joi, 28 februarie 2013


Daca in urma lecturarii acestui material sint colegi disponibili pentru a se deplasa la Bucuresti, acestia sint rugati sa informeze conducerea filialei Suceava.

COMUNICAT DE PRESA

In atentia:             Tuturor jurnalistilor onesti,  rezervistilor militari, intregii
                             societati civile romanesti
Subiect:                 Pichetare SCMD la sediul USL din Sos Kiseleff, nr. 57, 
                                           luni  04.03.2013, 
                                         orele 11.00-16.00
          La initiativa Filialei 1 Pitesti, filialele SCMD din zonele Sud si Sud Est si Filiala 1 Brasov vor trimite delegati la sediul USL din Soseaua Kiseleff, nr. 57, luni, 04.03.2013, la ora 11.00, pentru a inmana conducerii USL un document continand ingrijorarile si obiectivele noastre. Intreaga actiune se subsumeaza sloganului "Jos Basescu! Jos Oprea!". Orice alta lozinca va fi interzisa si eventualii provocatori basisti predati jandarmilor.
La adresa lui Traian Basescu retinem noile actiuni prin care acesta isi incalca grav atributiile constitutionale, de denigrare a Guvernului si torpilare a eforturilor acestuia de integrare a Romaniei in spatiul Schengen, precum si noul amestec condamnabil in treburile Justitiei.
Admirand eforturile judecatorilor de debasificare a Justitiei, vom solicita USL reluarea actiunii cerute de intreaga societate civila romanesca in urma cu un an, de suspendare/demitere a numitului Traian Basescu.
Salutand declaratia domnului Ponta ca, daca exista in Guvern vreun membru corupt, acesta va fi demis, vom aduce la cunostinta USL urmatoarele fapte pe care le retinem in sarcina celui mai bogat membru al Guvernului, vicepresedintele fara portofoliu, Gabriel Oprea:
  1. Departe de a fi un luptator pentru drepturile rezervistilor, ale militarilor in general, Gabriel Oprea este, alaturi de Marian Sarbu, coautor, promotor si sustinator, prin minciuna, fals si uz de fals, a Legii zisa a sistemului unitar de pensii (Legea 263/2010). Cu proiectul ei, au fost dati afara din PSD, intemeind, cu sprijinul liderilor inconstienti ai unor ONG-uri militare, a doua forta a regimului basist - UNPR-ul.
  2. Alaturi de Vasile Blaga, Gabriel Oprea se face vinovat fata de noi, pentru inventarea si implementarea prin asumare de raspundere, a Legii 119/2010, care a desfiintat pensiile speciale, aceasta fiind un rezumat al Legii 263/2010 de care a fost nevoie in momentul in care frica de motiunile depuse de PSD si PNL (simpla impotriva lui Gabriel Oprea si de cenzura impotriva guvernului Boc), a facut ca regimul Basescu sa retraga de la vot Legea 263.
  3. Ca membru al Guvernului Boc, Gabriel Oprea se face vinovat de promovarea campaniei ticaloase in media impotriva rezervistilor, pentru a-si crea cadrul necesar impunerii legilor aberante,  pe fondul stimularii urii populatiei civile impotriva noastra. Gabriel Oprea se face vinovat, alaturi de ciracii sai, de mascarada votarii Legii 263/2010, prin aritmetica doamnei Roberta Anastase.
  4. Gabriel Oprea este penal pentru ca a sfidat hotararea executorie a Curtii de Apel Cluj, din 28 sept. 2010, de suspendare executorie a anticonstitutionalei operatii de "Recalculare". Aceasta a fost continuata ilegal de dnii Oprea si Igas, rezultatul constituindu-l deciziile nule de drept emise in perioada 27 dec. 2010-7 ian. 2011, de diminuare cu 18-69% a veniturilor tuturor rezervistilor.
  5. Gabriel Oprea se face vinovat de transformarea noastra din militari in rezerva in asistati social (Legea 263/2010, art. 6, al. 5) cu consecinta pierderii tuturor drepturilor castigate de militari si politisti, in perioada 1830-2010 si de inselarea opiniei publice, ceea ce este iarasi caz penal, ca hotararea de stopare a "Recalcularii" s-ar aplica doar unui grup de 7 persoane, nu "erga omnes".
  6. Gabriel Oprea se face vinovat de incalcarea deliberata a Deciziei ICCJ din 7 ian. 2011, care, dandu-ne dreptate, a desfiintat abuziva "Recalculare". Aceasta a continuat insa sub denumirea de "Revizuire", si continua si in prezent, deoarece tandemul Boc-Oprea a promovat OUG 1/2011, basistii votand-o ca Legea 165/2011. Drept consecinta, hotararile definitive si irevocabile, obtinute de SCMD in instante nu pot fi aplicate, zeci de mii de noi procese intrand pe rol si peste 4000 de rezervisti decedand in aceasta perioada, numai de la MApN, datorita tracasarilor la care au fost supusi. Am inregistrat sinucideri, autoincendieri in fata Palatului Cotroceni si decese subite, in chiar momentul exprimarii de catre persoanele in cauza, verbal sau in scris, a protestului fata de regimul Basescu si Gabriel Oprea.
  7. Gabriel Oprea a inselat deliberat rezervistii cu tabele false pe site-ul oficial al MApN si scrisori de felicitare adresate rezervistilor care au luat cunostinta de trista realitate, abia la 15 ian. 2012 ca nemaipomenitele cresteri ale veniturilor lor sunt, de fapt, scaderi.
  8. Gabriel Oprea a mintit si continua sa minta opinia publica si Guvernul ca 90% dintre rezervisti, datorita lui, au primit ajutoare sociale lunare crescute si o face stiind ca bazele de date au fost distruse si la MApN si la MAI. Din acest motiv, inclusiv dl. Ponta a utilizat date contradictorii potrivit carora cei nedreptatiti am fi in numar de 6.000 sau 37.500(?!!). Aberant! In primul caz, am fi 60.000 de rezervisti, in al doilea 375.000! In realitate ar fi trebuit sa fim 184.000 din toate structurile, dar suntem circa 160.000 deoarece 24.000 au decedat in ultimii 4 ani datorita masurilor toxice initiate de tandemul Marian Sarbu-Gabriel Oprea si sustinute de Vasile Blaga si Traian Igas, pentru a fi pe placul lui Traian Basescu. Calculul este simplu, in baza statisticilor oficiale care indica un numar de 250 de decese pe luna numai la MApN. Raportul intre ministere fiind aproape egal (aceeasi cifra a deceselor pentru MAI) ar rezulta 6.000 de decese pe an si 24.000 in 4 ani. Drept urmare, fata de toata aceasta propaganda ticaloasa a lui Gabriel Oprea si a noii sale trompete gl. (r) Mihail Iliescu, reluata de media basista impotriva noastra, afirm, pentru a provoca o stricta verificare in conditiile stergerii culpabile a bazelor de date, ca 57.6% dintre rezervisti au veniturile reduse cu 18-69%, 21,4% le au identice cu cele anterioare desi este o absurditate aritmetica, 11% marite nesemnificativ si 10% (acolitii domnilor Oprea si Blaga) le-au supradimensionat de-a dreptul  penal. Ca cineva sa ma poata contrazice este nevoie de o verificare stricta si de refacere a bazelor de date, lucru pe care il dorim si noi.
  9. Gabriel Oprea se face vinovat de declansarea prin acoliti tip gl. (r) Mihai Iliescu, a campaniei de autoproslavire a sa si de denigrare mediatica, in special a d-lui fost ministru al Apararii, Corneliu Dobritoiu, dar si a actualului ministru Mircea Dusa, adica exact a acelor persoane care si-au propus si au actionat in sensul reintroducerii legalitatii promovand ordonanta de urgenta reparatorie si legea pensiilor militare de stat, al caror text a fost elaborat in comun, de reprezentantii structurilor active ai MApN, MAI, SRI, ONG-urilor rezervistilor si SCMD in vara anului 2012.
  10. Gabriel Oprea se face vinovat de introducerea si intretinerea discriminarii intre rezervisti si de asmutirea lor, unii impotriva altora, cu ocazia Referendumului pa care l-a boicotat.
  11. Gabriel Oprea se face vinovat de rasplatirea acolitilor lui cu circa 2700 de grade de colonel si general in rezerva, prin incalcarea flagranta a legii, fapt evidentiat oficial de conducerea MApN in 2012.
  12. Gabriel Oprea se face vinovat de patronarea instrainarii abuzive a zeci de cladiri si zeci de mii de hectare de teren apartinand MApN, pentru multe dintre acestea existand probe.
In concluzie, il consideram pe Gabriel Oprea "calul troian" al lui Traian Basescu in USL si persoana care blocheaza sistematic satisfacerea de catre Guvern a revendicarilor solicitate de catre SCMD si acceptate prin protocoalele incheiate de filialele SCMD cu filialele PSD, PNL, PC si prin acordul incheiat de subsemnatul cu copresedintii USL la 14 iulie 2012.
Neurmarind sa se substituie nici justitiei nici politicului, SCMD va solicita, prin urmare, liderilor USL, luni, 4 martie a.c. urmatoarele:
  1. Publicarea rezultatelor auditurilor Curtii de Conturi la Casele Sectoriale de Pensii ale MApN, MAI si SRI si luarea, pana la cel mai inalt nivel, in spiritul celor declarate de premier, care este specialist in domeniu, a masurilor legale ce se impun impotriva celor care au incalcat Constitutia si legile tarii.
  2. O pozitie clar exprimata a Guvernului in ceea ce priveste datele la care se vor face reparatiile legale, promise in septembrie-decembrie 2012,  prin ordonata de urgenta, rezervistilor discriminati, in conditiile noului buget si prin Legea pensiilor militare de stat, tuturor rezervistilor.
  3. Cum, cand si de catre cine  vor fi concretizate rezultatele analizei pertinente a Avocatului poporului, cuprinse intr-un raport care ar trebui sa preocupe, la ora actuala, pe toata lumea.
  4. Verificarea disponibilizarilor abuzive facute la MAI in 2011 si gasirea de solutii de reangajare a militarilor specializati disponibilizati.
Insistenta noastra se datoreaza faptului ca masurile distructive ale regimului Basescu, avand drept vinovati personaje ca Gabriel Oprea, Vasile Blaga, Traian Igas, Roberta Anastase, Mihai Seitan si, nu in ultimul rand, Emil Boc, departe de a aduce economiile enuntate propagandistic, pe spinarea rezervistilor, aduc anual, in conditii de criza, grave prejudicii bugetului de stat, fapt confirmat, atat de presedintele Comisiei de aparare, ordine publica si siguranta nationala a Senatului, cat si de Avocatul poporului, al carui raport a confirmat in totalitate justetea obiectivelor si actiunilor sindicale ale SCMD.
Tinem la dispozitia Guvernului inregistrarile tuturor emisiunilor publice din ultimii ani in care toti membrii marcanti ai USL au confirmat si sustinut justetea obiectivelor si revendicarilor noastre, angajandu-se la rezolvarea imediata dupa preluarea puterii inclusiv prin abrogarea inaplicabilei Legi 263/2010.
Noi nu vrem "recalculari" ci verificari, nu vrem scaderea cuantumurilor stabilite prin Legea 263/2010, ci legalitate si revenirea noastra, a tuturor, la statutul de militar in rezerva, cu toate drepturile!
PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

marți, 26 februarie 2013

Comentarii pe seama pensiilor la bilantul M.Ap.N..


”Bilanţul MApN, secret de serviciu. Ce se va întâmpla cu Armata?” –
DAR CU PENSIILE MILITARILOR ???
......şi pensii. Bilanţul activităţii MApN a devenit secret de serviciu. Ce se va întâmpla cu Armata Română?
”Şedinţa de prezentare a bilanţului MApN pe anul 2012 a avut loc, luni, cu uşile închise, presa fiind primită doar pentru scurt timp la începutul reuniunii, iar, la final, preşedintele Băsescu a plecat fără a face declaraţii. La eveniment au fost prezenţi preşedintele Traian Băsescu, premierul Victor Ponta, ministrul Apărării, Mircea Duşa, vicepremierul Gabriel Oprea, fost ministru al Apărării, şi şeful SMG, Ştefan Dănilă. Presa nu a avut acces la tot bilanţul MApN, jurnaliştii putând asista doar la început.Totodată, luni dimineaţă, la începerea şedinţei, pe ecranul din sală a fost afişat un mesaj potrivit căruia informaţiile prezentate la bilanţ sunt considerate secret de serviciu. Traian Băsescu a plecat după eveniment, fiind condus de către ministrul Apărării. În schimb, premierul Victor Ponta şi ministrul Apărării au susţinut declaraţii de presă.
”Pensiile militare”
Guvernul nu va recalcula din nou toate pensiile speciale, în condiţiile în care peste 90% dintre pensionarii militari au câştigat în urma acestui proces, ci va căuta o “soluţie echitabilă” în cazuri punctuale, pentru acei pensionari care au avut de pierdut, i-a asigurat premierul Victor Ponta pe militari.
“Nu se pune problema să luăm iarăşi toate pensiile militare, să începem să le recalculăm, să stârnim vreo panică în cei peste 160.000 beneficiari. Dacă există probleme punctuale, acestea se rezolvă fie – dacă e vorba de probleme administrative – doar pentru acele zone în care s-au descoperit probleme, dacă este vorba cumva de probleme care au şi incidenţă juridică, sunt instituţiile statului care cercetează. Dar mesajul meu este foarte clar: nu se pune problema în acest moment şi nici în viitor să luăm de la capăt toate pensiile militare”, a spus Ponta, după ce a participat la prezentarea raportului de activitate pe 2012 al Ministerului Apărării Naţionale.
El a arătat că peste 90% dintre pensionarii militari au avut de câştigat în urma procesului anterior de recalculare a pensiilor, iar restul a avut de pierdut. Pentru această ultimă categorie, Guvernul va căuta o “soluţie echitabilă” pe termen mediu şi lung, a precizat Victot Ponta.”

duminică, 24 februarie 2013


Nu intentionez sa fac propaganda cuiva anume, vreau doar cu placere sa va informez cu privire la unele intentii ale colegilor de breasla care provin din M.Ap.N., vorbindu-se in numele a 35.000 de colegi, dupa cum rezulta din afirmatiile facute.... .














marți, 19 februarie 2013



Întâlnirile ZV: Ce le pregăteşte Corneliu Dobriţoiu pensionarilor militari


Întâlnirile ZV: Ce le pregăteşte Corneliu Dobriţoiu pensionarilor militari

Într-un interviu acordat ZIUA VECHE, Corneliu Dobriţoiu, fost ministru al Apărării şi actual preşedinte al Comisiei pentru Apărare  Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului, spune că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea problemei pensiilor militarilor.



Domnule Dobriţoiu, recent aţi avut o întâlnire cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari, alături de miniştri secretari de stat de la Interne, Apărare, Muncă şi SRI. Ce ne puteţi spune despre această activitate?
În primul rând vreau să spun că am dat curs cu mare plăcere solicitării filialelor care au semnat acorduri de colaborare cu USL, atât ca membru USL şi vicepreşedinte al PNL, cât şi ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare a Senatului, dar mai ales ca rezervist, fost coleg al celor cu care m-am revăzut. Am acceptat cu plăcere, spuneam, această întâlnire la care au participat miniştri secretari de stat din Ministerul Muncii şi ai ministerelor cu atribuţiuni în domeniul ordinii publice şi apărare, pentru a discuta un subiect care tinde să devină veşnic, cel al pensiilor militare, al problemelor create prin ciuntirea acestora printr-o lege care, iată, a fost amendată şi de Avocatul Poporului printr-un raport care va fi supus atenţiei Parlamentului. Legea respectivă a produs efecte negative atât la nivelul familiilor celor afectaţi, cât şi la nivelul spiritului de corp al armatei. De aceea, am apelat la cei din arcul guvernamental, care au fost lângă mine, pentru a ne arăta disponibilitatea în soluţionarea acestei probleme. Este de remarcat şi faptul că avem o luare de poziţie tranşantă din partea unei instituţii cu importante atribuţiuni constituţionale şi mă refer aici la Avocatul Poporului.  Argumentele conţinute în raport sunt solide, scot în evidenţă inclusiv dubla măsură în ceea ce priveşte rezolvările în instanţă ale cererilor celor afectaţi. Pe aceeaşi linie se înscriu şi declaraţiile ministrului muncii, care s-a pronunţat pentru rezolvarea acestei probleme. În cadrul discuţiilor, oamenii au dat curs unor nedumeriri legate şi de angajamentul politic al USL pentru rezolvarea acestor probleme care afectează chiar capacitatea operaţională a instituţiei armatei prin rezerva sa, într-un moment strategic destul de delicat.
Cererea rezerviştilor de a discuta cu dumneavoastră arată că încă mai reprezentaţi o speranţă pentru ei, că mulţi încă vă mai acordă încrederea lor. Credeţi că puteţi face ceva pentru ei de pe poziţia actuală ?
Eu cred că suntem într-o notă de parcurs pozitivă. Cred că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea acestei probleme care divizează. În acest sens, mă înscriu şi în ideea preşedintelui Senatului, de a reconferi acestei instituţii rolul şi locul pe care trebuie să îl aibă în societate. Intenţionez să cresc dinamica dezbaterilor în această Comisie a Senatului, în aşa fel încât cetăţenii noştri să nu se mai uite cu admiraţie doar la interpelările şi discuţiile care au loc în Senatul de peste ocean unde unii din cei care sunt chemaţi la discuţii în Comisia de Apărare, transpiră din greu. Pot să vă asigur că şi această Comisie din Senatul României se va apleca cu atenţia cuvenită asupra subiectelor ridicate de rezervişti, pentru că sunt de o importanţă deosebită.
Există nişte neconcordanţe între declaraţiile unor miniştri ai actualului guvern pe subiectul pensiilor şi în special al unei eventuale Ordonanţe de Guvern. Aceste declaraţii antagonice pot duce la două concluzii, ori că nu există un punct de vedere comun stabilit privind acest aspect, deci nu s-a discutat în cadrul USL subiectul,  ori că există puncte de vedere diferite între cele două mari partide. Care este adevărul?
Da, ceea ce spuneţi este real, dar realitatea nu este aşa cum se poate interpreta. Adevărul este că actuala putere politică, Guvernul, are în vedere subiectul, care este unul foarte complex, nu se poate rezolva bătând din palme. Legea 263 are implicaţii asupra tuturor pensionarilor din România; o modificare a ei are efecte şi asupra altor legi sau altor categorii sociale. Din această cauză există abordări diferite chiar între ministere, pentru că, de exemplu, Ministerul Apărării poate vedea problema numai prin prisma intereselor militarilor, cel al Muncii are în vedere şi aspecte care lezează sau influenţează alte categorii sociale, cel al Finanţelor are ca prim interes bugetul şi, de aceea, modul de rezolvare este apreciat diferit. Aducerea la masa tratativelor a reprezentanţilor acestor ministere a avut ca scop exact cunoaşterea şi armonizarea acestor puncte de vedere, informarea reciprocă, dar şi căutarea unor soluţii care să nu creeze alte nedreptăţi. Aşa că aş spune că diferenţele nu sunt legate de o abordare politică, ci instituţională.  Noi, la nivelul Comisiei, vom informa Biroul Permanent al Senatului în legătură cu aceste discuţii, cu faptul că s-a creat o masă critică pe acest subiect şi aceasta trebuie rezolvată. Concret, pe subiect, la nivel instituţional răspunderea revine ministrului Muncii, de aceea doamna Câmpeanu va fi audiată în Comisia de Muncă pe acest subiect. S-a creat deja o presiune destul de mare, cum spuneam, pe acest subiect şi cred că la nivelul Guvernului se va cristaliza un punct de vedere comun. În altă ordine de idei, o mare problemă este reprezentată de impactul financiar.  La ora actuală, contribuţiile la pensii ale MApN depăşesc bugetul de achiziţii pe care l-a avut Armata când încă mai existau fonduri. S-a transpirat din greu în încercarea de a găsi fonduri pentru programe strategice în ceea ce priveşte înzestrarea. Încă de anul trecut am pus problema valorificării infrastructurii în exces a MApN ca soluţie în vederea identificării de surse de finanţare.
Cei responsabili trebuie să plătească
Revenind la măsurile ce trebuie luate, cât de profunde sau radicale vor fi acestea şi până la ce nivel vor merge dacă declaraţiile făcute de ministrul Duşa sau doamna Câmpeanu sau raportul Avocatului Poporului şi chiar declaraţiile dumneavoastră privind ilegalităţile fraudele şi abuzurile constatate cu privire la calculul pensiilor, vor fi dovedite în raportul Auditului ? S-a folosit termenul „penal”, dar se ştie că la conducerea ministerului se afla un actual viceprim-ministru care este şi într-o relaţie personală cu primul-ministru, deci la ce ne putem aştepta?
Da, problema aspectelor penale este una care trebuie să intre în atenţia organelor judiciare. Cei responsabili trebuie să plătească, pentru că s-au produs pagube faţă de interesul public, faţă de interesul strategic, dar şi pagube personale. Astfel de aspecte, aşa cum s-a spus, există; va trebui ca cei care au făcut controlul să specifice în dreptul cui se aşează aceste fapte şi să trimită documentaţia la Parchet. Să nu uităm că mai există şi un alt aspect, al stabilirii  vinovăţiilor. Fără îndoială, ministrul dă dispoziţii verbale sau scrise, funcţie de anumite decizii politice care se iau la nivel guvernamental. Dar care este opinia expertului care nu are culoare politică? Părerea mea personală este că, uneori, unele lucruri merg pe o direcţie greşită în instituţii şi cu complicitatea unora din sistem. Şi aceştia trebuie să răspundă, nu numai cei care au dat ordinele. Unii poate au executat anumite ordine în speranţa promovării, alţii pentru alte interese, deci există complicităţi. Mulţi uită că raporturile de muncă trebuie să se desfăşoare în condiţii de legalitate. Ordinele se pot da uneori şi verbal, în situaţii de urgenţă, dar acestea trebuie să îndeplinească două condiţii: să fie legale şi să fie urmate de ordin scris imediat ce acest lucru devine posibil.  Ca un fapt divers, când am numit pe noul şef al Casei Sectoriale de Pensii a MApN, acesta mi-a raportat că, la ora primirii funcţiei, un număr de aproximativ 20000 de dosare de pensie nu fuseseră procesate, deşi se raportase procesul revizuirii pensiilor ca încheiat. Aici, cel care fusese în funcţie la data raportării, trebuia să îl informeze pe ministru că nu e încheiat procesul. Dacă nu a făcut-o, este vina sa. Ştiţi bine că există articolul 8,  în Legea 80, dacă ne referim strict la domeniul militar, care  interzice unui subordonat să execute ordine ilegale. Deci, odată ajunsă în instanţă cauza, fiecare vină trebuie probată sau apărată conform legii. Eu, ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare nu pot face altceva decât să cer şi să urmăresc respectarea legii, atât în determinarea fraudelor, aflarea vinovaţilor, cât şi în  pedepsirea acestora. Justiţia este însă cea care trebuie să îşi spună cuvântul.
Întâlnirea avută cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari  a adus ceva nou  sau în plus pentru dumneavoastră?
În primul rând trebuie remarcat interesul reprezentanţilor instituţiilor prezente. Nu trebuie să deranjeze faptul că nu au fost prezenţi miniştrii, unii nici nu se aflau în ţară – este cazul ministrului de Interne, alţii aveau deja un program stabilit, program pe care nu îl puteau contramanda. În al doilea rând, aş remarca nota de respect în care s-au purtat discuţiile. În al treilea rând, aş vrea să evidenţiez faptul că solicitanţii întâlnirii sunt oameni care reprezintă interesele şi punctul de vedere al unui mare număr de militari rezervişti din toate zonele ţării. Faţă de ei, noi avem obligaţia nu numai instituţională, ci şi morală, de a da un răspuns cererilor lor. Este o dovadă de respect pentru ceea ce au făcut pentru această ţară şi instituţiile ei. Faţă de aceşti oameni s-au luat măsuri nedrepte. Au avut loc  acţiuni concertate prin care s-a încercat divizarea cadrelor militare.  Aceste măsuri abuzive au condus la  divizări între corpuri de cadre, între profesiuni şi specialităţi militare, între activi şi rezervişti, între militari şi civili. Cei care au pus la cale şi în aplicare acest plan sunt oameni maturi, responsabili. Întrebarea care se pune este de ce au făcut-o? Revenind la întrebare, am remarcat, spuneam, nota de respect şi calitatea discuţiilor. S-au pus pe tapet subiecte care depăşesc subiectul micşorării pensiilor iar rezerviştii au adus un plus de rigurozitate şi  spirit organizatoric în ceea ce priveşte soluţiile propuse şi aşteptările lor. Pe mine nu m-au surprins, dar poate pe alţii da.
Credeţi că există şanse pentru rezolvarea problemelor ridicate?
Dacă nu aş avea speranţa că pot face ceva, nu aş sta aici, nu aş fi venit la discuţii. Problema nu este doar de ordin financiar, nici prin implicaţii, nici prin cele expuse.Aceşti oameni au cerut respect pentru Armată, nu neapărat pentru ei ca persoane luate individual. Orice conducător responsabil îşi respectă armata şi trebuie să o menţină în stare operaţională, gata de luptă permanent, mai ales într-o ţară ca a noastră, aflată la graniţa dintre două interese strategice şi politice  majore.  Ceea ce s-a făcut cu aceşti oameni şi prin ei cu spiritul de corp al armatei, cu implicaţii în privinţa capacităţii de apărare a ţării este inadmisibil, iresponsabil. Avem datoria faţă de ţară, nu faţă de ei, să repunem armata în drepturile legitime. Chiar şi statele dictatoriale se bazează tot pe armată, loviturile de stat au fost date cu sprijinul armatei, marile democraţii au fost apărate de armată, revoluţiile din toată lumea şi toate statele au reuşit sau eşuat datorită armatei. Toate statele indiferent de forma de guvernământ se sprijină pe armată, numai la noi armata este lovită, dusă pe marginea desfiinţării. Să nu uităm că avem obligaţii ca parteneri într-o coaliţie militară şi politică. O parte din obligaţii se realizează prin participări în misiuni externe, dar asta este numai bonusul. Marile obligaţii se referă la ceea ce avem în ţară. Ceea ce se întâmplă cu armata, atât activă, cât şi cea din rezervă la acest moment ridică problema neîndeplinirii sarcinilor ce ne revin ca aliat, dar şi imposibilităţii îndeplinirii sarcinilor de apărare faţă de propriul popor. Eu sunt un pro-Atlantist şi cred în valabilitatea art. 5 din acordul de la Washington, chiar dacă au apărut discuţii  de genul „domnule de ce să moară soldaţii X pentru apărarea interesului ţării Y”.  De aceea, declar răspicat că situaţia actuală nu mai poate continua. Pe această linie, decizia creşterii bugetului apărării cu 0,3 % anul acesta şi la fel în anii ce urmează, în aşa fel încât în patru ani bugetul apărării să ajungă la 2% din bugetul naţional este o dovadă a faptului că la nivel politic, dar şi ca orientare strategică, există preocupare pentru armată şi încercăm să recuperăm. Dar instaurarea convingerii că suntem o forţă credibilă se va întinde pe o perioadă de cel puţin 10 ani. Sunt multe de făcut pe marginea înzestrării, revitalizării industriei de apărare, instrucţiei, dotării, învăţământului militar, protecţiei personalului, calităţii vieţii. Dacă nu vedem aceste aspecte, suntem proprii noştri duşmani şi nu numai ai noştri, ci şi ai celorlalţi membri ai alianţei. Eu sunt convins că vom reuşi să schimbăm orientarea către o armată puternică din toate punctele de vedere.
Domnule Dobriţoiu, vă mulţumesc pentru timpul acordat.
http://www.ziuaveche.ro/exclusiv-zv/intalnirile-zv/intalnirile-zv-ce-le-pregateste-corneliu-dobritoiu-pensionarilor-militari-150374.html

duminică, 17 februarie 2013




  Stimati colegi
 Asa cum va informam anterior, B.O./Filiala  1 Suceava, si-a dat acordul privind intentiile camarazilor de a realiza întâlnirea dintre o parte a reprezentanţilor filialelor SCMD care au semnat protocoale de colaborare cu filiale ale USL, (situatie in care am fost si noi cei de la Suceava) şi Domnul Preşedinte al Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului domnul Dobriţoiu Corneliu. Va transmit continutul comunicatului:



                                                  Comunicat



Cu privire la întâlnirea dintre o parte a reprezentanţilor  filialelor  SCMD  care au semnat protocoale de colaborare cu filiale ale USL şi Domnul Preşedinte al Comisiei pentru  Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului domnul Dobriţoiu Corneliu

  

Sindicaliştii filialelor menţionate s-au întâlnit cu domnul preşedinte Dobriţoiu Corneliu si cu reprezentanţi ai ministerelor care au ca obiect de activitate problematica pensiilor militare - secretari de stat de la Ministerul Muncii, Ministerul Apărării Naţionale, MAI, SRI. Discuţiile s-au purtat pe parcursul a aproximativ două ore având ca obiect principal intenţiile actualei conduceri în ceea ce priveşte pensiile militarilor.


De la bun început trebuie menţionat faptul că din partea sindicaliştilor ideea principală a fost nu atât rezolvarea imediată a situaţiei pensiilor militare care prin prisma ultimelor declaraţii ale Avocatului Poporului, Ministrului Duşa şi doamnei ministru Câmpeanu, ca şi ale domnului general Dobriţoiu în ceea ce priveşte unele fapte penale comise în procesul de revizuire a pensiilor,a devenit explozivă,  cât si obţinerea unui răspuns tranşant în ceea ce priveşte intenţiile actualei conduceri politice şi guvernamentale privind rezolvarea acestor aspecte pe care chiar primul ministru Ponta le-a numit încă din 2011, drept „categorică încălcare a legii şi un abuz fără precedent împotriva unei categorii sociale”.


Deşi toţi cei prezenţi au căzut de acord asupra necesităţii rezolvării acestor aspecte care prin concluziile Auditului de la MapN se adeveresc a fi penale, nici unul dintre reprezentanţii ministerelor menţionate nu a putut sau nu a fost mandatat să dea un răspuns tranşant în ceea ce priveşte elaborarea unei ordonanţe de urgenţă. Toţi însă au fost de acord şi au menţionat că există preocupări pentru emiterea unei legi a pensiilor militare în spiritul legilor existente în covârşitoarea majoritate a ţărilor europene democrate. Mai mult, domnul Costea Vasile, secretar de stat la MapN a menţionat că aşteaptă sprijin din partea sindicaliştilor, cerând ca săptămâna ce vine să fie înaintate propuneri cu rezervişti care au lucrat în domeniul financiar sau juridic pentru a se alătura membrilor MApN pentru a lucra la noua lege a pensiilor.


Reprezentanţii pensionarilor militari au înaintat un documentar amplu care cuprindea atât aspecte privind necesitatea revenirii la sistemul de pensii ocupaţionale cât şi alte aspecte privind reformele în armată şi readucerea  Apărării la nivelul cerinţelor.

 A fost înaintat un set de propuneri cu măsuri ce ar trebui luate în aceast an şi anume : 

 În regim de urgenţă: ( maxim două săptămâni pentru punctele 1 şi 3, imediat pentru punctul 2)

 1.            Emiterea de către  conducerea politică aflată la putere a unui comunicat prin care să exprime clar, fără dubii, fără vorbe goale, fără promisiuni deşarte punctul de vedere şi intenţiile  faţă de aspectul pensiilor militare cu termene şi etape de îndeplinire, atât în ceea ce priveşte obiectivele pe termen scurt cât şi cele pe termen mediu şi lung, cu date şi încadrări  în timp, concrete cu responsabilităţi specifice şi responsabili;

2.            Sistarea emiterii altor decizii de pensie până la încheierea auditului şi  stabilirea întregii imagini a pagubelor, abuzurilor, încălcării legilor şi nedreptăţilor comise;

3.            Emiterea unei Ordonanţe de Urgenţă sau Hotărâri de Guvern care până la apariţia unei noi legi bazate pe Constituţie, Declaraţia Universală a drepturilor Omului, legile şi instrucţiunile europene în domeniu, să redea (celor cărora le-au fost diminuate  pensiile printr-o lege ILEGALĂ) cuantumul pe care îl primeau până la apariţia şi punerea în aplicare a acestei legi.

4.            Emiterea unui act  legislativ (care a mai fost de altfel iniţiat şi există chiar un proiect în acest sens) pentru anularea cap IV din Legea 329 privind cumulul pensie-salariu lege  ce constituie o îngrădire a dreptului fundamental la muncă şi de asemenea reprezintă o discriminare faţă de cei care lucrează în sistemul privat, o măsură populistă la vremea ei dar care nu respectă principiul valorii şi competenţei ci pe al unei griji faţă de agramaţii care nu se pot angaja din cauza valorilor.

Pe termen mediu (imediat pentru punctul 2 ca finalitate, 60 de zile pentru punctul 1)

1.            Continuarea auditului şi determinarea întregului prejudiciu adus atât interesului public cât şi personal aşa cum reiese din concluziile preliminare, prezentarea concluziilor  într-un document elaborat fără părtinire, care să nu se constituie nici într-o vânătoare de vrăjitoare dar nici într-o acţiune de acoperire a faptelor unuia sau altuia sau găsirea unor acari Păun care să plătească pentru ordinele date de alţii. Luarea măsurilor ce se cuvin în funcţie de natura şi dimensiunea infracţiunii sau greşelii, celor ce au comis abuzuri, inclusiv pentru încălcarea Art. 246. CP sau Art. 8, punctul b, alin. 3 din Legea nr. 80/1995. În acest sens să se aibă în vedere inclusiv anularea pe părţi sau integral a unor ordine, norme şi metodologii interne de aplicare a legii, norme sau metodologii  care au fost emise împotriva principiilor de drept, inclusiv a legii în sine, sau au restrâns abuziv aplicarea unei dispoziţii din interese obscure. Să se ia măsurile de rigoare împotriva celor ce se fac vinovaţi de astfel de acte de-a dreptul ILEGALE.

2.            Dacă este posibil, având în vedere că cei prejudiciaţi sunt în speţă pensionarii militari, pentru o mai mare transparenţă a actului de audit să fie cooptaţi în comisia de audit şi pensionari militari care au executat astfel de activităţi în perioada cât au fost activi, selecţionaţi şi apoi avizaţi de către specialişti din MApN, care îi cunosc şi le cunosc calificarea, competenţa şi imparţialitatea;


Pe termen lung ( actuala sesiune parlamentară, aşa cum a declarat domnul ministru Duşa deci până în luna Iulie) 

1.Elaborarea unei noi legi a pensiilor militare şi ale celor din sistemul Naţional de Apărare care lucrează în sistem militarizat, poartă grade militare şi se supun unor obligaţii, rigurozităţi, privaţiuni şi restricţii deosebite, care ţin de interzicerea unor drepturi civile garantate Constituţie şi  de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, interziceri şi privaţiuni asumate prin natura profesiei. Am dori ca noua lege să nu mai conţină discriminări, să respecte întrutotul prevederile Constituţionale şi principiile de drept,prevederile legislaţiei europene, să se aplice tuturor pensionarilor indiferent de momentul ieşirii la pensie(acest lucru este posibil dacă la finele legii se specifică expres acest lucru) pentru a evita diferenţele de pensii dintre cei ieşiţi la pensie cu o lege sau alta. În felul acesta ar dispărea actualele discriminări sau nedreptăţi care ţin cont de vechime fără a ţine cont de gradul, pregătirea, responsabilităţile şi importanţa socială a activităţii pensionarului. De asemenea în calculul pensiei să se ţină cont de toată legislaţia în vigoare inclusiv aşa zisele legi secretizate (este cazul HG1019-2010), ceea ce impune desecretizarea acestora şi punerea lor la dispoziţia celor interesaţi. Realizarea şi prezentarea unui plan de acţiune şi punere în aplicare a procesului de realizare a acestei legi, care să cuprindă CU TERMENE CLARE :

              realizarea proiectului. Propunem (pentru scurtarea perioadei) consultarea şi chiar completarea proiectului început de comisia doamnei Simona Sîrbu având în vedere că reprezintă punctul de vedere al coaliţiei, prevăzut în programul de guvernare al USL, a fost realizat cu concursul reprezentanţilor ministerelor interesate ca şi al reprezentanţilor ministerelor muncii şi finanţelor  şi ai asociaţiilor  şi sindicatelor pensionarilor sau militarilor activi  care au fost anunţate şi au dorit să participe la elaborarea proiectului.

              consultarea acestuia de către cei interesaţi, atât cei din rezervă cât şi activi;

              revederea şi revizuirea în funcţie de amendamentele sau propunerile făcute;

              discutarea şi aprobarea în guvern;

              înaintarea spre analiză şi aviz în comisiile camerelor parlamentului;

              Supunerea aprobării camerei decizionale;

              Înaintarea spre promulgare - termen 20 de zile înainte de terminarea sesiunii parlamentare.


În concluzie  în urma discuţiilor s-au reţinut următoarele:

1.       Realizarea unei comisii  comune care va lucra în regim de urgenţă la un proiect de lege a pensiilor, comisie în care filialele prezente  la discuţii îşi vor desemna reprezentanţii. Din comisie vor face parte şi reprezentanţi ai MAI şi SRI, ca şi în comisia Sîrbu;

2.       Conform celor spuse de domnul Costea Vasile, Secretar de Stat în MApN, există trei variante de lege în discuţie, varianta finală fiind decisă de Comisia ce va lucra la elaborarea legii;

3.        Va fi analizaţă şi varianta legii la care a lucrat Comisia Sîrbu ;

4.       Domnul secretar de stat Costea Vasile a mai menţionat că este totuşi pregătită şi o Ordonanţă de Urgenţă sau Hotărâre de Guvern care să fie introdusă până la apariţia legii, în varianta în care decizia politică va fi luată pe această idee;

5.       A fost acceptată ideea formării unui calendar al lucrărilor comisiei şi un time-line pentru fiecare fază  procesului ;

6.       Analizarea în cadrul comisiei a prevederilor HG-S 1019/2010 asupra cărora au fost puncte de vedere diferite atât în ceea ce priveşte aplicabilitatea cât şi dacă a fost folosită sau nu în revizuirea pensiilor ;

7.       Conform declaraţiilor domnului colonel Cornel Luca, şeful Casei de pensii a MApN,se vor emite noi decizii de pensie pentru acele pensii asupra cărora auditul s-a pronunţat că au fost calculate eronat sau fraudulos, pentru repararea greşelilor. În baza celor spuse de domnul colonel, Auditul şi-a încheiat activitatea, urmând a se înainta documentul final;  

          Atât domnul general(r) Dobriţoiu Corneliu, Preşedintele Comisiei pentru Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului, cât şi ceilalţi reprezentanţi ai ministerelor au menţionat faptul că vor înainta spre informare Senatului, respectiv miniştrilor  pe care îi reprezintă datele cuprinse în documentarul primit, cât şi concluziile discuţiilor purtate.

 În încheierea discuţiilor  domnul Preşedinte Dobriţoiu a ţinut să reitereze faptul că, aşa cum a promis, în ceea ce îl priveşte nu va precupeţi nici un efort pentru realizarea angajamentelor luate în primul rând în nume personal faţă de foştii colegi din armată. Întâlnirea, în afară de informarea reciprocă a avut darul de a arăta guvernanţilor că rezerviştii sunt dispuşi atât la discuţii cât şi la sprijin efectiv atunci când există disponibilitate şi voinţă din partea guvernanţilor.

 Colonel (r) Naon Mişu preşedintele filialei Craiova a SCMD

 Colonel Tudor Marian Preşedintele filialei Sect 6 a SCMD

luni, 4 februarie 2013

                  Va rog sa luati  act de mesajul colegilor din zona de sud, fata de care atit FILIALA 1 SUCEAVA CIT SI CELELALTE DIN JUDET, AU ADERAT!
 
GRUPUL FILIALELOR SCMD<< MUNTENIA SUD>> NOTA
FILIALA 1 PITESTI Nr. 186 din. 02.02 2013
prin Secretariatul General al MApN
Purtatorul de Cuvant al MAp,N PUBLIC

SUBIECT : Forma de protest extrema a Col.(r) Dita Puiu, membru al Organizatiei PSD Arges si membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate Filiala 1 Pitesti ; abuzarea prin furt a pensionarilor militari cu pensii diminuate ilegal ; Acord de Colaborare in sprijinul USL petru accederea la putere, INCALCAT ; PROPUNERE OUG

domnule ministru al Apararii Nationale ,Mircea DUSA ,

Referitor : la adresa nr.P264/17.01 2013 privind primirea in audienta a Col.(r) Dita Puiu, membru al Filialei 1 Pitesti SCMD, membru al PSD Organizatia judeteana Arges si la declaratiile politice facute de d-voastra la Craiova in ziua de 31.01 2013, va comunicam urmatoarele :

1. Col.(r) Dita Puiu, nu a solicitat sa fie primit in audienta. Problemele semnalate de Col.(r) Dita Puiu, purtatorului de cuvant al ministerului (care speram sa va fi fost aduse la cunostinta) sunt ale intregului sindicat. Ele se refera strict la situatia celor 26 500 cadre militare in rezerva si in retragere, membri ai SCMD, cu pensii diminuate ilegal, anticonstitutional si discriminatoriu, asupra carora guvernul din care faceti parte, mentine, din pacate ,nejustificat si spre rusinea lui, acest conflict / litigiu, care risca in opinia noastra ,sa se amplifice. In aceasta PREMIERA MONDIALA, in care social-democratia reprezentata in Romania de principalul partid politic PSD, ABUZEAZA militarii, NOI cei ramasi loiali principiilor care ne-au consacrat ca militari, TREBUIE SA APARAM DEMOCRATIA CONSTITUTIONALA in Romania si valorile statului de drept. Juramantul nostru militar ,nu a expirat, l-am dat Tarii si nu politicienilor mitomani !

2. Va reamintim ca tot in PREMIERA MONDIALA, guvernul cu multe numere si asumari de raspundere Boc, prin legi aberante ,care nu au nici o legatura cu NORMELE si PRINCIPIILE statuate in LEGILE europene , ale tarilor membre NATO si in general ale tarilor democratice, a declansat ''JIHADUL'' asupra componentei de rezerva a armatei adica: Jignire, Insulta, Haos, Amenintare, Distrugere (JIHAD), reusind dezbinarea categoriilor corpului de cadre al armatei, decuplarea componentei de rezerva de cea activa si ducerea in derizoriu a onoarei si demnitatii Institutiei Militare in ansamblul ei. Au trecut noua luni de cand guvernati si impotriva vinovatilor NU ati luat masuri, ba dimpotriva, pe principalii vinovati de acest dezastru, i-ati promovat in functii ministeriale.
Este scandalos si de NEINTELES ,cum este posibil ca Acordurile de Colaborare incheiate cu liderii USL in teritoriu ( Filiala 1 Pitesti SCMD - prima filiala -impreuna cu cea de la Craiova) in scopul acordarii sprijinului pentru castigarea alegerilor locale, parlamentare si implicit a puterii, sa NU LE RESPECTATI !
( Si sa nu uitam ca primele filiale in tara,  au fost cele din judetul Suceava)
Noi nu intelegem ! D-voastra, colegii d-voastra din USL, liderii USL ,INTELEG ?
V-am sprijinit sub sintagma <<DREPTATE PANA LA CAPAT >> si nu sub opusul acesteia, adica :<<NEDREPTATE PANA LA CAPAT >> ;

3. NOI nu v-am cerut, nu va cerem si nu va vom cere decat respectarea drepturilor militarilor, a cetatenilor, in litera si spiritul legii. Tara este datoare in fata militarilor ei. Prin urmare asa cum v-ati grabit foarte tare si neasteptat DE REPEDE, sa emiteti OUG pentru marirea salariilor inspectorilor ANI, intre 2000 - 4000 lei, motivand ca o faceti dupa MODEL EUROPEAN, tot asa de repede sa va grabiti sa emiteti si OUG pentru pensionarii militari cu pensiile diminuate, TOT dupa MODEL EUROPEAN si MODEL NATO;

4 .OBSTINATIA cu care va opuneti, pasand raspunderea ministeriala de la unul la celalalt, declaratiile politice ambigui si contradictorii, schimbarile halucinante de pozitie, ne determina sa credem, ca acest mod de abordare a problematicii militare si a cetateanului militar, NU va onoreaza in actul de guvernare si in detinerea puterii executive ;

5 .Filiala 1 Pitesti si Grupul Filialelor SCMD din zona geografica <<MUNTENIA SUD>>, nu au cunostinta despre continutul negocierilor cu Presedintele SCMD, dar daca acestea au fost si NU ati inteles despre ce este vorba, atunci este o problema. Daca ati inteles si NU vreti, va trebui sa ne spuneti la cabinet sau in strada ,de ce nu vreti !
Noi, totusi opinam ca ati inteles, ca este vorba de un ABUZ GRAV in functiune si un LITIGIU care trebuie oprit de urgenta;

6 .Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD <<MUNTENIA SUD>> NU agreeaza, ca si
dumneavoastra de altfel,CARPEALA ! De acord, numai ca ceea ce ati afirmat chiar cu titlu de intentie, poate fi pe termen lung sau niciodata. Dramele din familiile care au credite la banci (luate legal conform dreptului avut in baza cuantumului stabilit de legea organica de pensionare) si nu le pot achita familiile celor decedati si cei afectati medical cu boli grave, NU MAI POT ASTEPTA !

7. Ati afirmat la Craiova, ca va trebuie legislatie. Dar de ce NU respectati DECIZIA nr.871 din 25 iunie 2010 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, emisa de Curtea Constitutionala si publicata in Monitorul Oficial Nr.433 din 28 iunie 2010 ? Aveti un instrument juridic la indemana: Directia Juridica, folositi-o in acest scop si nu in recursurile proceselor intentate de noi guvernului, unde completele de judecata, rand pe rand, ne redau dreptul nostru legal.

8. Avand in vedere aspectele grave semnalate in institutia pe care o conduceti, indeosebi sub aspectul ILEGALITATILOR comise la Casa Sectoriala de Pensii, Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD<< MUNTENIA SUD>> va cere, sa faceti public AUDITUL si Rezultatul Controlului Curtii de Conturi, in fata Parlamentului Romaniei. Cu acestea sa faceti lobby, la intalnirile pe care le aveti cu cadrele militare in rezerva si in retragere in diferite garnizoane unde aveti planificate aceste intalniri. Noi va asteptam in garnizoana Pitesti, cu mult interes !
In aceasta scurta interventie / sesizare / propunere / reclamatie facuta in temeiul prevederilor art.8 / OUG 7/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD <<MUNTENIA SUD>>, in SPRIJINUL celor afirmate de domnia voastra la intalnirea de la Craiova, avand suportul juridic categoric, va sugereaza urmatoarea solutie pentru incetarea imediata a acestui nefericit LITIGIU si anume:
*** Propuneti Premierului Romaniei dl.Victor PONTA, emiterea ORDONANTEI DE URGENTA a GUVERNULUI Romaniei cu urmatorul text: PANA LA DEFINITIVAREA, DEZBATEREA IN PARLAMENTUL ROMANIEI SI VOTAREA LEGII PENSIILOR MILTARE DE STAT , TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010.

Consideram ca aceasta este solutia legala si obiectiva, pentru care NU va trebuie nici timp nici legislatie !
Marti 05.02 2013, in sedinta COMITETULUI DIRECTOR al SCMD, va fi luata o decizie importanta pentru miscarea sindicala militara. In functie de aceasta decizie, suntem pregatiti pentru o actiune de amploare ,istorica.

OPRITI FURTUL,ABUZUL, SI INCHEIATI LITIGIUL !

Asteptam RASPUNSUL domniei voastre !

HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
GRUPUL FILIALELOR SCMD<< MUNTENIA SUD>>
BIROUL OPERATIV AL FILIALEI 1 PITESTI
Presedinte / Col. Victor Popescu


Asteptam in continuare, organizarea intilnirii la virf, la care vom participa presedintii filialelor din Suceava si Cimpulung Moldovenesc, conform intelegerii stabilite intre presedintii filialelor din judet, semnatari ai acordului cu USL.!
Presdintele Filialei 1Suceava