miercuri, 31 octombrie 2012

 In atentia tuturor membrilor SCMD

 Negocieri

Sunt trei saptamani de cand domnul Prim ministru Ponta a promis, public, rezolvarea problemei salariilor, pensiilor, indemnizatiilor, alocatiilor, etc, abuziv micsorate de Guvernul Boc.
In ceea ce ne priveste, sunt doua saptamani de cand exista si aprobarile si avizele pentru ordonanta de urgenta privind revenirea cuantumului la nivelul din decembrie 2010, si mai mult de o luna de cand s-a promis ca abrogarea Cap. IV din Legea 329/2009 nu este o problema.
Rectificarea de buget s-a facut si orice obiectii ale FMI privind o noua rectificare peste rectificare au cazut sambata, 28.10.2012, cand s-a propus si acceptat transferul de fonduri de la MApN la MAI. 
In aceasta situatie, neintelegand de ce emiterea ordonantelor solicitate treneaza, am solicitat astazi, 31.10.2012, orele 11.25, ca in cursul zilei de maine, o delegatie a SCMD sa fie primita de dl. Ponta pentru clarificari.
Urmeaza ca dl. consilier Remus Cernea sa ne comunice ora si numarul delegatilor. Speram sa se raspunda pozitiv la toate punctele, intrucat s-a comunicat déjà dorinta filialelor din teritoriu de a veni la negocieri la Guvern.
Honor et Patria! Vae victis!
PRESEDINTELE SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Consiliul National al Reprezentantilor (CNR)
Alba Iulia, 26-27.10.2012
REZOLUTIA
CONSILIULUI NATIONAL AL REPREZENTANTILOR SCMD
ALBA IULIA – 27.10.2012
          In zilele de 26 – 27 octombrie 2012 s-a desfasurat, la Alba Iulia, Consiliul National al Reprezentantilor (CNR) - organul suprem de conducere al Sindicatului.
Conform programului si a ordinii de zi comunicate participantilor, presedintele SCMD a deschis lucrarile CNR prin anuntarea prezidiului adunarii si anuntarea  numarului de participanti. Situatia prezentei la CNR a fost urmatoarea:
·     Membrii fondatori Total = 21, Prezenti si delegati  =14
·     Membrii ai CD (care nu sunt si fondatori) = 2, Prezenti = 2
·     Presedinti de filiale teritoriale = 87, Prezenti  si delegati = 67
·     TOTAL MEMBRI CNR = 110, din care Prezenti si delegati = 83
Conform Art.8(1) din Regulamentul de Organizare si Functionare (ROF), Consiliul National al Reprezentantilor a fost declarat legal constituit, fapt pentru care presedintele SCMD a supus la vot ordinea de zi (OZ), aceasta fiind aprobata cu majoritate de voturi (7 voturi impotriva).
S-a trecut la punctul 2 al OZ, presedintele SCMD dand citire Bilantului activitatii SCMD in perioada octombrie 2011-octombrie 2012.
          La punctul 3 al OZ contabilul sef a prezentat executia Bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2011 si anul 2012 (pana la 30.09.2012). A fost  aprobata , cu unanimitate de voturi, descarcarea de gestiune a operatiunilor economico-financiare pentru perioada  01.09.2011-30.09.2012.
          La punctul 4 al OZ presedintele Comisiei de Cenzori a prezentat Raportul comisiei pentru anul 2012 si Regulamentul de organizare si functionare a comisiei, conform Art.55 din ROF. Dupa ample dezbateri, Raportul Comisiei de Cenzori a fost aprobat in unanimitate de voturi. A fost aprobat si Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de Cenzori cu majoritate de voturi (6 voturi impotriva si 3 abtineri).
          Totodata a fost supus si aprobat cu unanimitate de voturi, Bilantul activitatii SCMD  in perioada octombrie 2011-octombrie 2012
          Inainte de a se trece la punctul 5 al OZ,  participantii la CNR au solicitat  sa fie prezentate in plen propunerile inaintate de filiale pentru imbunatatirea proiectelor de hotarare supuse dezbaterii CNR. Aceste propuneri au fost prezentate si completate cu alte propuneri facute pe timpul dezbaterii. Un punct esential l-a constituit necesitatea modificarii unor prevederi din ROF si Statut in conformitate cu noile realitati impuse de activitatea sindicatului. In urma discutiilor a rezultat necesitatea constituirii unei Comisii de armonizare a prevederilor celor doua documente, comisie formata din membrii Departamentului Juridic si cinci persoane propuse de CNR. In urma propunerilor au fost desemnati urmatorii:
1.     Lt Col. Tudorica Valentin, Filiala Jimbolia
2.     Col. Tudor Marian, Filiala Sector 6 Bucuresti
3.     Gl.Bg.  Mandru Ovidiu-Mircea, Filiala Lugoj
4.     Col. Mihai Constantin, Filiala Ramnicu Sarat
5.     Lt. Col. Popa Marian, Filiala Craiova
Activitatea Comisiei se va materializa intr-un nou proiect de Statut si ROF, documente care vor fi prezentate spre aprobare la CNR-ul  extraordinar, care va fi convocat, conform statutului, la sfarsitul trim.I/2013.
La pct. 5 al OZ s-a pus in discutie algoritmul finantarii filialelor SCMD si reguli privind stabilirea si justificarea legala a cheltuielilor la nivel central si local pentru anul 2013. In urma discutiilor au rezultat mai multe propuneri care au fost supuse dezbaterii, rezultand in final urmatoarele:
·       Cuantumul cotizatiei de membru  va fi de 120 lei (votat in unanimitate)
·       Cota de repartitie a fondurilor rezultate din colectarea cotizatiilor va fi de 40% pentru filiale si 60% pentru fondul central, cu obligativitatea ca  avansurile sa fie acordate numai dupa justificarea celor anterior acordate (votat cu majoritate, 6impotriva, 4 abtineri)
·       Cheltuielile efectuate de toate filialele si la nivel central vor fi afisate lunar pe site-ul SCMD (votat in unanimitate);
·       Acordarea de stimulente in cuantum de max. 10% din cota de 40%, stimulente ce se vor acorda semestrial . Valoarea maxima bruta pe persoana a stimulentului va fi valoarea salariului minim pe economie. In acest sens, Departamentul Economic Financiar va prezenta Comitetului Director procedura privind acordarea acestor stimulente, pana la data de 31.12.2012 (votat in unanimitate).
·       Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2013 va fi prezentat de Departamentul Economic Financiar Comitetului Director pentru analiza si aprobare pana la data de 15.03.2013 (votat in unanimitate)
S-a supus la vot in integralitate pct. 5 al OZ, acesta fiind votat cu amendamentele mai sus mentionate.
La pct. 8 al OZ, presedintele SCMD a inceput prezentarea strategiei SCMD pe capitolele propuse in proiectul de hotarare. Toate propunerile de modificare si completare a capitolelor s-au operat direct in proiectul de hotarare, fiecare capitol a fost supus la vot si aprobat in unanimitate.
Conform  proiectului de hotarare privind componenta numerica si nominala a CD, care a fost votat in unanimitate,  si a Cap. II Directii de actiune, din proiectul de strategie, s-au supus la vot, pe zonele stabilite si au fost aprobati prin  decizie a membrilor fondatori urmatorii vicepresedinti interimari astfel:
1.     Zona I, Col. Comaneci Mircea, coordonator pentru filialele din judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui;
2.     Zona II, Col Macovei Remus, coordonator pentru filialele din judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Vrancea, Tulcea;
3.     Zona III, Col. Popescu Victor, coordonator pentru filialele din judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman;
4.     Zona IV, Col Dogaru Dumitru, coordonator pentru filialele din judetele Dolj, Gorj, Olt, Mehedinti, Valcea;
5.     Zona V, Col. Aromanesei Radu, coordonator pentru filialele din judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timis;
6.     Zona VI, Col. Cotoi Anton, coordonator pentru filialele din judetele Bihor, Bistrita Nasaud, Maramures, Cluj, Satu Mare, Salaj;
7.     Zona VII, Col Tudosie Stefan, coordonator pentru filialele din judetele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures, Sibiu;
8.     Zona VIII, Col. Tudor Marian, coordonator pentru filialele din Bucuresti si jud. Ilfov.
De asemenea, au fost alesi ca vicepresedinti interimari si urmatorii:
                    Col Caloian Monica, pe probleme juridice;
                    Col. Ionascu Victor, pe probleme organizatorice;
                    Mr. Ungureanu Marius, membru.
Alte probleme discutate si aprobate in CNR au fost urmatoarele:
a)    Sustinerea de catre SCMD si aliatii sai a Comitetului de initiativa cetateneasca pentru  ridicarea Monumentului Unirii de la Alba Iulia;
b)    Prelungirea mandatului actualei Comisii de solutionare a contestatiilor;
c)    In anul 2013 sa se acorde ajutoare, pentru membrii cotizanti, in caz de deces, in cuantum de max. 1000 lei;
d)    Acordarea de ajutoare membrilor SCMD, in situatii deosebite, la propunerea filialelor si numai dupa discutarea si aprobarea in sedinta Comitetului Director;
e)    Regulile de comunicare interna si externa in SCMD (votat in unanimitate);
f)     Stabilirea zilei de 18 august ca zi a SCMD;
g)    Propunerile inaintate de catre filiale, care nu au fost preluate in cadrul hotararilor  adoptate de CNR, se vor constitui intr-un plan de masuri care va fi analizat in cadrul primei sedinte a Comitetului Director.
Procesul verbal al lucrarilor CNR va fi transmis filialelor pana la mijlocul lunii noiembrie a.c.
Rezolutia CNR, cu amendamentele si completarile facute pe timpul prezentarii acesteia a fost supusa aprobarii si a fost votata in unanimitate de membrii CNR.

miercuri, 24 octombrie 2012




         Cu ocazia aniversarii zilei Armatei Romaniei, Filiala Suceava a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate adreseaza felicitari tuturor militarilor!
         De asemenea invita membrii de sindicat la festivitatea de depunere de coroane, joi 25 octombrie orele 09.00.


                   B.Op.al SCMD Filiala Suceava

marți, 23 octombrie 2012

Revenim cu informatii de interes pentru cadrele militare care provin din M.Ap.N.
         

IN ATENȚIA CELOR INTERESAȚI SA OBTINA LEGITIMATIA DE MILITAR IN REZERVA/ RETRAGERE!


Cadrele militare in rezerva sau in retragere care provin din MApN si care doresc sa intre in posesia legitimatiei de militar in rezerva/retragere, in baza dipozițiilor Ordinului M 76/13.07.2012, trebuie sa se adreseze in scris centrelor militare de care apartin teritorial. Acestea pun la dispozitia solicitantilor formulare tipizate de cerere, care se completeaza si se depun impreună cu câte doua copii ale actului de identitate si doua fotografii color tip pașaport,  cu mențiunea ca aceste fotografii trebuie sa fie "in ținuta civila".
 
MODEL CERERE ORIENTATIV
Comandantului  C.M.J./S. __________
Subsemnatul ­­____________________________________ (gradul, numele, prenumele tatalui si prenumele), domiciliat în județul ______________, localitatea ___________________,  str. __________, nr. __, bl. ____, sc. __, et. ___, ap. _____, nascut la data de ____________ in ______________, CNP ___________________, posesor la BI/CI seria ______, nr. __________ si al livretului militar seria _____ nr. __________,  trecut în rezervă la data de ___________, avand gradul militar ________________, din U.M. ___________,  nr. ordin/ decret ______________ data emiterii ___________ ultima funcție deținută __________________________, solicit eliberarea legitimației pentru cadrele militare în rezervă/retragere, in conformitate  cu Ordinul Ministrului Apărării Naționale nr. M. 76 din 13.07.2012, privind instituirea legitimației pentru cadrele militare în rezervă sau in retragere provenite din  M.Ap.N., publicat in Monitorul Oficial al României, partea I, nr.518/26.07.2012.
Declar pe propria raspundere ca datele mentionate mai sus sunt reale.

Anexez următoarele: - 2 foto color 3/4 in tinuta civila

                                - 2 xerocopii ale BI/CI
 

Se eliberează legitimaţiile pentru cadrele militare în retragere şi în rezervă pensionate


Cadrele militare în rezervă şi în retragere pensionari militari, provenite din Ministerul Apărării Naţionale, pot beneficia, începând cu 22 octombrie a.c., în condiţiile stabilite de Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M 76/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 518/2012, de legitimaţii care certifică provenienţa din Ministerul Apărării Naţionale, gradul militar şi funcţia avute la data trecerii în rezervă sau direct în retragere.
Procedura de elaborare şi emitere a primelor 15.000 de legitimaţii a început din 22 octombrie a.c., urmând a fi distribuite în ordinea depunerii solicitărilor scrise la centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare. 
 Facilităţi

Repartiţia în teritoriu a celor 15.000 de legitimaţii se face proporţional cu numărul cadrelor militare în rezervă şi în retragere aflate în evidenţa centrelor militare judeţene.
Legitimaţia facilitează accesul pensionarilor militari în spaţiile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, destinate serviciilor medicale, refacerii capacităţii de muncă sau cazării, precum şi activităţilor recreative, sportive, culturale, în condiţiile stabilite prin actele normative specifice în domeniu.
Emiterea legitimaţiei se face la solicitarea scrisă a cadrelor militare în rezervă sau în retragere adresată comandantului centrului militar pe raza căruia domiciliază.
 

marți, 9 octombrie 2012

Interviu acordat ziarului “Radical de Dolj”

.........................................................
Corneliu Dobriţoiu: La MApN am vrut să fac ceva pentru haina şi demnitatea militară
• Cine desconsideră MORALUL ARMATEI, merită să fie pus în fruntea unei unităţi demoralizate şi trimis pe câmpul de luptă. • Degeaba ai zece avioane noi-nouţe dacă nu îţi poţi permite să le ridici în aer şi le foloseşti doar pe pliantele de reprezentare sau le scoţi din hangar doar la vizite sau zile festive. • Armata trebuie să fie echipată, înzestrată, dotată, instruită, pregătită în permanenţă, ca şi cum a doua zi ar trebui să plece la luptă. • Să nu credeţi că nu ştiu că militarii noştri din teatrele de operaţii merg în PX-urile aliaţilor şi îşi cumpără pe banii proprii accesorii şi echipamente care le sunt necesare pentru îndeplinirea misiunii şi pe care noi ca stat ar fi trebuit să le asigurăm. Este trist, este jenant, este, dacă vreţi, revoltător. • Regret faptul că domnul Ioan Rus a raportat nişte date false vizavi de necesarul de fonduri pentru revenirea pensiilor poliţiştilor la nivelul celor din 2010 pentru cei cărora le-au fost diminuate.
 Bună ziua domnule ministru, ne revedem la un fel de bilanț, promis în urmă cu câteva luni. Nu pot să nu constat disponibilitatea și  consecvența cu care vă țineți promisiunile. Mai este o lună și se intră în campanie pentru alegerile parlamentare și e momentul unei mici analize.
    1.  Reporter: Am să vă întreb pentru început cum vi s-au părut aceste luni şi dacă au fost mai grele sau mai uşoare decât v-aţi aşteptat.
Corneliu Dobrițoiu: Bună ziua, regret că nu s-a putut mai devreme, dar e bine acum, când tolba s-a mai umplut. Întotdeauna îmi țin promisiunile mai ales cele făcute în nume personal, când nu sunt influențate de alți factori.
 Aceste luni fost cele mai grele luni din viața mea pentru că nu mă așteptam să găsesc instituția într-o asemenea stare, cu un buget prăbușit. Când vorbim de un buget prăbușit vorbim de condițiile în care în ultimii 4 ani fostele guvernări au decis să acorde un procent minim Ministerului Apărării, pentru a satisface unele interese și proiecte clientelare și nu mai exemplific acum cazurile, sunt binecunoscute patinoarele, telegondolele, terenurile de fotbal în pantă. Banii aceștia au fost luați de la buget și probabil cineva se aștepta ca după subfinanțarea aceasta, instituția să meargă cu motoarele duduind și să-și îndeplinească misiunile  ca în condițiile unui buget corespunzător. Mai mult, e o problemă de mentalitate: oamenilor le este frică să spună care este situația reală din structurile pe care le conduc. Ei nu vor spune niciodată, ”nu pot să-mi îndeplinesc misiunea”. Prin logica bunului simț, cu banii pe care îi primesc eu pot să-mi îndeplinesc misiunea doar  de  cât îmi dai pentru că asta înseamnă folosirea tehnicii, înseamnă combustibili și înseamnă apoi întreținerea sau repararea acesteia. Capacitatea operațională a unităților noastre a fost  foarte puternic afectată de ”halucinanta” viziune de bugetare a instituției apărării.
        Pe de altă parte cheltuielile de personal au crescut odată cu revenirea în tranșe a salariilor bugetarilor către nivelul de dinainte de reducere, ca și repararea nedreptăților făcute pensionarilor fie prin reducerea pensiei fie prin reținerea nejustificată a contribuției la asigurările de sănătate. Cine crede că pensionarii militari sunt simpli pensionari face o mare greșeală. Aceștia reprezintă rezerva armatei, ei figurează încă în statele de război, contăm pe ei, și Doamne ferește să fie nevoie să apelăm la serviciile lor, în sensul că sperăm să nu fie nevoie niciodată, dar gândiți-vă ce s-ar întâmpla să chemi la război oameni care din punct de vedere moral, psihic nu sunt la randamentul maxim. Cine desconsideră moralul armatei, merită să fie pus în fruntea unei unități demoralizate și trimis pe câmpul de luptă. Acești oameni se simt încă obligați față de armată, pentru ei datoria nu s-a încheiat odată cu trecerea în rezervă, educația și sentimentul datoriei nu le permite așa ceva. Dar datorită loviturilor primite în ultimii ani, spiritul de corp a fost și el afectat atât în armata de rezervă cât și în cea activă. Armata și instituțiile componente ale sistemului național de apărare sunt singurele structuri unde se face periodic o analiză a stării moralului la cei activi. La rezerviști aproape nu mai este nevoie, se vede din acțiunile și cererile –îndreptățite – ale asociațiilor acestora. Cu toate astea, din când în când particip la adunări ale rezerviștilor, în diferite garnizoane, pentru a afla în mod direct care este atitudinea acestora și să îmi fac o ideea supra modului în care ministerul, țara pot conta pe aportul lor. Să nu uităm că situația rezerviștilor și modul în care aceștia sunt tratați de noi acum, este un indicator și un barometru care arată celor activi ce îi așteaptă. Lovind, deci, în rezerviști, practic lovim în toată armata, fie ea activă sau în rezervă pentru că, parafrazând un  dicton arhicunoscut, se poate spune că activii de azi sunt rezerviștii de mâine, dar și că rezerviștii de azi pot deveni activi mâine. Cine face diferență între ei, nu știe ce înseamnă armata.
 2. R: Ce aţi făcut din ceea ce v-aţi propus, cum staţi cu planul personal, cât la sută e îndeplinit?
CD: Sunt unele realizări, dar ele pălesc în fața nevoilor și problemelor pe care le avem de rezolvat, cele mai multe de ordin financiar sau legate de buget. Pe de o parte, am reușit să promovăm niște atitudini pro-active pentru cunoașterea obligațiilor pe care oamenii le au față de sistemul bancar vizavi de împrumuturi: acordăm consiliere pentru cei care au greutăți în sfera împrumuturilor, vrem să lansăm un program care să contribuie la creșterea calității vieții – a fost popularizat și pe site-ul ministerului un program de cooperare cu furnizori, care să ofere cu discount comercial produse şi servicii personalului militar – și derulăm discuții cu sistemul bancar pentru a obține unele condiții preferențiale pentru personalul armatei. Mi se pare normal să încercăm să îi ajutăm astfel, având în vedere situația financiară națională și internaţională.
   Am reușit să eliminăm şi unele cutume vechi. Am restrâns astfel activitatea comandamentului logistic în așa fel încât acesta să se ocupe numai de problemele logistice operaționale și nu de probleme ce excedau aceste sarcini.
Am reușit să aducem pe masa guvernului problema pensionarilor militari.
      Din altă perspectivă, cea operațională, având în vedere faptul că realitățile bugetare  actuale și  imediate nu sunt încurajatoare, ne gândim la obținerea unor fonduri suplimentare prin vânzarea infrastructurii în exces, nu neapărat a armatei ci din întreaga societate, iar sumele astfel obținute  să fie folosite în domeniile prioritare ale tuturor ministerelor din care înzestrarea armatei este una vizată.
       O preocupare de frunte o va constitui creșterea calităților individuale ale  luptătorului iar acest deziderat nu se atinge cu bani puțini. Vrem să aducem armata, personalul militar la un nivel de pregătire și instruire dar și înzestrare  cât mai apropiat cel al militarilor țărilor NATO din pozițiile fruntașe.
  Bănuiesc că sunteți la curent cu eforturile pe care le facem pentru îndeplinirea datoriilor ce ne revin în ceea ce privește misiunea de poliție a spațiului aerian românesc. Aici provocările sunt foarte mari, dar încercăm să recuperăm ce nu au făcut alții în 4 ani. Sub acest aspect eram într-o situație foarte jenantă față de aliați. Printr-o cerere de ofertă, solicitasem partenerului american un set de avioane F-16 pentru a acoperi o perioadă de tranziție  de 10-20 de ani până am fi putut avea acces la avioane de generația a 5-a. Guvernul precedent, după ce a făcut cererea a lăsat lucrurile în coadă de pește sau mai bine zis le-a abandonat. Situația era nu numai jenantă dar și deosebit de dificilă, pentru că dacă mai întârziam pierdeam trenul și rămâneam cu o categorie de forță în aer, la figurat, nu la propriu. Da, este adevărat că au apărut și discuțiile legate de variantele Grippen și Eurofighter, ale căror oferte erau poate tentante, dar aveau o mică problemă legată atât de școlarizarea și instruirea piloților, cât și o altă problemă, pe cât de simplă, pe atât de spinoasă. F-16, ca și viitoarele F-35, sunt ca și MIG-urile noastre –  avioane cu un singur motor. Eurofighter, spre exemplu, este un avion bimotor. Luând în calcul necesarul de ore de zbor și consumul de carburanți ridicat pentru unele variante europene, costurile ar fi fost mult mai mari și nu ni le putem permite în perioada următoare. Este simplu, dureros de simplu. Încercați să vă puneți în situația unui cumpărător care nu are bani să cumpere o mașină nouă, ci numai una la mâna a doua. Vine la el un dealer care îi propune o mașină nouă ultimul tip, pe un preț convenabil, poate chiar gratis și cu asigurările plătite pe câțiva ani, și cu garanție gratuită 5 ani. La prima vedere, oferta este de nerefuzat, dar omul se uită întâmplător la consum și realizează că, dacă o cumpără, o va ține în fața casei pentru că îl omoară prețul carburantului și intretinerea. Cu alte cuvinte, nu dai pe mașină cât dai pe benzină. În această situație, având în vedere perspectivele pieței, necesitățile operative, nevoile de infrastructură portuară  în cazul celorlalte variante, posibilitățile financiare ale țării, varianta aleasă este singura pe care ne-o putem permite acum și în perspectivă. Vă pot spune ca cifre, că aparatele F-16 pe care le vom lua de la portughezi au resursă de viață activă de 4-5000 de ore de zbor, ceea ce înseamnă cam 200 ore/aparat pe an, mult mai mult decât zburăm la ora actuală cu MIG-urile. Luați în calcul și faptul că armata plătește TVA-ul pentru combustibilul folosit, în timp ce unii transportatori civili deduc această taxă de la prețul combustibilului. Noi  la ora actuală realizăm o cincime din numărul de ore de zbor planificat, din motive financiare. Dacă am fi  luat un avion bimotor, de exemplu, numărul de ore de zbor pe care ni-l puteam permite financiar s-ar fi înjumătățit. Or, asta nu ar fi însemnat capacitate operativă. Degeaba ai zece avioane noi-nouțe dacă nu îți poți permite să le ridici în aer și le folosești doar pe pliantele de reprezentare sau le scoți din hangar doar la vizite sau zile festive.
 O altă realizare este faptul că am reușit să depășim chiar și așteptările partenerului american în ceea ce privește acordurile tehnice legate de scutul antirachetă. Iar acest lucru s-a realizat într-o perioadă plină de frământări interne și externe, de complicații politice, de concentrare pe direcții multiple, în condițiile în care alt stat partener european a  dat înapoi. Având în vedere situația actuală, realizarea este cu atât mai importantă, pentru partenerul strategic dar și pentru noi, cu cât până acum, ca și în cazul avioanelor, totul se rezumase la promisiuni. Noi, în acest timp scurt plin de probleme destul de spinoase, am oferit fapte, nu vorbe. Sub acest aspect, poate cineva cu atribuțiuni constituționale specifice, ar trebui să își asume răspunderea politică pentru starea în care se găsește armata și apărarea țării la ora actuală.
3.R: Aţi început un proiect de lege a pensiilor militare. În ce stadiu se află, cum au colaborat celelalte instituţii, inclusiv asociaţiile rezerviştilor, şi când credeţi că va fi gata. Sunt şanse să vadă lumina zilei până la viitoarele alegeri?
C.D: Așa cum am promis, am oprit jefuirea pensionarilor, printr-un memorandum care a pus capăt procesului de reținere a unor sume ce urmau a li se impune pentru anul 2011. Am avut, în acelaşi timp, discuții în vederea readucerii pensiilor diminuate prin revizuire la nivelul anului 2010, dar aici am fost opriți de un fapt pe care nu știu cum să îl calific. După cum știți, la MApN identificasem de acum câteva luni resursele finanțării acestui process, dar au fost probleme la Interne, unde ministrul de atunci, Ioan Rus, a informat în Guvern că sumele necesare s-ar ridica la 300 milioane Euro, sumă pe care, cu toate eforturile, bugetul statului nu o putea acoperi. Nu pot învinui pe cineva de rea-voință, dar acum, după rectificare și reluarea calculelor, suma necesară este infinit mai mică și, mai mult, este chiar identificată. Inițiativa noastră, de a lucra împreună cu specialişti din Sistemul Național de Apărare la proiectele legii pensiilor și altor legi specifice, a dus la consultări și revederi ale calculelor. Astfel, actualul ministru de interne, domnul Dușa, a ajuns la o cifră cu totul diferită: suma necesară pentru aducerea pensiilor respective la nivelul lui 2010 era, de fapt, de 9 milioane de lei, nu 300 milioane Euro.
4.R: Legat tot de rezervişti, aveţi veşti bune privind recuperarea sumelor pentru cei cărora le-au scăzut pensiile prin recalculare sau revenirea la pensiile din Decembrie 2010?
 C.D: Intenționăm să promovăm un act normativ în următoarele două săptămâni prin care să rezolvăm mult discutata și disputata problemă a pensiilor diminuate în urma revizuirii, în sensul revenirii la cuantumul  din decembrie 2010. Dar va trebui să găsim soluții să dăm înapoi oamenilor ceea ce li s-a luat în mod abuziv, chiar dacă o vom face în tranșe lunare, dacă nu există sume disponibile pentru acordarea acestor sume în totalitate, într-o singură tranșă. Asta se va face abia în anul care vine. Cu toată bunăvoința, nu există posibilitatea acum. Acelaşi proiect va include  şi un punct referitor la capitolul  4 al  Legii 329.
 5.R: Cum stăm cu echiparea, dotarea şi drepturile militarilor din teatrele de operaţii? Întrebarea ar putea suna deplasată având în vedere perspectiva retragerii trupelor din Afganistan,dar să nu uităm că armata are nevoie de dotare în permanență și misiunea principală este apărarea teritoriului, iar dotarea trebuie să fie aceeași.
CD: Ați pus degetul pe rană. Guvernele precedente au scăzut dramatic bugetul apărării, în condițiile în care temperatura politico-militară internațională este în continuă creștere. Această anomalie este de neexplicat și poate o altă justiție, a altui stat, ar fi taxat acest gest foarte drastic, mergând până la subminarea capacității de apărare a țării. Pentru unii, armata înseamnă defilare, urale, onoruri, grade, retragere cu torțe, ceva frumos de privit și atât. Mulți, însă, uită un lucru, și aici vreau să transmit un mesaj tuturor celor care își pun întrebarea ce vor și militarii ăștia, că doar nu e război să ceară bani: Armata trebuie să fie echipată, înzestrată, dotată, instruită, pregătită în permanență, ca și cum a doua zi ar trebui să plece la luptă. Asta înseamnă o armată pregătită pentru apărare. Până și pompierii, despre care se spune că acționează numai atunci când arde, sunt pregătiți în orice moment al zilei pentru a interveni la timp cu toată capacitățile. Lipsa intervenției sau întârzierea duc la pierderea de vieți omenești si pagube materiale. Luaţi exemplul ultimului incendiu din Capitală, atât de mediatizat. Degeaba au venit unele maşini de pompieri în 15 minute dacă nu erau echipate pentru a ajunge la etajele superioare. Prezenţa nu e suficientă, mai e nevoie şi de dotare. Vă dați seama ce înseamnă lipsa de pregătire și dotare a unei armate care trebuie să intervină în câteva ore poate? Nu înseamnă un apartament ars, ci o țară ocupată sau distrusă. Pentru armată arde mereu, dar nu se vede flacăra. Când ai văzut-o,e prea târziu. De asta spun: nu ne putem juca cu bugetul apărării. Momentele de criză pot diminua bugetul, dar există niște limite sub care nu se poate trece. Alte state fac evaluări periodice prin care ajustează atât bugetul armatei  la nevoile momentului, cât și efectivele la posibilitățile bugetului.
          Revenind la militarii din teatrele de operații, unde încă nu am ajuns, dar mi-am propus să mă duc în perioada imediat următoare, să nu credeți că nu știu că militarii noștri merg în PX-urile aliaților și își cumpără pe banii proprii accesorii și echipamente care le sunt necesare pentru îndeplinirea misiunii și pe care noi ca stat ar fi trebuit să le asigurăm. Este trist,este jenant, este, dacă vreți, revoltător. Iar unii spun că se duc acolo să se îmbogățească. Până acum nu am putut ajunge în teatrul de operaţii din Afganistan, timpul a fost scurt, apoi au fost impuse restricțiile de zbor de pe timpul verii, dar intenționez să ajung  acolo cât de curând.
...........................................................................