joi, 7 aprilie 2016



ACTIUNI ALE CONDUCERII S.C.M.D. PENTRU APARAREA LEGII NR. 223/2015
-In atentia tuturor militarilor si politistilor activi si in rezerva-
Stimati camarazi,
Fiind initiatorul acestei legi, careia i-a dat si numele in 2012 (Legea pensiilor militare de stat), S.C.M.D. a luptat timp de trei ani pentru adoptarea si promulgarea ei. In decembrie 2015, informata fiind ca se pregateste o“contralovitura” la M.Ap.N., conducerea S.C.M.D. a luat legatura cu noul guvern acuzand ca va fi data o OUG neconstitutionala in sedinta acestuia din 9 decembrie 2015. Nici reprezentantii Guvernului nici ai S.C.M.D. nu au descoperit-o insa, deoarece era militar camuflata la punctul 4 al ordinei de zi, ca articol in cadrul OUG 57/2015 care se referea la salarizarea civililor pe 2016.
Pe data de 10 decembrie, S.C.M.D. s-a adresat cu un “Comunicat de urgenta” deputatilor, solicitand si obtinand trecerea proiectului in termen de cinci zile la Camera Deputatilor, spre verificarea legalitatii procedurii. S-a adresat si Avocatului Poporului, Presedintelui si Guvernului direct, prin discutii cu reprezentantii acestuia si in scris cu ocazia mitingurilor din 28 decembrie 2015, 24 ianuarie si 6 martie 2016, solicitand retragerea/abrogarea Art. 40 din OUG 57/2015, ca neconstitutional. Acelasi lucru a fost sustinut de reprezentantii S.C.M.D. la televiziuni si in scris catre toti senatorii si deputatii Romaniei (mesajele: “Scrisoare deschisa Parlamentului Romaniei”, “Cum votati dvs. asa vom vota si noi” si “Nu legiferati discriminarea”).
S-a conturat fara nici o indoiala ca lovitura impotriva Legii 223/2015 provine de la juristii si finantistii M.Ap.N., grav vinovati fata de rezervisti prin sustinerea ilegala a masurilor criminale luate impotriva noastra de guvernarea Boc-Basescu. Din pacate, pozitia lor a fost si este sustinuta de presedintele si juristul A.N.C.M.R.R. care considera legea inaplicabila si OUG 57 o binecuvantare. Dupa schimbarea conducerii M.A.I., noua conducere tehnocrata a trecut de partea ordonantei si, o data cu ea, si dl. Dumitru COARNA, unul dintre cei sapte vicepresedinti ai S.N.P.P.C. si dl. Ion SURUGIU, presedintele S.N.A.P. Lor li s-au alaturat, pe ideea imbunatatirii ordonantei, ca reprezentanti ai Federatiilor Militarilor si o parte din persoanele care au luptat in ultimii patru ani, din interiorul S.C.M.D. pentru destabilizarea si desfiintarea acestuia.
Cu ajutorul rezervistilor mentionati, tehnocratii au declansat o ampla campanie de pacalire a activilor, in special la M.A.I. sa solicite trecerea in rezerva pana in data de 15 martie, ca altfel nu vor mai primi pensiile in cuantumul cuvenit. In urma acestei campanii diversioniste, de manipulare, s-a anuntat ca OUG 57 e atat de buna incat peste 400 de militari si peste 4000 de politisti au facut cerere de pensionare. Le-au facut si asteapta pentru ca totul este blocat si putinele decizii de pensionare semnate sunt pe legile basiste, abrogate cu 1 ianuarie a.c.
Punctual, dupa mitingul din 6 martie, conducerea S.C.M.D. a initiat/obtinut urmatoarele:
18 martie 2016
Raspunsul guvernului la cererile din 6 martie contine si precizarea: “Referitor la critica textului art. 6 din proiectul H.G. privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, precizam ca norma juridica sus mentionata a fost eliminata”. (Adica primim banii abuziv retinuti de regimul Boc-Basescu fara sa se mai scada din ei asa-zisele amnistii fiscale)
24 martie 2016
O delegatie S.C.M.D./C.N.S.C. a purtat la Camera Deputatilor, la nivel vicepresedinti, discutii, solicitand abrogarea ca neconstitutionale si discriminatorii a urmatoarelor:
·        Art. 40 din OUG 57/2015
·        OUG nr. 95/2014 (care ii discrimineaza pe militari si pe adevaratii revolutionari)
·        Plx 813/2016 care ii discrimineaza pe creatorii militari fata de civili si, acceptand aberatia ca pensiile noastre de stat nu ar face parte din sistemul public, pe toti pensionarii militari si politisti, rapindu-le dreptul la bilete de odihna si tratament.
Urmare a acestor discutii, am obtinut urmatoarele:
·        Retragerea Plx 813/2016, care obtinuse toate avizele favorabile, de la plen (vot) la comisii, pentru inlocuirea amendamentului propus de M.Ap.N. cu cel al S.C.M.D., vizand definirea sistemului public de pensii prin prisma Pilonului I ca suma a pensiilor obligatorii de stat.
·        Participarea S.C.M.D./C.N.S.C. la dezbaterile pe proiectul de lege privind OUG 95/2014.
·        Referitor la Plx nr. 82/2016 (Proiectul de legiferare a OUG 57/2015) pe langa Comisia de munca, sa participe la raportul de prezentare ca raport comun si Comisiile de aparare, juridica si buget finante, avizele urmand a fi date de alte patru comisii.
·        delegatia mixta S.C.M.D./UNIPOL sa fie primita pentru sustinerea punctelor noastre de vedere de catre presedintii/reprezentantii Comisiilor de aparare si munca.
30 martie 2016
O delegatie S.C.M.D./UNIPOL a purtat discutii cu presedintele Comisiei de Aparare si reprezentanti ai Comisiei de Munca, sustinand respingerea pe neconstitutionalitate a Art. 40 din OUG 57/2015.
Drept urmare, cele doua comisii au inscris propunerea S.C.M.D./UNIPOL ca petenti de abrogare a Art. 40 si au invitat reprezentantii celor doua structuri sa participe la sedinta comuna a celor patru comisii raportoare din data de 5 aprilie.
31 martie – 4 aprilie
Urmare a actiunilor S.C.M.D./UNIPOL, M.Ap.N. a elaborat un proiect de ordin, semnat de ministrii Apararii, Internelor si directorul S.R.I., in data de 31 martie, catre presedintii comisiilor in cauza, ordonandu-le, ca in vremea lui Boc-Basescu, sa nu voteze nici abrogarea Art. 40 nici vreun amendament la acesta si sa trimita in Plenul Camerei textul OUG 57/2015 asa cum a fost stabilit in sedinta de guvern din 9 decembrie 2015. Drept urmare, pe data de 5 aprilie, nu a mai fost o sedinta comuna a celor patru comisii, ci doar a doua comisii (Munca si Aparare) pentru ca, la ora 10.15, sa fie retrasa si Comisia de Aparare, ramanand o singura comisie ca sa-si faca propriul raport, Comisia de Munca. Dar si din aceasta au disparut cea mai mare parte a liberalilor. Deci, in loc sa fie elaborat ieri raportul comun, acesta va trena.
5 aprilie 2016
La dezbaterile din Comisia de Munca, au fost prezenti secretari de stat de la Aparare, Interne, Finante si Munca si reprezentanti ai rezervistilor grupati, din pacate, in doua “tabere”. Pe de o parte, conducerea S.C.M.D. (Dogaru Mircea – presedinte, Balan Iosif, Pricina Valeriu, Caloian Monica – vicepresedinti, Mihai Vasile – de la Departamentul Juridic) conducerea UNIPOL (Marius Idita – presedinte, Balan Octavian si Boncu Marius - consilieri) si foarte multi reprezentanti a asociatiilor aviatorilor si ai neafiliatilor. Acestia au sustinut abrogarea Art. 40 din OUG 57. De cealalta parte, reprezentand S.N.P.P.C, S.N.A.P. si Federatia Militarilor (Dumitru Coarna si Ion Surugiu asistati de fostii scmd-isti Luminita Petrescu si Tudor Marian) care au sustinut OUG, pe motiv ca aplicarea legii ar fi “revoltatoare” fiindca “pensiile ar fi prea mari”, cu amendamentele admise in Senat, pe care si le-au asumat in calitate de autori, inclusiv acelea care au introdus, abuziv si nelegal, Ordinul Meritul Militar si pensia suplimentara (privata) in baza de calcul, ceea ce ar fi dus la scaderea bazei de calcul la 44% si la discriminarea militarilor, jandarmilor si pompierilor.
Presedintele Comisiei, dl. deputat Adrian SOLOMON a hotarat sa nu se respecte ordinea din Ordonanta, dat fiind numarul mare de rezervisti prezenti si, dupa Art. 5 al Ordonantei sa se dezbata direct Art. 40. Domnia sa a anuntat ca sunt doua puncte de vedere asumate, unul privind abrogarea Art. 40/OUG 57 sustinut de S.C.M.D., UNIPOL, sindicatele si asociatiile aliate si altul oficial, guvernamental, al promulgarii ca lege a ordonantei cu tot cu Art. 40, imbunatatit prin amendamente, sustinut si de domnii Coarna, Surugiu si reprezentantii Federatiei Militarilor.
La primul punct, incepand cu reprezentantii S.C.M.D. si UNIPOL, pozitia noastra a fost urmatoarea: Art. 40 trebuie abrogat, deoarece este o intreaga OUG in 30 de articole, strecurata miseleste ca articol, intr-o OUG care priveste salarizarea civililor si unde n-are ce cauta. Dovada ca doamna secretar de stat Otilia SAVA, vorbind de Art. 40, il numeste “ordonanta”, iar secretarii de stat de la finante si munca s-au retras pentru ca nu era de competenta lor, Legea 223/2015 neprivind bugetul de stat si Casa Nationala de Pensii ci bugetul déjà aprobat al M.Ap.N., M.A.I. si S.R.I. si modul in care acestea inteleg sa se gospodareasca in interior. Art. 40 incalca 5 articole din Constitutia Romaniei, reprezentand un amestec nejustificat al Executivului in problemele Legislativului, si o jignire la adresa Parlamentului care a votat legea in cvasiunanimitate si a Presedintelui Romaniei care a promulgat-o. Pe langa faptul ca nu se justifica desfiintarea Legii 223/2015 printr-o ordonanta ordinara strecurata intr-o OUG, orice modificare a unei legi care reintroduce ordinea si legalitatea in sistem, va provoca noi discriminari si noi nemultumiri, alte valuri de procese, dovada ca textului Art. 40 i-au fost aduse amendamente in Senat si alte amendamente la amendamente in Camera Deputatilor. Haosul a fost provocat prin mintirea guvernantilor ca pensiile militarilor ar creste nesimtit deoarece s-au bagat drept repere in baza de calcul servicii si bunuri care nu constituie venituri (foi de drum, echipament, norma de hrana etc.) si s-a acreditat ideea ca baza de calcul ar avea in vedere 80% din totalitate acestor venituri, nu din veniturile salariale brute supuse impozitarii. In spatele acestei ofensive se ascunde meschinaria celor care nu vor sa se ia in considerare veniturile militarilor si politistilor din teatrele de operatii, a celor care se sperie de volumul mare de munca necesar recalcularii si, in special, frica penalilor kaki de a nu raspunde pentru excesul de zel manifestat in slujirea ordinelor basiste impotriva rezervistilor, in special prin aplicarea OUG 1/2011. S-a sugerat Comisiei sa se ceara Curtii de Conturi, rezultatul auditului din 2012, solicitat de S.C.M.D. si ministrul de atunci al Apararii, liberalul Corneliu Dobritoiu. A fost taxata drept diversiune ordinara modul in care, indeosebi politistii au fost pacaliti sa-si ceara pensionarea pentru a se acredita ideea ca OUG 57/2015 este benefica.
In replica, dl. Dumitru Coarna a reiterat ideea propagandistica a M.Ap.N. ca prin aplicarea Legii 223/2015, pensiile militarilor si politistilor ar devni prea mari deci imorale si a amenintat in direct ca, daca ordonanta este respinsa, Legea 223/2015 nu va mai fi aplicata. Chestionati asupra acestei tampenii, reprezentantii de fata ai Guvernului au negat cu vehement existenta vreunui proiect in acest sens, deoarece prevederile basiste in domeniu au fost abrogate cu data de 1 ianuarie 2016. Aici s-au produs altercatii intre domnul Coarna si presedintele S.C.M.D. care, sustinut de domnul deputat Nicolae Mircovici, l-a intrebat ale cui interese le reprezinta, ale Guvernului sau ale rezervistilor, intrucat a inceput sa vorbeasca exact ca Boc si ce urmareste sa ajunga, chestor sau deputat?
La punctul privind amendamentele, marea majoritate a amendamentelor Federatiei Militarilor n-au fost asumate de nici un deputat si au fost respinse. In ceea ce priveste amendamentele de la Senat, asumate ca autor de dl. Coarna si prietenii domniei sale, acestea au fost modificate in sensul Legii 223/2015. Au ramas plafonul de 100% si procentul de 80%, deputatii, in frunte cu doamna Rovana PLUMB, domnul Nicolae MIRCOVICI si presedintele de sedinta, intelegand ca Meritul Militar este instituit de o alta lege, ca adauga o indemnizatie la pensia de stat, constituind o motivatie pentru militari si politisti sa-si duca pana la capat cariera si ca pensia suplimentara este in fapt o pensie privata, altceva decat pensia militara de stat. A baga pensia suplimentara in baza de calcul a pensiei militare de stat inseamna nu numai a legifera un furt calificat, cum s-a exprimat presedintele S.C.M.D. ci si a declansa procesul confiscarii pensiilor private ale civililor din Pilonii II, III si IV. Mai mult, a pastra aici amendamentele din Senat cu aceste precizari, ar insemna reducerea dreptului la pensie al tuturor rezervistilor la 44% iar al militarilor profesionisti, inca activi, la 44% din salariul minim pe economie.
Comisia a ramas in pronuntare. Rezervistii s-au retras, nu inainte ca S.C.M.D. si UNIPOL sa precizeze inca odata ca legea este reparatorie, restaurand statutul de rezervist, nu ordonanta care ciunteste drepturile tuturor, lovind in mod deosebit agentii, militarii profesionisti (caporalii), subofiterii si maistrii militari si categoriile speciale (piloti, parasutisti, scafandri, marinari, radiolocatoristi, specialisti in cercetare diversiune, in informatii si contrainformatii etc.).
Urmeaza ca saptamana viitoare, sa aiba loc dezbaterile in Comisiile de Aparare, Juridica si Buget, Finante, in vederea intocmirii raportului comun de inaintare a Plx nr. 82/2016, plenului Camerei Deputatilor, cu recomandarea abrogarii Art. 40 din OUG 57/2015 sau votarii acestuia cu amendamentele admise la Comisia de Munca si a celor care vor mai apare.
Cu regretul ca prelungirea dezbaterilor ne-a impiedicat sa mergem la Comisia de Munca a Senatului unde s-a discutat Proiectul Legii sindicatelor, initiat de senatorul Ioan GHISE, la propunerea S.C.M.D., UNIPOL, Aliantei Nationale Feroviare, Federatiei Nationale a Muncii, Sindicatul Tinerilor Profesori si altor structuri sindicale din C.N.S.C., avem onoarea sa va salutam, transmitandu-va hotararea conducerii S.C.M.D. de a se bate pana la capat pentru reinstaurarea normalitatii si a dreptului la viata al  rezervistilor impreuna cu UNIPOL, alte sindicate din M.A.I. care si-au anuntat déjà participarea si ONG-urile rezervistilor a caror colaborare am apreciat-o in mod deosebit in ultimile luni.
HONOR ET PATRIA! VAE VICTIS!

Biroul Operativ Central al S.C.M.D.
OPINIA UNIUNII NATIONALE A POLITISTILOR (UNIPOL)
DESPRE DEZBATERILE DE IERI 05.04.2016 DIN COMISIA DE MUNCA A CAMEREI DEPUTATILOR PRIVIND
ART. 40 DIN OUG NR. 57/2015

Marți, 05.04.2016, între orele 10:00-16:10, la Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților a avut loc ședința de lucru pentru susținerea și dezbaterea amendamentelor la PLx 82/2016 – Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare.
Delegația sindicatului nostru a susținut cu fermitate, alături de delegația  Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate – SCMD, punctul de vedere al amendării legii în sensul abrogării complete a art. 40 din OUG nr.57/2015, principalul argument fiind acela că modificarea, de către guvern a Legii nr. 223/2015 prin OUG nr. 57/2015, încalcă flagrant principiul separației și echilibrului puterilor în stat, consacrat de art. 1 al (4) din Constituția României, fiind o tentativă grosolană a executivului de a uzurpa puterea legislativă parlamentară, în scopul subminării încrederii cetățenilor în legile organice și în puterea legiuitoare a Parlamentului României.
Din nefericire, nu toate organizațiile sindicale prezente la dezbateri au apărat acest principiul constituțional, o parte dintre acestea (SNPPC, SNAP) situându-se pe poziții de apărători ai OUG nr. 57/2015, unele dintre argumentele prezentate de către acestea dovedind că strategia guvernului de subminare a încrederii cetățenilor în puterea legiuitoare a Parlamentului României deja dă roade (au susținut, de pildă, că au informații  că Guvernul României deja pregătește o ordonanță de prorogare a aplicării Legii nr. 223/2015 până la 01.01.2017, pentru situația în care Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 nu trece de Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților în forma propusă de către Guvern).
Poziția disonantă în susținerea amendamentelor, abandonarea principiilor de drept și argumentația de contabili în slujba Guvernului ale liderilor SNPPC, SNAP a fost atât de evidentă încât președintele Comisiei pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților le-a atras atenția acestora că sabotează interesele profesionale ale membrilor de sindicat. Spre exemplificare, este de neînțeles, prin prisma rațiunii activității sindicale, îngrijorarea acestor lideri, exprimată în dezbateri, că prin aplicarea prevederilor Legii nr. 223/2015 nemodificate și completate prin vre-o ordonanță de guvern, unele dintre pensiile militarilor și polițiștilor ar putea ajunge la un cuantum brut mai mare decât salariile nete în plată. Adevărata problemă este, în realitate, că atât în MAI, în MApN și poate și în SRI, încă există personal foarte prost plătit, ceea ce conduce inevitabil la o bază de calcul foarte mică pentru pensiile militare ale acestora.
În opinia noastră, majoritatea covârșitoare a nemulțumirilor exprimate de către liderii sindicatelor sus-amintite, legate de aplicarea întocmai a prevederilor Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, nu au nici o legătură cu această lege, acestea fiind pur și simplu generate de decalajele salariale între arme, corpuri, eșaloane din cadrul MApN, MAI și SRI (fiind, în ultimă instanță, generate de inexistența unei legi echitabile a salarizării).
Din partea MAI, la dezbateri a participat chestorul de poliție Lucian-Ioan MUNTEAN, director al Casei de Pensii Sectoriale a MAI, care a argumentat că art. 40 din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr.57/2015 era necesar deoarece Legea nr. 223/2015 este neclară în ceea ce privește sintagma ,,venituri brute realizate” din cuprinsul art. 28 din lege, care definește baza de calcul a pensiei militare, creând astfel posibilitatea unor polițiști ,,băieți deștepți” să aducă adeverințe de salariu de la 5-6 universități private pentru a ,,umfla artificial” baza de calcul prev. de art 28 din lege. Apreciem că argumentul domniei sale este manipulator, în logica expusă alți ,,băieți deștepți” putând aduce adeverințe de câștiguri la loterie, pentru a putea frauda legea. În altă ordine de idei, orice lege poate fi fraudată, ,,băieți deștepți” au existat și vor exista, însă acest aspect nu are legătură cu legea pensiilor ci cu vigilența și eficacitatea organelor de anchetă penală.
Cu toate interferențele negative ale intervențiilor peste rând ale liderilor grupului sindicatelor pro-guvernamentale, delegațiile UNIPOL și SCMD au reușit să convingă membrii Comisiei pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaților cu privire la următoarele aspecte esențiale:
§  sporul procentual la cuantumul pensiei militare, prev. de art. 108 din L223/2015, provine din pilonul II al sistemului de pensii și nu poate face obiectul includerii și plafonării în pensiile stabilite în Pilonul I (din care fac parte si pensiile militare de stat). Militarii (ca și polițiștii, până în anul 2002 și după) au contribuit, prin efectul legii, la constituirea Pilonului II, urmând ca, la deschiderea dreptului la pensie, pensia militară să fie SUPLIMENTATĂ cu între 13-22%, pensie privată, în funcție de stagiul și perioada de cotizare (conf. Lg 27/1966, Decretului 232/1986, OUG 31/1998 și ulterior Lg. 19/2000);
§  sporul procentual la cuantumul pensiei militare, prev. de art. 11 din Legea  80/1995privind statutul cadrelor militare și legislația ulterioară (Legea nr. 573/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofiţeri şi funcţionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofiţeri și Legea nr. 574/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiştri militari, subofiţeri şi pentru funcţionari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiştri militari şi subofiţeri) ține de beneficiile sistemului naţional de decoraţii al României (Cancelaria Ordinelor), nu provine din vreunul dintre piloanele sistemului de pensii și nu poate face obiectul includerii și plafonării în pensiile militare de stat.

Din cadrul sindicatului nostru la dezbateri au participat Marius Idita –  președinte, Col. (r) Bălan Octavian – consilier – și cms. șef dr. Marius Boncu – consilier, iar din partea Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate – SCMD, Col.(r) dr. Mircea DOGARU – președinte, Gl. Fl. Aer. (r) Bălan Iosif – secretar general (interimar), Col. (r) Pricina Valeriu – vicepreședinte și Col. (r) Caloian Monica – Coordonator Departament Juridic.