vineri, 25 octombrie 2013



                                ZIUA ARMATEI


                      LA MULTI ANI TUTUROR COLEGILOR DIN ARMATA ROMANIEI!

miercuri, 23 octombrie 2013



 Comunicate de importanta deosebita:
 
         1-  Va adresam rugamintea de a participa la lucrarile A.G.F. care vor avea loc in sala mare a UJCC, marti 29.10.2013,  ora 15.30.
                                        B.O./Filiala Suceava

         2- ALGORITMUL ACTIVITĂȚILOR PENTRU RESTITUIREA SUMELOR DE BANI REȚINUTE ABUZIV DE CASELE DE PENSII SECTORIALE DIN PENSIILE TITULARILOR DE ASEMENEA DREPTURI



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

        - DEPARTAMENTUL JURIDIC -

            Deoarece într-un anunț anterior s-au trasmis doar unele elemente generale privind hotărârea SCMD de a declanșa acțiuni pentru restituirea sumelor reținute abuziv și ilegal de casele de pensii sectoriale din drepturile de pensie ale membrilor SCMD, revenim cu detaliile tehnice de implementare a intenției cuprinse în:

ALGORITMUL ACTIVITĂȚILOR
PENTRU RESTITUIREA SUMELOR DE BANI REȚINUTE ABUZIV DE CASELE DE PENSII SECTORIALE DIN PENSIILE TITULARILOR DE ASEMENEA DREPTURI

            Secțiunile ALGORITMULUI:
             1Document contestat: deciziile de pensii pentru punerea în plată a drepturilor de pensie în conformitate cu prevederile Legii nr.241/2013 – ,,vezi model contestație AICI”
            2Reclamanți: orice membru de sindicat cu plata cotizației la zi;
            3 Pârâți vor fi: Casa de Pensii Sectorială a: M.Ap.N; M.A.I.; S.R.I.;
            4Acțiuni (cereri) în instanță; câte o acțiune în justiție pe fiecare casă de pensii sectorială;
            5 - Termene depunere acțiuni: după efectuarea procedurii prealabile, care presupune contestarea lor la comisia de contestații a casei de pensii sectoriale.
a) Pentru membrii de sindicat din municipiul București
Termenul limită până la care pot fi depune acțiunile în instanță de către SCMD este în funcție de data la care fiecare membru reclamant a făcut contestația.
Contestarea deciziei pentru punerea în plată a drepturilor de pensie în conformitate cu prevederile Legii nr.241/2013, se face după algoritmul cunoscut și utilizat la celelalte procese de până acum:
-  decizia se contesta în maxim 30 de zile de la primire la comisia de contestatii pensii a institutiei publice respective;
- se așteaptă răspuns de la comisia de contestații pensii în termen maxim de 45 de zile; în situația în care nu s-a primit răspuns în termenul de 45 de zile, în următoarele 30 de zile se depune acțiune la Trib. Mun. București;
- dacă în interiorul termenului de 45 de zile s-a primit răspuns de la comisia de contestații, atunci cele 30 de zile de depunere a acțiunii la Trib. Mun. București curg de la data primirii răspunsului înscris pe plicul de primire. La expirarea termenului de 45 de zile sau după primirea răspunsului, membrul de sindicat se prezintă, de urgenta, la Departamentul Juridic pentru înștiințare și depunerea eventualului răspuns.
            Este important a se parcurge această procedură prealabilă, deoarece:
-          dacă nu se parcurge, acțiunea reclamantului este respinsă ca inadmisibilă;
-          dacă se depune prea devreme, acțiunea este respinsă ca prematur introdusă;
-          dacă se depune peste termen, acțiunea reclamantului este respinsă ca tardiv introdusă.
Ca urmare, data până la care vor fi primite înscrieri ale membrilor de sindicat pe tabelul centralizator comun cu reclamanti ESTE DATA LIMITĂ COMUNICATĂ PE SITE-UL SCMD, PESTE CARE NU SE POATE TRECE, iar membrii de sindicat care trimit documente după această dată decad din dreptul de a fi înscris pe tabel ca parte reclamantă în proces. Data limită va fi comunicată în timp oportun, aceasta stabilindu-se în funcție de datele înscrise în documentele membrilor SCMD.
b) Pentru membri de sindicat aparținând filialelor din țară
 Procedura de contestare este similară cu cea descrisă pentru membrii de sindicat din mun. București. Depunerea documentelor membrilor de sindicat, verificarea conformității acestora și expedierea la SCMD – Dep. Juridic, se face prin biroul executiv al filialei. Biroul executiv al filialei va acorda și consultanță privind procedura de contestare.
c) Pentru toti membrii de sindicat
Membrii de sindicat din tara sau din mun. Bucuresti, pot expedia documentele și direct la sediul central al SCMD, doar în cazuri excepționale, ca urmare a nefunctionarii birourilor operative ale filialelor sau altor factori care îi împiedică să se deplaseze la sediul filialei respective. Documentele se expediază, cu confirmare de primire, pe adresa punctului de lucru central al SCMD - Bd Poligrafiei, nr. 4, Sector 1, Bucuresti, cod 013705.

    6 Documente ce trebuie întocmite și depuse:
           a) de Departamentul Juridic al SCMD la Trib. Mun. București:
               1  - acțiunea (cererea) adresată tribunalului;
               2   - tabelul nominal comun centralizator cu membrii de sindicat reclamanți (vezi conținut AICI);
               3  - dosare cu documetele probatorii și alte documente, printre care chitanțele privind suma depusă pentru susținerea cheltuielilor legate de promovarea acțiunii;
           b) de membrul de sindicat (la filiala de care aparține în cazul celor din provincie; la Dep. Juridic pentru cei din mun. București).
Atenție: Se depun/ expediază imediat după trimiterea contestației la comisia de contestații pensii.
Se fac copii de pe următoarele documente, în 4 exemplare fiecare document, scriindu-se pe fiecare copie ,,Conform cu originalul” și se semnează :
1.      - copie după decizia emisă în temeiul Legii nr. 241/2013, plus copie după plic;
2.      - copie după contestația depusă la casa de pensii sectorială, plus copie după dovada de trimitere, respectiv confirmarea de expediere/primire de la poștă. Cei care depun contestația direct la casele de pensii, trebuie să aibă aplicată pe prima filă ștampila casei de pensii cu datele de înregistrare a contestației;
3.      - copie după răspunsul la contestația trimisă, plus copie plic aferent;
4.      - copie de pe prima decizie de revizuire a pensiei, și cuponul aferent (unii pensionari au primit decizii de revizuire începând cu martie 2011, iar alții începând cu decembrie 2011);
5.      - împuternicire scrisă din partea membrului de sindicat – vezi conținut AICI;
6.      - certificat de membru al sindicatului. Se elibereză de Secretariatul General al SCMD prin verificarea în baza de date centrală a calității de membru SCMD și se transmite direct Dep. Juridic. Nu se eliberează certificat pentru cel care are nu are plătită cotizația statutară, având drept consecință anularea posibilității de a deveni parte în proces ;
7        - chitanța de achitare a sumei necesare susținerii cheltuielilor cu promovarea acțiunii. Lipsa chitanței nu dă dreptul de a deveni parte în proces;
8        - completarea urmatorului tabel in baza cupoanelor de pensii, iar in lipsa acestora prin asumarea raspunderii proprii pentru datele inscrise:
Tabel
cuprinzând drepturile de pensie reținute subsemnatului, fără temei, de casa de pensii sectorială și care se constituie în cererea mea de restituire a acestor sume reținute în mod abuziv și ilegal de CASA DE PENSII SECTORIALĂ A .........................
    Cuantum brut diminuat  (lei)
Cuantum brut ,,Decizie ..... nr. ....... din .............. de repunere în drepturi” (lei)
Diferențe brute de plată de restituit (lei)
0
1
2
3
4
Nr. crt.
Lună/an
Cuantum brut (lei)

















TOTAL


Semnătură reclamant .................
* Tabelul este insotit de copii ale cupoanelor, în 4 exemplare, acolo unde acestea exista.

Exemplu:
1
Martie 2011
3.000
4.100
1.100

Aprilie 2011
3.000
4.100
1.100

Mai 2011
2.700
4.100
1.400

Etc.
...
...........
...........

Iunie 2012
3.600
4.100
500
TOTAL sumă de restituit
4.100

În atenție:
-          Cuantumul brut din col.(2), corespunde cu valoarea brutului din rubrica ,,1. DREPTURI DE PLATĂ LUNA CURENTĂ” din cuponul de pensie;
-          La trecerea cuantumului brut din col.(2), se ține seama de regularizarea pensiei făcută în luna septembrie 2012, dacă a avut loc o asemenea regularizare. Deci cuantumul brut al pensiei devine egal pentru perioada pentru care s-a efectuat regularizarea;
-          Datele din col. (3) se scriu din decizia primita in luna octombrie, sectiunea B;
-          Datele din luna septembrie 2013 se regasesc in decizia primita in luna octombrie, sectiunea C;
7 Contribuție bănească proprie
Pentru susținerea cheltuielilor necesare promovării acțiunii – cumpărare dosare, xeropiere documente, multiplicare acțiune, legare dosare, plicuri, hârtie, tonere, etc., precum și alte cheltuieli neprevăzute apărute ca urmare a deciziei instanței de judecată, care sunt obligatorii, – fiecare membru de sindicat parte în proces, achita suma de 50 lei in contul colector al SCMD, deschis la BRD-GROUPE SOCIETE GENERALE, Agentia Carol - RO41BRDE441SV79262374410, cu următoarele date: taxă proces; nume și prenume; CNP; filiala. Cheltuirea sumele colectate în cont funcționează pe principiul răspunderii solidare. În situația în care:
-          membrului de sindicat căruia i se refuză înscrierea pe tabel ca parte în proces, exclusiv ca urmare a neîndeplinirii de către acesta a uneia din condițiile esențiale menționate mai sus, i se va restitui suma depusă, diminuată cu eventuale cheltuieli deja efectuate în contul său;
-          dacă după pronunțarea definitivă, de catre Curtea de Apel București, cheltuielile ocazionate de promovarea și susținerea procesului, sunt mai mici decât suma colectată, disponibilul se împarte la toți membrii parte a procesului, iar suma rezultată se transferă fiecăruia ca plată a cotizației pe anul respectiv.

8 - ATENȚIONARE – NU POT FACE PARTE DIN ACȚIUNEA COMUNĂ MEMBRII DE SINDICAT CARE AU PROCESE PE ROL la tribunal – fază procesuală FOND, deoarece in dosarele existente pe rol restituirea sumelor urmează a fi solicitate.
 În cazul acestora:
1.                  situația se impune deoarece un reclamant nu poate fi parte în două procese având aceeași cauză;
2.                  consilierii juridici pledanți ai Departamentului Juridic cer restituirea sumelor în baza capătului de cerere nr.3 existent în actualele acțiuni și care este formulat astfel: ,,obligarea pârâtei la plata diferenței dintre pensia de serviciu stabilită conform legii care a determinat nașterea dreptului la pensie și pensia calculată conform Legii nr.119/2010 și O.U.G. nr.1/2011 de la data revizuirii și până la repunerea în plată a pensiei inițiale sau până la emiterea unei noi decizii de recalculare”. Acest capăt de cerere va fi actualizat de Dep. Juridic și se depune în fiecare dosar existent pe rol sub forma unei ,,Cereri precizatoare”.

*Pentru prelucrarea și constituirea dosarelor cu documentele tuturor reclamanților, Departamentul Juridic va solicita sprijinul filialelor din mun. București.

         SEF DEPARTAMENT JURIDIC,

         Col. (r) Caloian Monica

duminică, 20 octombrie 2013



UN PUNCT DE VEDERE  (al colegului nostru de la Focsani)

     Din  diferite surse si pe diferite cai, unele chiar publice, aflam ca
de la 1 ianuarie 2014 intra in vigoare noii coeficienti de salarizare pentru personalul bugetar, deci si pentru militari, aspect ce ne intereseaza pe noi cei ce suntem in rezerva sau retragere dar care candva am fost activi ca mai apoi sa patimim datorita grijei  purtata de stat celor care  l-a slujit si caruia nu i-a cerut nimic, ci numai sa-si respecte cuvantul care se regasea in  actele normative si legile sale. In baza unei analize  simple si prin corelarea unor date, interpretarea unor informatii din presa, din diferite surse si din discutiile cu militarii activi rezulta ca de la  1 ianuarie 2014 ar urma sa se aplice in volum complet Legea nr. 284/2010 a salarizarii personalului bugetar care presupune aplicarea noilor coeficienti de salarizare cat si unele avantaje pentru militarii activi pe care noi cei din afara sistemului inca nu le cunoastem. Despre ce o fi vorba ? Sa nu credem noi ca cineva din conducerea actuala a armatei se gandeste la cel ce a trecut in rezerva in baza Legii 164/2001 si ca timp de ani in sir i s-au luat abuziv din drepturile castigate.  A promis multa lume politica buna  ca se va face dreptate si acum in octombrie avem doar impresia ca ni s-a rezolvat problema. La o analiza mai profunda vom descoperi singuri adevarul si ce cacealma ne-a fost trasa.                                                                 
            Daca se aplica Legea 284/2010 este  perfect pentruca viata de militar nu este simpla dar eu imi pun intrebarea unde este mult discutata Lege a pensiilor militare, la ce forum este in dezbatere si care este continutul ei?
               Ce se intampla cu rezervistii care nu mai au pensii militare ci niste......naiba stie ce venituri calculate  pe baza de  puncte.... si cum naiba s-ar mai putea aplica ,,actualizarea’’ coeficiantilor concomitent cu a activilor, prevedere care chipurile este prevazuta in noua lege. Dar de fapt noi nici nu mai avem grade si pentru societate nici nu mai contam pana la urmatoarele alegeri.  Faptul ca scrie pe plic sau pe cupon gradul avut anterior este o scoatere de ochi si o mare abureala. Stiu ca orice grad este cuantificat si are o anumita valoare materiala raportata in bani. Astazi valoarea  gradului de fruntas este  de 288 lei iar a soldatului de 270 lei. Gradul meu de general de brigada are valoare financiara 0 lei iar a activului 495 lei. Ce raspuns ii pot da eu unui  fruntas care ma va intreba : ce valoare are gradul tau ?
         Ne-a pus Dumnezeu mana in cap – a venit mult asteptata si dorita luna de corecare a veniturilor- aplicarea Legii 241/2013 respectiv revenirea pensiilor ciuntite prin revizuiri succesive, la cuantumul din 2010. Sarbatoarea este mare pentru ca de acum ne-am luat de o grija .Vom mai primi majorari de pensii la sfanta asteapta sau ceva mai tarziu . Au avut mare grija sa ne prosteasca iar cei mai multi dintre noi au inghitit gulguta nestiind ce-i asteapta in viitor.
          La articolul  art.1 punctul 4 din legea menționată, se prevede mentinerea pensiei pe acest cuantum pana cand cresterile succesive vor acoperi diferenta de cuantum dintre pensia din septembrie 2013 si decembrie 2010 ce presupune o blocare la actualul cuantum pentru o perioada mare, foarte mare de timp.Tocmai de aceea am facut un comentariu asupra activilor si a Legii 284 din 2010. Despre recuperarea sumelor ce au fost luate sa nu ne facem iluzii. Ce se va intampla in viitor cu cei ce si dupa calculele ale nebunesti au avut acelas cuantum in septembrie 2013 egal ,sau apropiat, cu cel din  decembrie 2010 ?.Dar cu cei ce le-a crescut pensia nebuneste si pentru care nu se cunoaste nici acum motivul ?. Cum si cu ce drepturi va iesi la pensie militarul activ astazi ? Circula zvonuri despre  persoane care daca ar iesi la pensie dupa aplicarea legii  mai sus amintite ar avea venituri de nici in card nu le-ar incapea. Care este realitatea si cine o stie?
        Am discutat in detaliu in cadrul adunarii membrilor de sindicat din filiala la data de 17 octombrie 2013 despre cotestarea asa ziselor decizii. Motive de contestare sunt suficiente.
     
 De exemplu:
a) nu s-a emis o noua decizie de pensie cu toate elementele acesteea ci doar o instiintare de punere in aplicare a prevederilor legii 241 sau un simplu cupon de pensie. Lipsesc datele de  identificare a emitentului ca de pe multe alte documente emise de Casele Sectoriale de Pensii ;.
b)   in baza  asa zisei decizii sunt inserate date dintr-o decizie anterioara ;
c)  ceea ce este emis ca decizie este un document ilegal din mai multe puncte de vedere;
d) procesele pe rol trebuie mentinute si actualizate cu noi documente care sa sustina cauza fiecaruia dintre noi ;
e) cauzele, argumentele si actiunile sunt specifice in fiecare caz.
    Cauza noastra trebuie sa ne o aparam singuri.
    Multi se bat cu pumnul in piept ca este meritul lor ca ar fi discutat cu Seful Casei de Pensii a Ministerului Apararii Nationale despre nu stiu ce conditii de pensionare si de nu mai stiu care lege. Casa de pensii nu este organ de decizie , dupa cum actioneaza, ci este doar o structura de executie la bagheta ministrului si a D F C. Oare nu se pricepe ca nicio structura nu face  cea mai mica  miscare fara decizia celui de sus ? Oare suntem atat de novici de a crede ca un oarecare care aduce critici cand prinde momentul ca EL ar fi rezolvat multe ?. Nu se pricepe ca totul este plecat de la organul politic si domnul nostru ministru este omul de partid ca si Oprea si Pricina de alt fel ?  
       Noi am fost invatati sa credem multe si in multi dar de fiecare data am cazut pe locul ... sapte.
       Am crezut ca fostul ministru Dobritoiu   ne va rezolva (macar) problema spatiilor de functionare a Birourilor Operative asa cum a promis la  intalnirile cu militarii in rezerva din diferite garnizoane .
        Reamintesc ca miercuri 07.06. 2012 la Cercul Militar din Caracal a precizat :
            ,,Am dat ordin in ce priveste accesul tuturor rezervistilori sediile Cercurilor Militare , indiferent de asociatia din care face parte. De acum daca veti mai intalni refuzuri, va rog sa ma insiintati, pentru ca deja se va intra in neexecutare de ordin”. 
         Promisiunile domniei sale s-au  dovedit a fi desarte pentruca rugamintile noastre au ramas doar rugaminti desi avea tote parghiile la indemana pentru a motifica M 107 din 30.06.2005 Instructiuni privind organizarea si functionarea cercurilor militare din Armata Romaniei.
       Am crezut in doamna gl. Lupu ca va rezolva si problema pensiilor noastre ( in limita puterii sale).  A dovedit ca este o femeie fara limite dar si fara caracter,  dominata de o demagogie fara limite  ( la fel ca si putere).    Acum este preocupata de proproia sa soarta si se pare ca numai platile compesatorii cand va iesi la pensie vor fi de 236 680 lei , circa 52 585 euro ( date preluate). Ma intreb : mai contez eu sau tu?.
       Am crezut in gl. Oprea ca nu vom fi afectati pecuniar si in final ne-a taiat din pensii cat a vrut muschii lui de am suferit cativa ani buni si inca mai avem de suferit. A reusit sa ne pacalesca si apoi sa devina aclamat. Iata ca este si viceprim si uite asa cumatru o duce bine iar noi .....vorba colindatorilor ,, ...tot ca prostii...”
        Am crezut in comandantul suprem si......am devenit asistatii societatii. Dar cine crede in EL ramane tot ca in vorba colindatorului mai sus citat.
     Am crezut in Sindicat si am ajuns la dezbinare. SCMD a pierdut oportunitatea de a fi reprezentantul legitim al nostru prin decredibilizarea liderilor, situatie similara cu a centralelor sindicale.
         Am crezut in Asociatia Cadrelor Militare si am constatat ca nulitati in activitate te dau afara din sala de sedinte cand se simt si ei ca au devenit cineva. Dar nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita. ANMCRR nu este si nu mai poate fi la nivel national reprezentanta intereselor militarilor rezervisti.
         Am crezut in conducerea ministerului si a armatei si constatam ca numai daca nu mai esti poti fi respectat.
      Am crezut ca in garnizoanele in care traim activii vor sti sa salute si sa respecte inaintasii dar constatam ca nu mai stiu sa raspunda nici macar la salutul pe care noi il adresam lor. Sa nu uitati ca si ei au fost activi  si, mai mult decat atat , sa nu uitati ca si dumneavoastra , activii de astazi, veti fi mai devreme sau mai tarziu  rezervisti.  Mai stie cineva ce inseamna respectul ?
     Este grav in ce situatie ne aflam si ce haos ne guverneaza.
        Haosul este bine intretinut din umbra de structuri ale statului platite din impozitele noastre. Nu am nicio idee cum sa iesim din acest cerc vicios, mai cuget, dupa cum evolueaza situatia politica.
        Legea pensiilor militare numai cu presiunea strazii va fi votata, promulgata si aplicata. Asta e sigur! De ce doamna Campeanu care, cu sprijinul exclusiv al sindicatului are pozitia actuala in guvern, tine legea blocata de aproape cinci luni fara nicio explicatie, in conditiile in care o serie de avize de la specialistii in domeniu sunt primite ?
        Unii spun ca domnul col(r) dr. Dogaru  nu are limite – NU – Dogaru are limite si trebuie sustinut pentru a pune ordine in sindicat si pentru a-i inlatura pe cei care nu au limite si  mi se pare ca sunt si unii ticalosi pe langa el. Ideea de afla de ce efective dispunem este corecta pentru ca trebuie sa stim pe cine contam . Sa nu uitam ca ce mai multi dintre noi ,preocupati in exclusivitate de partea materiala, recuperarea banilor au parasit sindicatul crezand ca problemele s-au rezolvat.  Daca nu ne vom uni nu vom putea razbi.
          Asteptam ca si alta data pozitia C N R din perioada 29 noiembrie - 01 decembrie 2013. Stim ca de multe ori a fost si ,,spectacol” de prost gust in cadrul dezbaterilor, insa,  speram ca in acest an sa se bucure de seriozitate si de o analiza pertinenta. Situatia tuturor este mult prea grea pentru a fi superficiali in actiunile noastre.
             Eu nu sunt un individ care imi folosesc scrisul in scopuri de lupta ci il folosesc pentru a-mi exprima puncte de vedere, idei si pentru a comunica cu dumneavoastra dragi prieteni si fosti colegi.
        
 Va multumesc pentru faptul ca m-ati suportat.
       
  Am onoarea sa va salut cu deosebit respect!
  
                Gl.Bg. (r) Stelian FERARIU filiala FOCSANI




Informare privind demersurile juridice ale SCMD


-         Exclusiv in atentia membrilor SCMD -

Doamnelor si domnilor colegi,
Necesitatea prezentei informari, in limbaj comun, se datoreaza, pe de o parte faptului ca nu toti intelegem limbajul juridic, iar pe de alta, aparitiei unor pescuitori in ape tulburi si zvoneri, care au alte interese decat ale SCMD sau ale rezervistilor, in general, si incearca, din nou, sa ne debusoleze.
Multi dintre dvs. au experienta simplului cetatean care s-a adresat individual unui avocat pentru a obtine satisfactie in justitie. Numai pentru ca a fost ascultat, a platit de la 1 la 10 milioane sau chiar mai mult, functie de imaginea publica a avocatului. Au urmat alte plati pentru fiecare operatiune facuta de avocat.
In paralel, impotriva jafului numit "Recalculare", SCMD a dus doi ani de procese, sub coordonarea Casei de Avocatura Galca si Vasiliu, achitand, din cotizatii, onorariul, cu un plus pentru cei din tara, ai caror avocati au urmat strategia d-lui Galca. Exceptie au facut membrii SCMD  arondati la Casa de Pensii Sectoriala a SRI, care, neavand decizii de "Recalculare", nu au avut ce ataca in justitie.
Operatiunea  retroactiva, prin urmare ilegala, numita "Recalculare", in baza Legilor 119 si 263 din 2010, ne-a privat, prin transformarea noastra in "asistati social", de toate drepturile, nu numai de cuantumuri. Neputand ataca legile, declarate constitutionale, am atacat HG 735/2010, adica actul administrativ de aplicare. Sfidand orice idee de stat de drept, premierul Boc si ministrul de justitie Predoiu au trimis circulare membrilor Guvernului, cum sa interpreteze, pe dos, principiul "Erga omnes", si judecatorilor, ce decizii sa ia in procesele cu noi. Mai mult, la cele cateva zeci de mii de actiuni SCMD in justitie, s-au dat termene la calendele grecesti. Si in aceste conditii am castigat definitiv si irevocabil in peste  4600 de actiuni pe "Recalculare". Avocatii au cerut si primit taxa de succes, dar hotararile nu au fost aplicate.
Marea victorie obtinuta de SCMD in justitie a fost Decizia ICCJ din 7 ianuarie 2011, cand, practic, "Recalcularea" a fost desfiintata. Ofertele marilor cabinete de avocatura, de reprezentare a noastra la ICCJ, au variat intre 1 miliard de lei vechi si 4 milioane de euro pentru intreg sindicatul. Am castigat prin avocatul Col. (r) dr. Dediu Gheorghe, platind doar taxa de 10 milioane lei vechi.
In baza victoriei de la ICCJ dar si sub impresia marilor manifestatii stradale organizate de noi, pe tot parcursul anului 2011, ne-am primit, in cuantum, banii din dec. 2010, dar fara acte justificative.
In replica, Guvernul Boc a emis OUG 1/2011, prin care a vopsit defuncta "Recalculare" intr-o operatiune noua numita "Revizuire", incluzand in textul ordonantei si defuncta HG 735. Prin aceasta ordonanta s-au introdus, odata discriminarea intre rezervistii iesiti la pensie inainte de 1 ian 2011 si cei trecuti in rezerva dupa aceasta data, si apoi discriminarea intre toti cei pensionati pe legile anterioare, impartindu-i in trei categorii:
  1. Cei carora le-au crescut, de la 1 ian 2012, justificat sau nu, cuantumurile, cu sume variind de la 1 leu la zeci de milioane si care au primit si diferenta de plata pe 2011;
  2. Cei carora le-au rezultat in mod aberant cuantumuri identice, pe baze de calcul diferite;
  3. Cei carora le-au scazut cuantumurile cu 30-40%, fiind obligati, de la 1 ian 2012 sa plateasca din nou, retroactiv, diferentele pe 2011.
Scopul a fost partial atins, deoarece multi dintre camarazii nostri, preocupati numai de bani, vazandu-si sacii in caruta, au abandonat SCMD-ul. In locul lor, au inceput sa se inscrie insa colegii cu o alta problematica, trecuti in rezerva dupa 1 ian 2011 si, in mod deosebit, indiferent de varsta, cei disponibilizati de Igas din MAI.
La operatiunea numita "Revizuire", desi puteam sa o includem in procesele in dosarele pe "Recalculare", noi am optat sa deschidem noi procese, deoarece  aveam o sansa in plus sa castigam pe "Revizuire", daca am pierdut pe "Recalculare". Mai mult, deciziile de revizuire in baza OUG 1/2011 anulau obiectia judecatorilor ca paguba nu s-a produs, din moment ce eram obligati sa platim retroactiv pe tot anul 2011. O prima dovada a faptului ca s-a procedat ilegal cu pensionarii, s-a obtinut la 17 oct 2011. Baschetbalista Codruta Kovesi a introdus 11 recursuri in interesul legii,  pentru a obliga tribunalele sa judece identic si sa ia aceleasi hotarari, nefavorabile noua, tuturor. Daca in recursul impotriva rezervistilor, Decizia ICCJ a fost ambigua, lasand loc la interpretari, in ceea ce priveste cele 10 recursuri in interesul legii impotriva celorlalte categorii de pensionari, Decizia ICCJ nr. 19 in Dosarul 18/17 oct 2011 a fost transanta: nu se pot face recalculari/revizuiri la pensiile civile in baza legii Robertei Anastase 263/2010, legea neavand caracter retroactiv. Drept urmare, pentru judecatori s-a pus intrebarea de ce rezervistii, grefierii, functionarii publici si ceilalti care au avut legi speciale au fost executati retroactiv?
In ceea ce priveste miile de procese pe "Revizuire" (de 10 ori mai putine decat cele pe "Recalculare"), SCMD a optat ca filialele sa mearga cu aceiasi avocati, tariful platit individual fiind cel pentru Casa Galca si Vasiliu de 150 lei. Puterea a raspuns, trimitandu-ne zeci de noi decizii de "Revizuire", recordul fiind de 31 decizii/una persoana. O nebunie care nu ar fi putut fi banuita nici de noi, nici de avocati, obligandu-i pe acestia sa argumenteze zeci de noi piese la dosar. Pentru aceasta, am convenit incheierea de acte aditionale la contractul de reprezentare, cu o plata suplimentara de 70 lei, pentru prima noua decizie, si de 30 lei, pentru urmatoarele. Cand Cabinetul Galca si Vasiliu a fost excedat, am convins Cabinetul de Avocatura Graziela Barla sa preia o parte din actiunile pe "Revizuire" pe Bucuresti si Ilfov. Dar actul aditional a fost incheiat doar cu trei zile mai inainte de aparitia Legii reparatorii (241/2013) ceea ce, pe drept cuvant, a deranjat Cabinetul de Avocatura, pentru ca practic, prin Legea 241/2013 "Revizuirea" a fost lichidata, pentru cei discriminati, deciziile acesteia referindu-se exclusiv la cuantumuri. Pentru cei "favorizati" de OUG 1/2011, "Revizuirea " continua, respectivii primind si astazi noi si noi decizii, una mai bizara decat alta.
In procesele pe "Revizuire" si-au batut joc de noi, asa cum ne asteptam, completele de la Bucuresti, Iasi, Craiova si Targu Mures, in primul rand, respingand, spre exemplu, pentru tardivitate, actiunile, pe motiv ca am primit deciziile initiale (in perioada 27-31 dec 2010) si trebuia sa respectam termenul de contestare prevazut in Legea ... 19/2000, care a fost in vigoare pana la 31 dec 2010, inclusiv. Judecatorul inamovibil este suveran si nu raspunde in fata nimanui pentru tampeniile pe care le face. Drept urmare, prin Cabinetul de Avocatura Barla, am supus atentiei Consiliului Superior al Magistraturii 7 judecatori, pentru rea credinta sau incompetenta, in baza tampeniilor pe care le-au scris in hotararile redactate.  De exemplu: de acord ca am primit deciziile cu 31 dec 2010 si ca legile noastre 164/2001 si 179/2004 au fost abrogate cu 1 ian. 2011, dar ... ce legatura avem noi cu Legea 19/2000, abrogata de asemenea cu 1 ian 2011, care era legea civililor?
S-a mers pe termene mari, pe respingere, in majoritatea cazurilor, dar au fost cazuri in care am si castigat, iar la cererile noastre, judecatorii au notificat ca respectivii se intorc la situatia din dec. 2010, conform Legilor 164/2001 sau 179/2004. Incepand de la sfarsitul anului 2012, si noi si judecatorii, am inceput sa amanam/suspendam actiunile, pentru ca era clar pentru toata lumea, si unii judecatori ne-au spus-o explicit, ca aceasta chestiune se va rezolva politic, si ei asteapta sa vada ce rezolvam in dialogul cu USL.

Doamnelor si domnilor colegi,
Actiunile in justitie au fost si au ramas, in primul rand, un mijloc de presiune asupra Puterii, chiar mai eficace decat marile manifestatii stradale. De la inceput s-a precizat ca luptam pentru obtinerea tuturor drepturilor furate, in Parlament, in justitie, in strada, cea care putea  sa ne redea aceste drepturi fiind, in fapt, Puterea, si anume ... o noua Putere. Este motivul pentru care, in 2011/2012, am incheiat protocoale la nivel local, pana la nivel general, cu USL, SCMD achitandu-se de obligatii prin rezultatele obtinute la alegerile si referendumul din 2012. Liderii USL ne-au luat in serios, din momentul in care au vazut ca reprezentam, prin sistemul de aliante al SCMD, o imensa masa de vot, numita CNSC. Obiectivele noastre au fost grupate si prezentate atat direct cat si ca un capitol separat, alaturi de obiectivele aliatilor nostri. In prezent am extins aceasta sfera de aliante pe orizontala, la nivel sindicate si ONG-uri, in perspectiva alegerilor din 2014, cand vom actiona in functie de modul in care actuala Putere intelege sa-si respecte promisiunile.
O prima promisiune, onorata de Guvernul Ponta, a fost Legea 112/2012, adica asa zisa "amnistie fiscala", prin care rezervistii cu cuantumurile scazute n-au mai fost obligati sa plateasca, retroactiv, pe 2011, diferentele rezultate dintre sumele primite si cele revenite prin "Revizuire". Apoi am actionat pentru lichidarea definitiva si promisa  a "Revizuirii", dar si impotriva irationalei limitari a dreptului la munca, prin Legea 329/2009, cap.IV. Am solicitat doua ordonante de urgenta, care au primit toate avizele necesare in luna oct 2012, spre a fi promovate inainte de alegerile generale, dar ... schimband peisajul politic, "coabitarea", neprevazuta de noi, cei care suntem "stupid people", a incurcat toate lucrurile. Abia la 4 martie 2013 ni s-a promis rezolvarea solicitarilor prin doua legi in regim de urgenta, conexe:   aceea privind dreptul la munca, al carei proiect era deja inaintat de USL la Parlament dar  blocat  in Camera Deputatilor (PLx 109/2012), promisiune inca neonorata si Legea reparatorie, pentru care SCMD s-a luptat din greu, actuala Lege 241/2013. Aceste legi au fost concepute ca functionand pana la 1 ian 2014, cand urmeaza a fi abrogate prin Legea pensiilor militare de stat, care le va contine prevederile. Am convins Puterea ca este vital sa apara aceasta lege, pentru ca altfel ne vom muta fie la Ghencea, fie in strada.
Inca din dec 2012, au inceput sa apara sporadic, apoi in val, noi decizii de "Revizuire" in baza legii Roberta Anastase. Adica, daca n-au putut sa ne ia la toti din pensii, ca in ian. 2011, daca la unii ne-au luat o treime numai, la altii nimic, iar la altii au adaugat, prin noul val de decizii, pe care multi dintre dvs. le-au simtit pe propria piele, urma ca celor deja loviti, sa li se mai ia 4-5 milioane iar celorlalti, care "au beneficiat" pe drept sau nu, sa li se ia atat incat sa ajunga la nivelul primilor. Masura viza 154 000 de rezervisti, atati cati mai eram in viata in iunie, ceilalti 32.000, pana la 186.000 cati ar fi trebuit sa fim, decedand in urma legilor genocidului, adica "parasind pe cale naturala sistemul". Nenorocirea era ca, pana la sfarsitul anului 2013, toti trebuia sa platim diferentele din urma, pe o perioada de 30 de luni. Ceea ce insemna ca niciunul dintre noi nu mai incasa un leu la pensie, timp de 6 luni, urmand sa ia de acasa si sa dea la stat. Probabil, majoritatea dintre noi, ar fi patit, in aceste conditii, ceea ce a patit dl. Gl. Mihail Popescu, in momentul in care s-ar fi trezit cu noua decizie, prin care i s-au mai luat 4 milioane, cu obligatia de a plati in 6 luni alte 120 milioane din urma. De asta am fost duri cu cei care visau sa obtina totul (din perspectiva individuala) printr-o lege reparatorie, dar temporara. Orice amendament introdus in ultima zi la Senat sau la Camera, insemna intoarcerea proiectului la Comisii, amanarea discutarii pe toamna, cand ni s-ar fi spus ca nu mai e necesar, fiinca de la 1 ian 2014 aparea Legea pensiilor militare de stat. Ni s-ar fi spus insa supravietuitorilor!... Nu puteam permite ca prostirea unora de catre oamenii vechiului regim sau incapacitatea unora de a intelege ca nici Antonescu nu si-a pus problema sa ajunga la Moscova printr-o singura actiune ofensiva, ca trebuie sa fortezi intai Prutul, pe urma Nistrul, apoi Bugul, etc., sa ne trimita pe aproape toti la Ghencea Militar...
In privinta legii conexe, inca numita Plx 109/2012, daca acesta nu este votat si promulgat in regim de urgenta pana la 15 nov. a.c., toti rezervistii care au beneficiat de Legea 241/2013 vor  trebui sa opteze intre pensie si salariu, pentru depasirea plafonului. Aceasta este batalia pe care toti membrii loiali SCMD o duc in prezent, batand la usa "alesilor" de anul trecut, care ne datoreaza, in cea mai mare masura, succesul.

Doamnelor si domnilor colegi,
Prin aparitia Legii 241/2013 si operatiunea numita "Revizuire", implementata prin OUG 1/2011, a fost lichidata definitiv, pentru categoria rezervistilor discriminati la cuantum, impreuna cu "bastardul"ei, numita "Regularizare". Indiferent cine si ce merite isi atribuie, este exclusiv meritul SCMD, care a pastrat dialogul si a gasit intelegere la domnii Victor Ponta, Crin Antonescu, Mircea Dusa, Radu Stroe, George Maior la care s-a adaugat, din 2 martie a.c., sprijinindu-ne decisiv in momentele cheie si dl. Gl. (r) dr. Gabriel Oprea. In mod surprinzator, nu gasim nici un fel de intelegere la d-na Mariana Campeanu, care isi datoreaza exclusiv SCMD intrarea in Parlament, si-n 2010, la Deva, si-n 2012. Domnia sa tine blocat de 4 luni proiectul Legii pensiilor militare de stat, asupra caruia au cazut de acord atat colegii domniei sale din Guvern, cat si reprezentantii tuturor structurilor militarilor si politistilor activi sau in rezerva.
In aceasta situatie, am avertizat Casele sectoriale de pensii ca, daca nu dau drumul banilor abuziv retinuti, rezervistilor discriminati in ultimii doi ani, bani care nu afecteaza bugetul, existand prin decesele din ultimii patru ani ale camarazilor nostri, iar Legea 241 la art 2 prevede acest lucru, vom transforma actiunile inca pe rol pe defuncta "Revizuire", prin introducerea unui simplu capat de cerere, in actiuni recuperatorii, cu penalitatile de rigoare, iar in situatia celor care au pierdut   in justitie, vom declansa o noua actiune recuperatorie, gestionata exclusiv de SCMD, de care vor beneficia doar membrii cotizanti ai SCMD.
Tot pe cale de consecinta, atrag atentia, in acelasi timp, tuturor celor interesati, ca, la categoria in continua diminuare a rezervistilor, exista urmatoarele situatii:
·        rezervisti, putini la numar, dar exista, care si-au obtinut drepturile prin justitie, in baza Legilor 164/2001 si 179/2004, care sunt exceptati de la legile genocidului;
·        masa celor cu cuantumurile crescute, sau identice pe cale de a-si vedea veniturile diminuate prin stergerea abuziva, cu si fara rost, din plata a sumelor datorate grupelor de munca (acestia sunt, in continuare, asistati social, dependenti de punctul de pensie);
·        masa inca asistatilor social, care isi primesc drepturile in cuantumul calculat pentru dec 2010, pe baza Legilor 164 si 179.
Adica avem patru palarii legale pentru aceeasi Marie. Una si aceeasi structura socio-profesionala, guvernata de 4 legi diferite, care se bat cap in cap. Concluzia pentru Putere nu poate fi decat una singura: bulgarele mizeriei, contrar oricarui principiu de drept, rostogolit de Boc si "specialistii" lui, a ajuns de dimensiunea unui munte si nu mai poate fi tolerat, intrucat pute de muta nasul si juristilor din Burkina Faso. Orice smechereala politicianista trebuie sa dispara si Legea pensiilor militare de stat, care readuce ordinea in sistem trebuie promovata/promulgata imediat, fara a se mai incerca vreo "agatare" a noastra la legea nevotata in fapt, a Robertei Anastase.
Recomand, prin urmare, tuturor membrilor SCMD sa urmareasca si sa aplice instructiunile Departamentului  Juridic al SCMD si sa nu mai intre in jocul latrailor de serviciu infiltrati printre noi sau al bolnavilor care au solutii la orice problema, in deplina necunoastere de cauza, toate menite doar sa tulbure apele si sa ne faca sa ne inecam precum tiganul la mal. In situatia in care liderii tuturor partidelor parlamentare si neparlamentare au cazut sau cad zilnic victima institutiilor de politie politica de tip stalinist, pe care nu le mai amintim, in situatia in care inca 137 de generali, chestori, colonei si comisari sefi sunt "agatati" (pe langa zecile deja de condamnari) va mai mira faptul ca liderii SCMD (Dogaru, Pricina, Caloianu, Nastase, Tudor, Popescu, Macovei, Comaneci, etc) sunt porcaiti de dimineata pana seara si li se cauta, cu disperare, nod in papura?

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU