vineri, 16 septembrie 2011

COMUNICAT

Biroul operativ al Filialei 1 Suceava a SCMDRR aduce la cunoştinţa membrilor filialei următorele :
Deoarece în perioada următore ne aşteptăm să fie primite un număr din ce în ce mai mare de decizii de pensii revizuite, pentru cei care doresc contestarea acestora este obligatoriu să acţioneze pentru desfasurarea urmatoarelor activitati:
A-Se primeste decizia de revizuire, rezultind:
a-cuantum marit, sau la fel cu cel actual,
b-cuantum micsorat,
-A1-in situaţia în care sinteti nemulţumit de cuantumul pensiei, de perioadele de cotizare care au fost luate în calcul, de veniturile care v-au fost atribuite, de perioada de contribuţie pentru pensia suplimentară etc, se va contesta decizia de pensionare în scris imediat şi o veţi transmite la Casa de pensii de care aparţineţi (MApN, MAI, SRI);
Contestaţia se trimite, cel mai tirziu dupa 5-7 zile de la primirea deciziei,cind veti pastra atit plicul in care ati primit decizia cit si documentul cu anxele prevazute.
Faceţi pentru contestaţie, anexele sale şi pentru bonul fiscal de la poştă, sau cel de confirmare, câte 4(patru) copii- una va rămâne la dumneavoastră;
-A2- in situatia in care sinteti multumit de continutul pensiei din decizia de revizuire, fiecare membru poate opta pentru:
1- a renunta sa mai intenteze proces in instanta – situatie in care va comunica in scris coducerii filialei de aceasta decizie. Mentionam ca in situatiile in care nu ati comunicat in scris, dar nici nu ati depus documentele in termenul prevazut in acest material, B.O. va considera aceeasi decizie luata de catre dumneavoastra, ca nu doriti sa continuati procesul in instanta!
2- a continua cu procesul in instanta pentru contestarea statutului social detinut, respectiv cea de cadru: militar, politist sau S.R.I..
Avem la dispozitie doua tipuri de contestatii:
-una pentru a contesta cuantumul pensiei, prin evaluarea factorilor de la pct. A1,
-iar a doua pentru a cere in contestatie pastrarea statutului de militar, politist sau S.R.I. Va atragem atentia asupra continutului contestatiei, modelul oferit nu este personalizat!
După 45 zile de la data depunerii contestaţiei, (adica ori data confirmarii de primire, ori data intocmirii bonului fiscal pentru situatia in care nu ati mai primit confirmarea), indiferent dacă ati/nu aţi primit răspuns la aceasta, vă veţi prezenta la sediul filialei, in zilele de luni, miercuri, intre orele 10.00-13.00 si joia intre orele 17.00-19.00, pentru depunerea documentelor ce se vor inainta la Tribunal.
De asemenea, nedepunerea celor trei plicuri cu documentele mentionate dupa CEL MULT 20 de zile de la termenul de 45 de zile, se considera ca acei membrii de sindicat nu mai doresc să continue acţiunile în instanţă
La depunerea celor trei plicuri cu documente la permanenta, în tabelul din caietul aflat la permanenta cu datele dumneavoastră şi semnăturile de predare-primire a documentelor din cele trei 3 plicuri, vor exista trei rubrici care va vor cere urmatoarele date:
1- data primirii deciziei de revizuire,
2- data trimiterii contestatiei, conform datei de pe bonul fiscal (daca nu este mandat cu confirmare) sau data semnaturii de primire in cazul detinerii mandatului de confirmare,
3- data cind sau epuizat cele 45 de zile de la data trimiterii contestatiei, sau data primirii raspunsului la contestatie.
Facem mentiunea ca toate aceste date se vor confirma cu documentele necesare, respectiv:
-plicul cu data primirii deciziei de revizuire,
-mandatul cu confirmarea de primire sau data intocmirii bonului fiscal,
-data primirii raspunsului la contestatie, sau scurgerea celor 45 de zile de la trimiterea ei
si care desigur ca se vor gasi in cele trei plicuri, adica cite un exemplar in fiecare plic.

B - Pentru formularea actiunilor in instanta, se vor depune urmatoarele documente:
B1-. În situaţia în care nu aţi primit răspuns la contestaţie în termen de 45 zile de la depunerea acesteia, pentru formularea acţiunilor în instanţă în vederea contestării deciziilor de pensionare revizuite conform OUG1/2011 (si a legii promulgate fraudulos), sunt necesare şi obligatorii câte 3(trei) exemplare ale următoarelor documente:
1) Copie a deciziei de pensionare revizuită (ultima pe care aţi primit-o, cu anexele corespunzătoare);
2).Copie după plicul în care ai primit Decizia de revizuire, pe care să se vadă ştampila poştei cu data de înmânare
3) Copie a deciziei de pensionare veche (conform Legii 164/2001- cea care s-a aplicat până în decembrie 2010 inclusiv);
4) Copie a deciziei de pensionare conform Legii 119/2010(pe baza căreia s-a primit pensia în ianuarie 2011, recalculată după salariul mediu pe economie);
5) Câte o copie după un cupon de pensie vechi (cf. L.164/2001), un cupon de pensie recalculată (cf. L.119/2010) din ianuarie 2011 şi un cupon de pensie revizuită.
ATENŢIE ! Fiecare în cite 3 exemplare;
6) Copie după contestaţia trimisă la casa de pensii sectorială (MapN, MAI, SRI);
7) Copie după bonul fiscal de la poştă care să confirme efectuarea expediţiei (util în situaţia în care nu vă soseşte confirmarea de primire a contestaţiei);SI/SAU
7’) Copie după confirmarea de primire a contestaţiei, în care să se vadă data şi semnătura reprezentantului comisiei de contestaţii;
8) Copie după actul de identitate al petentului,. (copie alb-negru);
B2- În situaţia în care aveţi răspuns (nefavorabil) în termenul legal - 45 zile de la primirea contestaţiei, mai sunt necesare şi obligatorii câte 3(trei) exemplare ale următoarelor documente:
-cele mentionate mai sus, in plus:
-copie după răspunsul la contestaţie (decizia comisiei de contestaţii);
-copie a plicului în care a sosit răspunsul la contestaţie (decizia comisiei de contestaţii), astfel încât să se distingă data poştei la sosirea în Suceava sau localitata destinatarului. Documentele de la punctul B1 si B2, se vor preda în plicuri de hârtie format A4, pe care se va scrie:
- IN STINGA SUS: gradul , numele şi prenumele solicitantului, adresa de domiciliu,
- IN DREAPTA JOS: adresa de la casa de pensii sectorială de care aparţine.
ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copie conformă cu originalul” şi urmează semnatura.

FOARTE IMPORTANT !!!
I- DACĂ NU SE TRIMITE CONTESTAŢIA ÎN TERMEN DE 30 ZILE DE LA PRIMIREA DECIZIEI DE PENSIE REVIZUITĂ ACEASTA NU MAI POATE FI ATACATĂ ÎN INSTANŢĂ ŞI RĂMÂNE DEFINITIVĂ;
II- DACĂ LA EXPIRAREA A 45 ZILE DE LA TRIMITEREA CONTESTAŢIEI NU AŢI PRIMIT RĂSPUNS ŞI NU AŢI DEPUS LA SCMDRR DOCUMENTELE INDICATE LA PUNCTUL B2+B2, PENSIA REVIZUITĂ DEVINE DEFINITIVĂ ŞI NU MAI POATE FI ATACATĂ ÎN INSTANŢĂ;
III- DACĂ PRIMIŢI RĂSPUNS NEFAVORABIL DE LA COMISIA DE CONTESTAŢII ŞI ÎN TERMEN DE 30 ZILE NU DEPUNEŢI LA SCMDRR DOCUMENTELE INDICATE LA PUNCTUL B2+B2,,PENSIA REVIZUITĂ DEVINE DEFINITIVĂ ŞI NU MAI POATE FI ATACATĂ ÎN INSTANŢĂ.
ATENŢIE ! Termenele de 30, pentru trimiterea contestatiilor si respectiv 45 zile pentru primirea raspunsurilor la contestatii, sunt MAXIME, nu aşteptaţi ca acestea să se scurgă !
Pot apare si alte recomandari, in functie de situatiile create pe timpul desfasurarii actiunii!
Adrese utile
Comisia de contestaţii pensii din cadrul MApN, Bucureşti, str. Drumul Taberei nr. 7-9, sector 6;
Comisia de contestaţii pensii din cadrul MAI, Bucureşti, str. George Georgescu nr. 3, sector 4;
Comisia de contestaţii pensii din cadrul SRI, Bucureşti, Piaţa Amzei nr. 4, sector 1.
Biroul Operativ