vineri, 27 iulie 2012

Invitaţie pentru membrii SCMD din  mun.Suceava si localitatile din judet!
Invitaţie pentru toti camarazii care au lucrat in institutiile de Aparare, ordine publica si siguranta nationala!
Participaţi la referendum!
Acum aveti posibilitatea sa desemnati persoana dorita la 
CÂRMA ROMÂNIEI!

B.O. / Filiala 1 Suceava a S.C.M.D.

Un prim pas in repararea nedreptatilor....si cred ca vor actiona in egala masura si conducerile de la M.A.I. si S.R.I... 

ORDIN nr. M.76. din 13 iulie 2012 privind instituirea legitimaţiei pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale
Având în vedere dispoziţiile art. 26 şi 100 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,
ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1
(1)Se instituie legitimaţia pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere pensionari militari, provenite din Ministerul Apărării Naţionale, denumită în continuare legitimaţie.
(2)Legitimaţia se emite şi pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere, foşti pensionari militari de invaliditate din cauza unor accidente în serviciu ori a unor boli contractate în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare, care ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurărilor sociale de stat,
Art. 2
Legitimaţia se emite în scopul facilitării accesului în spaţiile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, destinate serviciilor medicale, refacerii capacităţii de muncă sau cazării, precum şi activităţilor recreative, sportive şi culturale, în condiţiile stabilite prin actele normative specifice în domeniu.
Art. 3
Legitimaţia certifică provenienţa cadrului militar din Ministerul Apărării Naţionale, gradul militar şi funcţia avute la data trecerii în rezervă sau direct în retragere.
Art. 4
Legitimaţia este compusă din două file confecţionate din carton plastifiat în exterior, cu dimensiunile standard şi culoarea legitimaţiei militare pentru cadrele militare în activitate, cuprinzând datele din modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
CAPITOLUL II: Emiterea şi evidenţa legitimaţiilor la trecerea în rezervă sau direct în retragere
Art. 5
Emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea cadrelor militare, de către structura care iniţiază trecerea în rezervă sau direct în retragere, concomitent cu celelalte demersuri pe linie de personal efectuate la încheierea raporturilor de serviciu cu Ministerul Apărării Naţionale.
Art. 6
Legitimaţia se înmânează titularului, în cadru solemn, odată cu comunicarea ordinului/decretului de trecere în rezervă sau direct în retragere.
Art. 7
Evidenţa legitimaţiilor se ţine nominal, pe serii şi numere, în registre ale căror modele sunt similare celor pentru evidenţa legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002*, cu modificările şi completările ulterioare, de către:
*Ordinul nr. M. 105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.
a)unitatea emitentă, pentru cadrele militare care se trec în rezervă sau direct în retragere din unitatea respectivă;
b)centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare trecute în rezervă sau direct în retragere.
Art. 8
În termen de 30 de zile de la data trecerii în rezervă sau direct în retragere, unităţile militare comunică, în scris, situaţia legitimaţiilor eliberate următoarelor structuri:
a)centrelor militare pe raza cărora domiciliază posesorii acestora;
b)Direcţiei calitatea vieţii personalului, numai pentru cadrele militare trecute direct în retragere.
CAPITOLUL III: Emiterea şi evidenţa legitimaţiilor pentru cadrele militare aflate în rezervă sau în retragere
Art. 9
(1)Pentru cadrele militare prevăzute la art. 1, aflate deja în rezervă sau în retragere la data intrării în vigoare a prezentului ordin, emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea scrisă a acestora, de către centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare.
(2)În termen de 30 de zile de la data emiterii legitimaţiei pentru cadrele militare în retragere, precum şi la scoaterea din evidenţă ca rezervişti şi trecerea în retragere, centrele militare au obligaţia de a comunica, în scris, Direcţiei calitatea vieţii personalului situaţia legitimaţiilor emise.
Art. 10
Evidenţa legitimaţiilor prevăzute la art. 9 se ţine de către centrele militare emitente, în registre ale căror modele sunt similare celor pentru evidenţa legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL IV: Dispoziţii finale
Art. 11
(1)Legitimaţia i se retrage titularului în următoarele situaţii:
a)în situaţia degradării militare, renunţării la cetăţenia română sau retragerii cetăţeniei române;
b)la preschimbarea legitimaţiei.
(2)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), legitimaţia poate fi retrasă de către centrul militar pe raza căruia domiciliază cadrul militar în rezervă sau în retragere, cu avizul organului de specialitate care asigură asistenţa juridică a respectivului centru militar.
Art. 12
Legitimaţiile pierdute sau furate vor fi declarate nule şi publicate în Buletinul administrativ al Ministerului Apărării Naţionale, cheltuielile fiind suportate de către titularul legitimaţiei.
Art. 13
(1)Regulile de completare a legitimaţiei sunt similare celor pentru completarea legitimaţiilor cadrelor militare în activitate, stabilite conform prevederilor anexei nr. 10 la "M.R.U.-1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M. 105/2002, cu modificările şi completările ulterioare, adaptate la specificul modelului legitimaţiei.
(2)Pentru funcţiile care nu sunt libere la publicare se vor înscrie echivalentele acestora, stabilite conform reglementărilor în vigoare.
Art. 14
Cererile privind necesarul de legitimaţii se transmit, ierarhic, de către structurile emitente Direcţiei calitatea vieţii personalului, până la sfârşitul lunii august, pentru anul următor.
Art. 15
Fondurile destinate confecţionării legitimaţiilor se prevăd în proiectul de buget de către directorii programelor majore/ordonatorii de credite şi se repartizează Centrului tehnic-editorial al armatei, în calitate de utilizator de credite.
Art. 16
Tipărirea şi numerotarea legitimaţiilor se realizează de către Centrul tehnic-editorial al armatei, pe baza solicitărilor transmise de Direcţia calitatea vieţii personalului.
Art. 17
Aplicarea timbrului sec şi difuzarea imprimatelor legitimaţiilor către emitenţi se asigură prin grija Direcţiei calitatea vieţii personalului.
Art. 18
Şeful Direcţiei personal si mobilizare si şeful Direcţiei calitatea vieţii personalului pot emite, în comun, precizări pentru punerea în aplicare a prezentului ordin.
Art. 19
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Ministrul apărării naţionale,
Corneliu Dobriţoiu
ANEXĂ: Legitimaţia pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere provenite din Ministerul Apărării Naţionale
- model -

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 518 din data de 26 iulie 2012

joi, 26 iulie 2012

 Va prezint opinia colegului nostru de la Brasov...
LEGEŢI SOLIDARITATEA, ALEGEŢI ADEVĂRUL,  ALEGEŢI OMUL BUN

MOTTO: „Analiza finală este între tine şi Dumnezeu. Nu a fost oricum, niciodată, între tine şi ei.”

Nu este niciun secret pentru nimeni că lupta pentru putere, impostura, precum şi jefuirea averii naţionale sunt elemente de continuitate şi constituie apanajul politicii iresponsabile a politicienilor români. “Dacă, zic eu, vor exista în România conştiinţe care nu se vor vinde, atunci e de sperat…In România exista de 16 ani, doar demagogi, trăgători de sfori şi indivizi puşi pe căpătuială….În momentul de faţă eu mă întreb, cum de România mai există! România nu e o ţară coruptă, România e o ţară jefuită, e o ţară prădată, e o haită de lupi şi dinauntrul ţării şi din afară care în complicitate, fură tot ce se poate în România”- sunt cuvintele regretatului patriot şi om de cultură Octavian Paler.
Trăim într-o lume în care orice tranzacţie politică este posibilă. Se revarsă asupra românilor, zilnic, un potop de date şi informaţii cu iz electoral, direcţionate din mai multe centre de decizie politică, astfel încât cetăţeanul devine tot mai agresat, nedumerit, şi resemnat. O lume politică, hoaţă şi  prosperă continuă să facă negoţ cu viitorul românilor, lansând în sfera publică teorii idioate, excluse din căţile democraţiei, cum este cea a „BOICOTULUI ELECTORAL” şi a “LOVITURII DE STAT”. Imi este greu să cred că, după 22 de ani de exerciţiu democratic, omul de rând poate fi manipulat cu un asemenea instrument şi de asemenea, că PRIN ACESTE MINCIUNI, preşedintele suspendat îşi va crea o imagine de tip funcţional şi moral. Harababura  de voci a comandourilor paramilitare urlătoare, întreţinută de personalităţi obscure şi moral epuizate continuă să facă, sub masca „boicotului” oferte generoase pentru cetăţeni , inclusiv, denigrarea SCMD. Sunt jucate „la masa verde” istoria , prezentul şi viitorul românilor. Printre alte sensuri atribuite, “boicotul” este şi o metodă de luptă politică sau economică constând în sistarea organizată a relaţiilor cu o persoană (fizică sau juridică) în semn de represalii.
Din cuvântul „boicot” a derivat verbul „a boicota”, cu sensul de a priva o persoană sau o entitate de orice relaţie socială şi/sau comercială, în scopul de a o prejudicia şi de a o forţa astfel să cedeze şi să facă ceea ce i se cere.
“Noi astăzi, suntem o ţară de oameni singuri. Atât de singuri, încât până şi nefericiţii nu sunt solidari între ei. Mă tem eu, că oameni care ridică privirea mută spre cer, mă rog, căutând la Dumnezeu un sprijin, pentru că  s-au lămurit cum e cu grija statului faţă de ei, nici între ei nu mai există solidaritate. România seamănă, după părerea mea, cu un vas spart, sfarâmat, în cioburi. Vasul ăsta spart, în cioburi, nu mai permite să duci, spre un viitor, un ideal naţional” – Octavian Paler. Acest nenoroc pentru români îşi are originea în ceea ce reputatul şi regretatul om de cultură Mircea Vulcănescu (în „Dimensiunea Românească a Existenţei”, Ed. Bucovina, 1944, pag. 79) spunea: „românul este atât de bun făcător de planuri, combinator de ipoteze, iscoditor de posibilităţi şi de resurse, admirator de străini şi suspinător după caractere”.Din aceste considerente stimaţi compatrioţi, am ajuns ca, după 22 de ani de la Revoluţia televizată de Crăciun, să ne fragmentăm politic în funcţie  de interese şi influenţe conjuncturale. Această atitudine civică va continua să alimenteze dezmăţul moral al celor care ne-au condus sub sceptrul lui Traian Băsescu. Chiar nu se înţelege că demiterea acestuia pune capăt unei perioade de tranziţie de la „dictatura roşie” la democraţia autentică? Că nu se poate sfârşi tranziţia la economia de piaţă fără să fie eliminată tranziţia politică de la comunism la democraţie? BOICOTUL REFERENDUMULUI este „ultima armă” pe care, această grupare cameleonică „ruptă din FSN”, o poate utiliza împotriva noastră. Astăzi, 26.07.2012, m-au oprit câţiva cetăţeni pe stradă şi m-au întrebat: ”domnule profesor mergem duminică la vot ?”. Le-am explicat cu răbdare ce se întâmplă, ce semnifică boicotul, de ce oamenii şi-au sacrificat vieţile şi destinul, ce alternative vor urma. Am convingerea că vor merge la vot cu familiile lor, cu prietenii şi rudele lor şi că Boicotul portocaliu, iresponsabil şi infracţional, va genera o reacţie de mobilizare AD- HOC, împotriva lui Traian Băsescu! Ştiu că nu se citesc aceste texte decât de o mie, sau două mii de cetăţeni. Dacă, fiecare "am salva conştiinţele" a 5-10 prieteni, sau cunoscuţi şi am opri "marketingul politic portocaliu" pus pe „jaf spiritual”, am câştiga încă 5000 – 10.000 de suflete, chinuite de o propagandă ostilă şi o bătaie de joc inadmisibilă! Poate vom mări numărul de participare la vot, de la 55% la 60% dintre cei înscrişi pe listele electorale! Poate vom da o lecţie de democraţie liderilor occidentali şi vom impune haitei portocalii un ultim gest de bun simţ, de recunoaştere a  voinţei poporului. În loc de a contribui la invalidarea referendumului, participaţi cu toţii la invalidarea propagării iresponsabile a „loviturii de stat”! Traian Băsescu şi echipa lui de „miluiţi, spăgari şi mafioţi” cunosc foarte bine că o participare masivă la vot şi demiterea sa cu un scor de peste 70%, va pune capăt , definitiv, tranziţiei politice , de la comunism , la democraţie. Din aceste considerente urlau cu obedienţă, pe mai multe voci, la telefoanele denigrării naţionale, „că justiţia este capturată”!  
“Romania este o tara fara reguli” – Octavian Paler . Se transmit tot felul de informaţii  în legătură cu unele fapte infracţionale  săvârşite de reprezentanţi ai PDL , în teritoriu. Se reţin cărţile de identitate, se „stimulează” prin bani, zahăr, ulei etc, atitudinea de neexercitare a votului, se promovează în spaţiul public chemări de a nu participa la „lovitura de stat”, etc. Decizia de boicotare arată frica de popor din curtea susţinătorilor lui Traian Băsescu, dar şi predilecţia pentru încălcarea legii a PDL. În conformitate cu articolului 52, aliniat 1 din Legea nr. 3/2000 „împiedicarea prin orice mijloace a liberului exerciţiu al dreptului de a alege sau de a fi ales constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea unor drepturi” iar prin  acest gest, PDL instigă la comiterea unei infracţiuni. Nu sunt atât de sigur că atitudinea PDL va fi  sancţionată ferm de instituţiile Uniunii Europene, în special de Comisia Europeană care, pînă în prezent, s-a arătat foarte interesată de situaţia politică din România. Totodată, intenţia PDL de a filma secţiile de votare, poate să încalce prevederile legale, respectiv Legea 677/2001, care reglementează protecţia datelor cu caracter personal, imaginea unei persoane fizice. Un astfel de demers nu poate să fie pus în practică fără să se încalce această prevedere legală. Fiecare cetăţean are dreptul la protecţia acestor date cu caracter personal. Constituţia României, stabileşte că votul este secret. Orice  persoană este liberă să voteze sau să nu voteze. Din acest punct de vedere filmarea unor persoane, fără acordul lor, poate să constituie un atac la libertatea alegerii acelei persoane de a vota. Dragi poliţişti cu „salariile tăiate”, dragi procurori „blamaţi şi ameninţaţi”, dragi cetăţeni aduşi „în sapă de lemn”, acţionaţi, în conformitate cu legea. Oricine poate demasca un infractor. Nu putem încheia tranziţia politică fără să respectăm legea. Trebuie să reconstruim solidaritatea socială prin demiterea lui Traian Băsescu şi să fie aduşi în faţa legii toţi aceia care, prin boicotul idiot şi ilegal, au prejudiciat dreptul de a alege.
Dragi camarazi,
Am intervenit de nenumărate ori, în temperarea unor solicitări imperative din zona SCMD, către noul guvern. Aveam certitudinea că unele revendicări şi cereri nu fac obiectul de activitate al SCMD. Am încercat, de câteva ori, să opresc unele derapaje utilizate în limbaj şi documente şi să ne vedem mai departe de  acţiunea şi conduita noastră, orientate spre  folosul tuturor cetăţenilor. Iată cum azi, 26.07.2012, mass-media aservită lui Traian Băsescu, a speculat conţinutul unor documente anterioare ale SCMD care, spun domniile lor,   „cer imperativ” desfiinţarea unor instituţii ale statului. Niciodată nu s-a pus problema ca USL să negocieze cu noi asemenea aberaţii! Documentul prezentat de preşedintele SCMD, în Piaţa Victoriei, în data de 14.07.2012, semnat de Victor Ponta, NU ERA LISTA CU PROBLEME DE PE SITE-UL SCMD(folosită cu tendinţă azi, de media ticăloasă şi aservită) CI O ADRESĂ, care avea numai două paragrafe, în care se preciza că „fiecare punct din protocol urmează a fi discutat cu reprezentanţii USL, până la alegerile parlamentare” . Încercarea de relaţionare a "invocatei şi falsei iluzii a loviturii de stat" a USL, de existenţa şi acţiunea SCMD, este o acţiune diversionistă, de intoxicare, aruncată pe piaţă, cu disperare, acum, în pragul referendumului  suspendării. Documentul cu pricina, semnat de mai multe organizaţii şi fundaţii, inclusiv SCMD, era un document de dezbatere, o listă cu probleme, iar ideile din conţinut erau la stadiul de opinii. Iată cum, în aceste momente cruciale pentru demiterea lui Traian Băsescu, politicienii portocalii, încearcă o breşă în efortul nostru de a sprijini USL, speculând   un document anterior al SCMD, care, până în acest moment, nu a fost studiat de USL. Încercarea de a-l agăţa pe Victor Ponta de „cererile aberante” care privesc desfiinţarea unor instituţii fundamentale ale statului (CCR, DNA şi ANI) sunt riscuri ce trebuie demontate de noi toţi. Dar în primul rând de cei care le-au produs. Din aceste considerente solicit intervenţia urgentă pe toate mijloacele şi canalele  posibile, pentru demontarea acestei diversiuni portocalii. Pesonal, am făcut această intervenţie. Iată de ce , în viitorul SCMD -ului , este nevoie de luciditate, calm şi raţiune. Iată de ce trebuie să fim , în permaneţă atenţi , la derapaje. Iată cum, o poziţionare strategică greşită, într-un anumit moment, poate fi speculată la momentul potrivit, de adversar. Sunt sigur că premierul va contracara acest jalnic şantaj politic şi va continua, în mod curajos, bătălia pentru „scoaterea democraţiei din chingile dictatoriale”.  Este o lecţie care ar trebui să ne dea mai mult de gândit.
Dragi camarazi,
Valul de ură populară a crescut în spatele acestor netrebnici, care au aruncat România în braţele vrajbei politice. Această vrajbă este pustiitoare, la fel ca arşiţa soarelui, nu are nicio logică şi sfidează existenţa şi aşa chinuitoare, a poporului român. Ne-am spart ca societate , în grupuri partizane, vehemente şi agresive. 
Duminică , 29.07.2012, vom ajunge într-un moment al adevărului, la un capăt de drum.
„Imi e greu, să văd oameni vlăguiţi şi dezamăgiti de viaţă, în jurul meu. Imi e greu, în fiecare zi să văd comportamentul dezamagitor al unor politiceni. Imi e greu, să văd cum unii năruiesc munca a generaţii întregi. Imi e greu, să văd oamenii care sunt lipsiţi de speranţă. Imi e greu, să lupt cu mediocritatea şi nesimţirea. Cred că sunt momente în viaţă, în care e bine să alegi, să mergi înainte pe calea ta, să dai speranta celor din jur, să oferi compasiune şi solidaritate celor din jurul tau, să ajuţi pe toţi cei care au nevoie de ajutor. Cred că o societate poate fi mai buna, prin educaţie, prin devotament, solidaritate, compasiune şi implicare. Toţi trebuie să se solidarizeze pentru înlăturarea cauzelor ce afectează negativ evoluţia societăţii în ansamblu. ACUM SUNT CONVINS CĂ ACEL MOMENT E TOT MAI APROAPE, ŞI SPER CĂ SUNTEM CU TOŢII PREGĂTITI SĂ FACEM ACEL GEST DE IMPLICARE, INDIFERENT DE ALEGERILE NOASTRE. ALEGEŢI SPERANTA, ALEGETI BUNUL SIMŢ, ALEGEŢI SOLIDARITATEA, ALEGEŢI O GÂNDIRE CORECTĂ, ALEGEŢI EVOLUŢIA, ALEGEŢI OMUL BUN”- OCTAVIAN PALER

“Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
Ţara mea frumoasă, ţara mea de dor?
Să scapi de lichele, să scapi de hoţie,
La prezentu-ţi sumbru, mare viitor!”

Preşedintele SCMD, Filiala 1 Braşov
Preşedintele "Alianţei Pentru Respectarea Democraţiei - Octavian Paler"
Gl.mr.(r). prof.univ.dr. Petrişor Mandu

marți, 24 iulie 2012

marți, 24 iulie 2012

Scrisoare catre Uniunea Europeana


Mai multi intelectuali semneaza o "Scrisoare catre Uniunea Europeana" in care spun ca se simt dezamagiti ca  "reprezentanti de seama ai Uniunii Europene isi exprima pozitia ignorand un principiu fundamental al dreptului, audiatur et altera pars". "Speram ca aceasta scrisoare sa ajute la clarificarea oricaror conceptii eronate... caci suntem profund preocupati de recentele acuzatii care pretind ca Parlamentul si Guvernul Romaniei ar fi subminat statul de drept si independenta justitiei in incercarea de a-l demite pe presedintele Traian Basescu", se arata in scrisoarea semnata printre altii de Stelian Tanase si Cristian Pirvulescu.

SCRISOARE CATRE UNIUNEA EUROPEANA, BRUXELLES

Catre:

Presedintele Consiliului European, ES Herman Achille Van Rompuy

Presedintele Comisiei Europene, ES Jose Manuel Durao Barroso

Vice-Presedintele Comisiei Europene, ES Viviane Reding

Comisarul European pentru Afaceri Interne, ES Cecilia Malmstrom

Secretarul General al Comisiei Europene, Dna. Catherine Day



Bucuresti, 23 iulie 2012



Excelentele Voastre,



Suntem un grup de intelectuali romani - savanti, universitari, cercetatori in domeniul stiintelor fundamentale, aplicative si umaniste, scriitori si artisti. Unii suntem veterani ai miscarii democratice din Romania, altii - reprezentanti ai unor generatii mai tinere, dar toti suntem aparatori ferventi ai valorilor europene. Multi dintre noi nu sunt implicati in niciun fel in politica; unii au afilieri si simpatii dintre cele mai diferite. Exprimam aici un punct de vedere non-partizan. Singurul nostru scop este acela de a apara principiile democratice si statul de drept, asa cum am facut-o mereu incepand decembrie 1989.

Suntem acum profund ingrijorati de reactiile externe la recentele evenimente politice din tara noastra. Speram ca aceasta scrisoare sa ajute la clarificarea oricaror conceptii eronate cu privire la situatia curenta si va deschide un dialog in legatura cu viitorul. Caci suntem profund preocupati de recentele acuzatii care pretind ca Parlamentul si Guvernul Romaniei ar fi subminat statul de drept si independenta justitiei in incercarea de a-l demite pe presedintele Traian Basescu. E greu pentru noi sa vedem ca reprezentanti de seama ai Uniunii Europene isi exprima pozitia ignorand un principiu fundamental al dreptului, audiatur et altera pars. Aceasta pozitie nu a putut fi formulata decat pe temeiul unor informatii inselatoare sau incomplete cu privire la adevarata natura a situatiei din Romania..

Va rugam sa ne permiteti ca, folosind experienta noastra de cercetare si cunoasterea directa a climatului politic din tara noastra sa va prezentam doar cateva puncte pe scurt:

- Curtea Constitutionala nu este parte a sistemului judiciar independent din Romania. Este vorba de o institutie unde numirile se fac politic si care are ca unica vocatie arbitrajul in chestiuni constitutionale.

- Curtea Constitutionala a recunoscut ca, substituindu-se Primului Ministru, Presedintele Basescu a incalcat principiul fundamental al separatiei si echilibrului puterilor. Guvernul Romaniei nu a mai raspuns in fata Parlamentului, asa cum se intampla in toate statele democratice din Uniunea Europeana, ci in fapt in fata Presedintelui, ca in Federatia Rusa. Parlamentul a tins sa devina o cochilie vida, atunci cand majoritatea guvernamentala nu a avut voie sa voteze de cate ori exista riscul unei opinii disidente. In consecinta, asa cum a recunoscut-o Curtea Constitutionala, suspendarea Presedintelui este conforma cu Constitutia Romaniei si urmeaza sa fie confirmata sau nu de un referendum national, organizat deasemenea in strictul repect al legii.

Presedintele Basescu vorbeste deschis si liber despre rolul sau de jucator, in ciuda faptului ca un atare rol contravine definitiei constitutionale a Presedintelui Romaniei ca mediator. Alte incidente recente confirma temerile noastre referitoare la modul in care Presedintele Basescu isi intelege competentele:

- In 2009, Parlamentul a votat o motiune de cenzura impotriva guvernului, care a fost demis in conformitate cu legea. Presedintele a refuzat sa accepte propunerea majoritatii, cum se cuvenea, si nu l-a desemnat drept Prim Ministru pe dl. Klaus Johannis, Primarul Municipiului Sibiu, sustinut de o larga majoritate, ci a prelungit mandatul guvernului demis, doar ca sa fie sigur ca o echipa favorabila ii va organiza realegerea ca Presedinte al Romaniei.

- Presedintele a declarat in direct intr-un interviu televizat ca i-a numit din proprie vointa pe cei doi sefi ai Serviciilor Secrete, care, in conformitate cu legea, trebuie sa fie numiti de Parlament. De curand a adaugat ca "aproape s-a decis" cu privire la persoana viitorului Procuror General, care in conformitate cu legea este propus de catre Ministrul Justitiei cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, organism independent.

- Acum cateva zile, Presedintele i-a povestit in direct unui reporter TV ca, atunci cand Cancelarul Germaniei, dna Angela Merkel, l-a intrebat daca exista in Constitutia Romaniei reglementari privitoare la suspendarea Presedintelui, el i-a raspuns ca nu, nu exista. A fost poate o eroare de exprimare, dar cum sa lasam soarta tarii noastre in asemenea maini? Articolul 95 al Constitutiei Romaniei este explicit, si defineste procedura de suspendare, de la initierea ei la sfarsitul procesului; faptul ca in Constitutia Germaniei sau a oricarui alt stat din Uniune Europeana
nu exista o asemenea prevedere nu are nicio semnificatie in aceasta materie.

Iata de ce, in ultimii ani, cetatenii obisnuiti ai Romaniei au devenit tot mai ingrijorati de actiunile intreprinse de Presedintele Basescu si de apropiatii sai. Ei au fost votati pe baza unui program de justitie, echitate si bunastare a cetatenilor. Dimpotriva, Presedintele insusi a asumat un rol executiv direct cand a initiat taieri salbatice ale salariilor si pensiilor, fie ca era vorba de profesori, de militari, de cadre medicale, de judecatori si funcionari publici, decimand astfel clasa mijlocie in formare. In acelasi timp, fondurile publice care plateau pe clientii partidului dominant au crescut an de an, in dispretul retoricii de austeritate generala.

Poate inca si mai ingrijoratoare au devenit manifestarile de intoleranta printre sustinatorii Presedintelui. Lideri ai partidului care il sustine au declarat ca minoritatea Roma din Romania este "genetic programata" sa incalce legile. Ni se repeta constant
in ecou cu declaratiile Presedintelui ca idealul european al unei societati care garanteaza o viata decenta pentru toti este perimat, si ar trebui sa fie inlocuit de o societate "competitiva" in care doar cei mai adaptati si mai puternici sa supravietuiasca. Aceasta forma brutala de darwinism social este opusul valorilor democratice ale Uniunii Europene asa cum le-am adoptat cu entuziasm in ultimii douazeci de ani.

Acestea sunt doar cateva dintre evenimentele recente care au facut sa explodeze in iarna trecuta demonstratii civice in peste 60 de orase ale Romaniei. Referendumul din 29 iulie este expresia faptul ca societatea romaneasca refuza intoleranta si discrepantele economice din ultimii ani.  Speram cu toata sinceritatea ca acest referendum va dovedi ca idealurile democratice au radacini adanci in societatea romaneasca, sunt vibrante si pline de viata.

Apreciem din toata inima timpul si preocuparea pe care le cheltuiti pentru examinarea contextului pe care l-am evocat, si care priveste climatul politic al Romaniei intr-un moment delicat. Speram ca declaratiile Dvs de sustinere a democratiei in Romania vor reflecta de asemeni aceste fapte complexe, si ca, impreuna, putem continua sa lucram in interesul nostru comun pentru un viitor democratic, prosper si tolerant deopotriva pentru Romania si pentru Uniune Europeana.



Cu deosebita consideratie,

Acad. Prof. dr. Nicolae Anastasiu, professor emeritus.

Prof. dr. Liviu Antonesei, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi ; scriitor, jurnalist.

Prof. dr. Vasile Astarastoae, Rectorul Universitatii de Medicina si Gr. T. Popa ", Iasi, Presedintele Colegiul Medicilor din Romania

Horia Barna, scriitor, traducator

Dr. Vlad Bedros, Universitatea Nationala de Arta din Bucuresti

Corina Bernic, scriitor, traducator ; mamager pentru Europa Centrala si de Est a programelor Robert Bosch Stiftung

Dr.Andrei Bodiu, scriitor

Lect. Dr. Valentin Victor Bottez, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Romulus Brancoveanu, Facultatea de Filozofie, Universitatea din Bucuresti

Bianca Burta-Cernat, critic literar

Anca Calangiu,filolog, tradcator

Dr. Ileana Cazan, cercetator stiintific I, director adjunct al Institutului de Istorie "Nicolae Iorga" al Academiei Romane

Paul Cernat, critic literar

Dr. Marius Chelcu, Institutul de Istorie "A.D. Xenopol" al Academiei Romane, Iasi

Conf. Dr. Mihai Chioveanu, Facultatea de Stiinte Politice a Universitatii din Bucuresti ; delegat al Romaniei in Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance and Research.

Conf. Dr. Mirana Cioba, Facultatea de Limbi si literaturi Straine, Universitatea din Bucuresti, catedra de limbi Ibero-Romanice

Conf. Dr. Alin Ciupala, Departamentul de Istorie a romanilor, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Dr. Razvan Constantinescu, DrMed., Universitatea de Medicina si Farmacie "Gr.T. Popa", Iasi, medic primar, Centrul de Gasteroenterologie si Hepatologie

Lect. Dr. Emanuel Copilas, Ph.D Facultatea de stiinte politice, "Universitatea de Vest" Timisoara,

Marius Costa, DrMed.,

Anni Costa, jurnalist

Dr. Ing. Eugen Cuteanu

Dorin David, cercetator, Universitatea "Transilvania" Brasov

Iarina Demian, actrita, regisor, scriitor.

Georgeta Dimisianu, editor

Nicolae Iordan-Constantinescu, PhD, profesor asociate, Universitatea FInante
Banci, Bucuresti

Prof. dr. Octavian G. Duliu, Facultatea de Fizica, Universittea din Bucuresti

Serban Foarta, scriitor

Ildiko Gabor -Foarta, psiholog, traducator

Dr. Monica Ghetz, scriitor

Marius Ghilezan, scriitor

Dr. Cristian E. Ghita, cercetator post-doctoral, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Mihai Dinu Gheorghiu, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi

Prof. dr. Mihaela Grancea, Universitatea " Lucian Blaga " Sibiu

Andreea Grecu, PhD, manager cultural, Asociatia Operatorilor Culturali din Romania

Prof. dr. Ladislau Gyemant, Directorul Institutului de Iudaistica, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj

Prof. dr. Constantin Hlihor, Decanul Facultatii de Istorie, Universitatea Crestina "Dimitrie Cantemir", Bucuresti

Octavian Hoandra, scriitor, jurnalist

Prof. dr. Adrian Paul Iliescu. Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

Eugen Ionescu, DrMed., Hospices Civils de Lyon

Dr. Corina Iosif, cercetator stiintific, Institutul de Etnografie al Academiei Romane, Cluj
Napoca

Florin Lazarescu, scriitor

Prof. dr. Ion Bogdan Lefter, critic literar, analist cultural si politic, scriitor, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Sabin Adrian Luca, Universitatea "Lucian Blaga", Director General al Muzeului Brukenthal, Sibiu

Prof. dr. Ecaterina Lung, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Coman Lupu, Facultatea de Limbi si Literaturi straine, Universitatea din Bucuresti

Dr. Alexandru Mamina cercetator stiinttific, institutul de Istorie " Nicolae Iorga " al Academiei Romane, Bucuresti

Sorin Marculescu, scriitor

Prof. dr. Tudor A. Marian, professor emeritus de Fizica, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Paulina Marian, profesor de Fizica, Universitatea din Bucuresti

Conf. Dr. Alexandra Mitrea, decanul facultatii de Litere si Arte, Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Lect. Dr. Andrei Muraru, Universitatea " Al. I. Cuza " Iasi

Prof. dr. Oana Murarus, Facultatea de litere, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Marina Muresanu Ionescu, Facultatea de limba si literatura franceza, Universitatea " Al. I .Cuza " Iasi

Dr. Carmen Musat, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti; redactor sef, "Observatorul Cultural" Bucuresti

Dr. Lucian Nastasa-Kovacs, Institutul de Istorie "George Baritiu" al Academiei Romane,, Cluj
Napoca

Pof. Dr. Victor Neumann, Facultatea de Litere, Istorie si Teologie a Universitatii de Vest din Timisoara, director (din 2008) al Scolii Doctorale Internationale de Istorie Conceptuala
Reinhart Koselleck" din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara

Viorica Niscov, cercetator, traducator

Prof. dr. Gheorghe Vlad Nistor, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Conf. Dr. Cristian Olariu, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Dr. Marius Oprea, directorul Departamentului de Investigatii Speciale, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoriei Exilului Romanesc

Alexandru Pecican, regizor

Prof. dr. Ovidiu Pecican, Facultatea de Studii Europene, Universitatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca, membru in COnsiliul National al Uniunii Scriitorilor

Dr. Emanuel Petac, conservator al Cabinetului Numismatic al Bibliotecii Academiei Romane

Prof. dr. Zoe Petre, professor emeritus de istorie antica, Universitatea din Bucuresti

Dr. Zeno Karl Pinter, membru corespondent al Institutului Arheologic German, (DAI), Presedintele Comisiei Nationale de Arheologie

Prof. dr. Cristian Pirvulescu, SNSPA, presedinte Pro Democratia

Acad. Prof. dr. Ioan-Aurel Pop, Rectorul Universitatii " Babes Bolyai ", Cluj
Napoca

Prof. dr. Grigore Popescu Arbore, Chief Technology Officer, The National Research Council / CNR, Institute of Marine Sciences / ISMAR, Venice
Italy

Lect, dr. Simona Popescu, PhD, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti ; scriitor,

Iulia Popovici, critic literar

Prof. dr. Mihai Retegan, DHC Universitatea Ovidius, Constanta, Departamentul de Istorie a Romanilor, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Zoltan Rostas, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea din Bucuresti

Prof. dr. Michael Shafir, professor emeritus, Universitatea " Babes-Bolyai " Cluj

Prof. dr. Cezar Sigmirean, Universitatea "Petru Maior", Targu-Mures

Conf. Dr. Elena Saulea, UNATC, Bucuresti

Ovidiu Simonca, jurnalist, redactor sef adjunct, "Observator cultural"

Prof. dr. Monica Spiridon, PhD, habilit. , Universitatea din Bucuresti, Membru al Academia Europea, Vicepresedinte al International Comparative Literature Association (ICLA), Chair to the Experts Panel of Literature, European Science Foundation ( Program ERIH), Membru al The European Pool of Reviewers, Evaluator of the European Research Council (" Bringing Great Ideas to Life", Panel SH5)

Prof. Dr. Filip Stanciu, Rectorul Universitatii "Lumina" din Bucuresti

Cornel Apostol Stanescu, fost Director General al Nvatamantului SUperior si Cercetarii, Ministerul Educatiei

Prof. dr. Constantin Stoenescu, Facultatea de Filosofie, Universitatea din Bucuresti

Liviu Ioan Stoiciu, scriitor, publicist

Dr. Alexandru Suceveanu, emeritus director adjunct, Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane, Bucharest

Prof. dr. Stelian Tanase, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea Bucuresti, scriitor

Prof. dr. Antoaneta Tanasescu, Facultatea de Litere, Universitatea din Bucuresti,

Prof. dr. Nicolae Serban Tanasoca, Directorul Institutului de Studii Sud-est auropene al Academiei Romane

Lucian Dan Teodorovici, scriitor

Conf. Dr. Zoltan Tibori Szabo, Departamentul de Stiinte Politice, Administratie si Comunicare, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca

Conf. Dr. Nicolae Tobosaru, Universitatea din Oradea, Masteratul de Studii de securitate Euopeana

Prof. dr. Florin Turcanu, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea din Bucuresti

Dr. Silviu Vacaru, Institutul de Istorie "A.D. Xenopol" al Academiei ROmane, Iasi

Alexa Visarion, regizor

Conf. Dr. Viorel Vizureanu, PhD, Facultatea de FIlosofie, Universitatea din Bucuresti.

Prof. dr. Laurentiu Vlad, Facultatea de Stiinte Politice, Universitatea din Bucuresti

Lect. Dr. Felicia Waldman, Universitatea din Bucuresti

Lect, dr, Daniela Zaharia, PhD, Departamentul de Istorie Antica, Arheologie si Istoria Artei, Facultatea de Istorie, Universitatea din Bucuresti

duminică, 22 iulie 2012

                 Biroul Opertiv al Filialei 1 Suceava mulţumeşte participanţilor la mitingul din 22 iulie din Piaţa Drapelelor-Prefectura SUCEAVA şi îşi exprimă speranţa ca şi la următoarele acţiuni din această vară-toamnă (referendum, campanii electorale, alegeri), militarii în rezervă membri sau nu ai SCMD vor participa în număr mare şi cu hotărâre, pentru restabilirea drepturilor şi demnităţii noastre ca oameni care au servit statul şi care în continuare se consideră responsabili de bunul mers al societăţii româneşti.
                Revenim cu indemnul adresat tuturor membrilor de sindicat şi familiilor acestora să participe la Referendumul de demitere a preşedintelui.
                                 Cu multumiri,
            Membrii Biroului Operativ al Filialei 1 Suceava a S.C.M.D.
                      Presedinte
                 Col.rez. Coca Ion
      

vineri, 20 iulie 2012

Mesaj de intereas....
20.07.2012

Subiect: Proiectul de Lege a pensiilor militare de stat

Doamnelor si domnilor colegi,

Nu va mai lasati prostiti de propaganda de doi bani a sustinatorilor lui Basescu pe aceasta tema si mergeti la referendum.
    Pensiile marite (nu ne intereseaza cum si de ce) prin revizuire, nu scad, deoarece noul proiect prevede ca din doua cuantumuri ramane cel favorabil persoanei. De asemenea, prevede dreptul la optiune al cetateanului.
             Daca vrea sa ramana pe cuantumul actual stabilit prin Legea 263, asa va ramane.
             Daca vrea sa treaca pe pensie militara de stat, va solicita acest lucru. Dar, ii avertizam pe toti ca pensia militara de stat presupune statut de militar in rezerva, cu toate drepturile, statul fiind obligat sa plateasca pensia, indiferent de situatie. In schimb, statutul de beneficiar pe Legea 263 inseamna ca individul primeste un ajutor social lunar de la stat asimilat pensiei civile, calculata pe puncte. Si aici, exista doua primejdii:
                  -Ca statul sa declare ca nu mai are bani si sa nu mai plateasca ajutoarele sociale
                  -Ca punctul de pensie, care a fost 738 lei in 2010, si a scazut la 732 lei in 2011, sa fie 400 lei la anul. Si atunci, respectivele cuantumuri de care se bucura unii astazi, vor scadea la jumatate.
SCMD si nu altcineva a reusit sa stopeze recalcularea care prevedea scaderea tuturor pensiilor cu 18-69%. SCMD si nu altcineva a proclamat in ianuarie anul trecut, in conditiile trecerii de la ilegala recalculare la si mai ilegala revizuire (ce presupun aplicarea retroactiva a legii), ca pensiile ce vor creste prin revizuire sa ramana crescute. Pentru ca este vorba de principii de drept privind dreptul patrimonial si bunul legal dobandit.
Doar cuantumurile scazute (peste 50%) vor reveni, provizoriu, la situatia din 2010.
Prin noua lege a pensiilor militare de stat se va redobandi statutul de militar in rezerva, cu toate drepturile, iar cuantumul va fi aliniat la situatia din statele membre NATO.
Cei care se tem, sa-si aduca aminte ca in vechile legi exista prevederea corelarii pensiilor cu cresterile salariale la activi. Drept urmare, daca ne lasau dracului in pace, cu legile noastre, nimeni nu mai avea astazi cuantumul din 2010 ci mult mai mare, datorita celor trei cresteri salariale la activi, care au avut loc intre timp. In noul proiect de lege, aceasta prevedere este reintrodusa.
Proiectul de lege are in vedere drepturile pe care le-au avut si le-au pierdut toti militarii in rezerva, la data la care au iesit in rezerva precum si acordarea acestor drepturi si celor care au trecut in rezerva dupa 1 ian. 2011.
Independent de discutiile pe proiectul de lege la nivel USL si Guvern, vom continua discutiile pe toate obiectivele noastre, cuprinse in lista de obiective a societatii civile adoptate de USL.
Atragem atentia ca acordul dat de USL este nu numai pe obiectivele SCMD si ale altor asociatii militare aliate ci pe obiectivele a 53 de entitati sindicale si ONG-uri care apartin: profesorilor, pensionarilor civili, personalului din justitie, sanatate, agricultura, minerilor, revolutionarilor, functionarilor publici, etc. adica tuturor domeniilor socio-profesionale.
SCMD si-a facut datoria fata de natiune si ceea ce este pe cale sa obtina, pentru ca nu a obtinut pana acum decat angajamente in scris, nu este numai pentru sine, cum urla jigodiile de la doua posturi de televiziune si de la 3 ziare de-ale Basescului CI PENTRU TOATA LUMEA. Astfel incat ne simtim indreptatiti sa transmitem prostilor care se lasa manipulati, intai sa se informeze si apoi sa vocifereze, deoarece, dand in militari si politisti, risca sa piarda toate drepturile pentru care acestia se lupta sa le fie asigurate si lor, desi nu merita!...

Cu indignare,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

P.S.: Nu am luat in calcul in aceasta prezentare situatiile penale cand Oprea, Blaga apoi Igas au acordat acolitilor lor de partid nu numai grade din burta ci si rasplati camuflate in pensii de sute de milioane pana la aproape un milliard. Aici isi va spune cuvantul justitia, inclusiv pentru complicitate.

joi, 19 iulie 2012






ROMÂNULE!
ORIUNDE TE-AI
AFLA
VOTEAZA “DA”!
                                           DRAGI CAMARAZI,
             Au intervenit modificari in organizarea activitatii anuntate anterior. Participarea noastra conform cotractului cu Societatea civila si a Acordului cu USL, se va concretiza prin prezenta noastra intr-un numar cit mai mare in ziua de duminica 22.07.2012, orele 15.00 la mitingul care se va desfasura la Suceava, in P-ta Drapelelor, (adica locul in care se depun coroane).
             Vă adresez din nou, rugămintea de a înţelege corect acest mesaj de solidaritate şi de a participa la miting, unde se vor folosi si insemnele sindicatului.
            Avem rugamintea sa confirmati/infirmati despre aceasta participare la acest e-mail sau la telefonul 0742/075462, pina in ziua de simbata 21.07.2012.
Ramine in vigoare invitatia privind disponibilitatea dumneavoastra de a  veni si cu sotiile/sotii, prietenii, etc.
 Vă rog pe toţi cei cu pensiile diminuate, cei care doriţi demiterea lui Traian Băsescu să înţelegeţi măcar, în ultimul moment, importanţa acestei participări!
Faceţi un efort şi anunţaţi-vă reciproc.
                            Cu multumiri anticipate,
            Membrii Biroului Operativ al Filialei 1 Suceava a S.C.M.D.
                      Presedinte
                 Col.rez. Coca Ion