joi, 6 iunie 2013
Informare
Colega noastră, Col. just. mil.(r.) Elena Cobuz , ne explică:
Stimaţi camarazi,
Doresc să vă fac unele precizări referitoare la "paşii" pe care îi are de urmat PLx 164/2013(Legea privind reîntregirea pensiilor militare)
şi asta deoarece azi, (4 iunie), am avut o zi de coşmar, cu tot felul
de telefoane, care de care mai de neînţeles pentru mine. Şi pe diverse
tonuri, şi cu diverse scenarii etc.
S-a depus la Senat, ca primă cameră sesizată. Prima cameră sesizată ARE
TIMP LIMITAT pentru acţiunile sale (comisii, amendamente, plen, amânări
etc). După expirarea acestui termen, ar fi trecut prin adoptare tacită,
în forma în care a fost depusă.
Nu a fost cazul cu PLX 164/2013 (fost 121), care a urmat procedura normală.
La Camera Deputaţilor, care e decizională, s-a stabilit cine face
raportul (comisiile de muncă şi apărare), de la cine se ia aviz
(egalitate de şanse, juridică etc). S-a stabilit şi un termen pentru
raport, s-au derulat şi se derulează activităţile în comisii.
Mulţi dintre dumneavoastră ati trimis amendamente la unii dintre cei
care vor trebui să-şi dea avizul sau să facă raportul.
Vă rog să ţineţi cont de faptul că, spre deosebire de prima cameră sesizată, camera decizională NU ARE TERMEN.
La comisia raportoare se adună avizele, se depun amendamente, se
dezbat, se face un raport final. În privinţa amendamentelor, e posibil
ca unele să fie respinse în comisie, iar unele să treacă şi să fie
înserate în raportul final care va fi înaintat la plen. Faptul că se
discută în comisie unele amendamente nu înseamnă că legea va trece ...
după vacanţa parlamentară. Dezbaterile se lungesc doar în situaţia în
care sunt multe luări de cuvânt, discuţii contradictorii etc. Dacă
deputatul care le-a depus nu poate ajunge să şi le susţină, ele se supun
la vot şi "se întâmplă" una din cele 2 variante de mai
sus.
De asemenea, e posbil ca cel care a depus amendamente să şi le retragă
DACĂ situaţia obiectivă o impune (similar cazul doamnei Anghel în
Senat). În plen, nu se mai reiau amendamentele decât dacă sunt respinse
la comisie şi cel care le-a formulat doreşte neapărata să şi le susţină.
Acesta poate fi un motiv de retrimitere la comisii.
DAR,
ATENŢIE! Nimeni nu garantează cât timp stă o lege până îi vine rândul
să intre la plen sau că, odată ajunsă în plen, nu se poate întoarce la
comisii. Motivele sunt multe şi diverse. Vă rog să analizaţi, cu titlu
de exemplu, PLx 109/2012. A fost simplu, nu are niciun amendament, are
raport de respingere şi a fost trimisă de la plen din nou către comisia
raportoare. La comisie nu s-a depus, până acum, nimic în plus faţă de ce
era înainte de a fi trimisă la primul plen.
Şi atunci, de unde isteria asta, că ... nu ştiu ce urmează să se
întâmple mâine cu PLx 164? Ne certăm în grup, pe roarmy, pe Plano10 şi
poate şi prin alte locuri, apoi ne certăm 2 câte 2, fiecare vrea ALTCEVA
şi nu sunt 2 care să vrea la fel! Apoi trecem la telefoane... Nu
pricep ce s-a întâmplat! Eu zic să ne rugăm la Domnul să ajungem
sănătoşi până mâine şi om vedea ce-o mai fi. Elena
Stimaţi camarazi,
Doresc să vă fac unele precizări referitoare la "paşii" pe care îi are de urmat PLx 164/2013(Legea privind reîntregirea pensiilor militare)
şi asta deoarece azi, (4 iunie), am avut o zi de coşmar, cu tot felul
de telefoane, care de care mai de neînţeles pentru mine. Şi pe diverse
tonuri, şi cu diverse scenarii etc.
S-a depus la Senat, ca primă cameră sesizată. Prima cameră sesizată ARE
TIMP LIMITAT pentru acţiunile sale (comisii, amendamente, plen, amânări
etc). După expirarea acestui termen, ar fi trecut prin adoptare tacită,
în forma în care a fost depusă.
Nu a fost cazul cu PLX 164/2013 (fost 121), care a urmat procedura normală.
La Camera Deputaţilor, care e decizională, s-a stabilit cine face
raportul (comisiile de muncă şi apărare), de la cine se ia aviz
(egalitate de şanse, juridică etc). S-a stabilit şi un termen pentru
raport, s-au derulat şi se derulează activităţile în comisii.
Mulţi dintre dumneavoastră ati trimis amendamente la unii dintre cei
care vor trebui să-şi dea avizul sau să facă raportul.
Vă rog să ţineţi cont de faptul că, spre deosebire de prima cameră sesizată, camera decizională NU ARE TERMEN.
La comisia raportoare se adună avizele, se depun amendamente, se
dezbat, se face un raport final. În privinţa amendamentelor, e posibil
ca unele să fie respinse în comisie, iar unele să treacă şi să fie
înserate în raportul final care va fi înaintat la plen. Faptul că se
discută în comisie unele amendamente nu înseamnă că legea va trece ...
după vacanţa parlamentară. Dezbaterile se lungesc doar în situaţia în
care sunt multe luări de cuvânt, discuţii contradictorii etc. Dacă
deputatul care le-a depus nu poate ajunge să şi le susţină, ele se supun
la vot şi "se întâmplă" una din cele 2 variante de mai
sus.
De asemenea, e posbil ca cel care a depus amendamente să şi le retragă
DACĂ situaţia obiectivă o impune (similar cazul doamnei Anghel în
Senat). În plen, nu se mai reiau amendamentele decât dacă sunt respinse
la comisie şi cel care le-a formulat doreşte neapărata să şi le susţină.
Acesta poate fi un motiv de retrimitere la comisii.
DAR,
ATENŢIE! Nimeni nu garantează cât timp stă o lege până îi vine rândul
să intre la plen sau că, odată ajunsă în plen, nu se poate întoarce la
comisii. Motivele sunt multe şi diverse. Vă rog să analizaţi, cu titlu
de exemplu, PLx 109/2012. A fost simplu, nu are niciun amendament, are
raport de respingere şi a fost trimisă de la plen din nou către comisia
raportoare. La comisie nu s-a depus, până acum, nimic în plus faţă de ce
era înainte de a fi trimisă la primul plen.
Şi atunci, de unde isteria asta, că ... nu ştiu ce urmează să se
întâmple mâine cu PLx 164? Ne certăm în grup, pe roarmy, pe Plano10 şi
poate şi prin alte locuri, apoi ne certăm 2 câte 2, fiecare vrea ALTCEVA
şi nu sunt 2 care să vrea la fel! Apoi trecem la telefoane... Nu
pricep ce s-a întâmplat! Eu zic să ne rugăm la Domnul să ajungem
sănătoşi până mâine şi om vedea ce-o mai fi. Elena