vineri, 30 martie 2012

ORI SCMD, ORI BASESCU!

(Radiografia unui conflict)

- In atentia tuturor membrilor SCMD –

1. Preambul

Ca Traian BASESCU ii uraste pe militari si poltisti se vede, se simte, se stie! De ce? Poate vreo echipa de medici psihiatri ne va da, candva, raspunsul! Sau poate o echipa de penalisti!

Ca astazi, daca nu ar fi intrat in lupta SCMD, in octombrie 2009, toti rezervistii ar fi stat cu mana intinsa la colt de bloc, cu pensiile reduse pana la 69% si huiduiti de toata lumea, orice cetatean, care are in cutia craniana mai mult de doi neuroni, intelege! Pentru ca BASESCU si slugile lui, BOC, SEITAN, etc., au declansat in 2009 o campanie furibunda impotriva “nesimtitilor” de rezervisti cu “pensii nesimtite de 20.000.000”, vizand trezirea urii intregii natiuni impotriva propriilor militari si politisti. Scopul? Asazisa reforma! Decuplarea rezervistilor de cadrele active si de cresterile salariale ale acestora, transformarea lor in asistati social, nu doar in simpli civili dependenti de punctul de pensie; denuntarea unilaterala a contractului avut de noi cu statul, rapirea tuturor drepturilor pe care le-am avut conform statutului de militari si politisti si, ca o plata pentru privatiunile meseriei, anularea acelor drepturi care ne-au garantat fidelitatea fata de sistem in conditiile acceptarii cerintelor NATO, potrivit principiului sperantei legitime sau coerentei legislative - dreptul la proprietatea numita grad militar, dreptul la proprietatea numita pensie militara de stat, dreptul neristrictionat la munca dupa trecerea in rezerva, dreptul la asistenta medicala gratuita pentru noi si familii, dreptul la respect, onoare, demnitate, etc. Toate acestea s-au petrecut prin aplicarea unui principiu, inexistent in drept, al retroactivitatii legii, prin furt calificat in Parlament, sau asumare de raspundere din partea unor guverne de slugi.

SCMD a actionat in strada, in justitie, in Parlament pentru apararea naturii juridice a pensiei militare de stat si a desfiintat ticalosia numita “recalculare” la 07.01.2011, cand ICCJ i-a dat dreptate: infamantele decizii de “recalculare” erau nule de drept, fiind emise in plina perioada de suspendare definitiva si executorie a recalcularii. In loc sa se opreasca, ticalosii Basescului au inventat “revizuirea”, ca ordonanta adoptata in Parlament, tot prin fals si uz de fals, pentru a legitima deciziile de recalculare nule de drept.

Oare ce “revizuiesc” in cazul rezervistilor din SRI care nu au primit niciodata decizii de recalculare? Oare ce “revizuiesc” in cazul celor peste 1.300 de membri SCMD care au primit, deja, de la Curtile de Apel, hotarari, definitive si irevocabile, favorabile de anulare a deciziilor de recalculare si intoarcere la deciziile initiale pe baza legilor 164/2001 si 179/2004? Ordinele disperate date judecatorilor nu pot sugruma toate constiintele! Juridic, SCMD poate castiga batalia in Tara si, in mod categoric, va castiga la Luxembourg si Strasbourg. Statul a cheltuit, deja, de 10 ori mai mult cu bulibaseala produsa prin desfiintarea sistemului militar de pensii, decat daca i-ar fi lasat pe militari in pace. Statul practica, in privinta actualelor pensii ale “asistatilor” (fostii rezervisti), transferul de fonduri fara acte justificative. Adica, toate pensile fostilor militari, indiferent ca au fost marite sau micsorate din burta, sunt platite ilegal. Vinovatii vor raspunde penal pentru aceasta, dar vor mai raspunde si pentru ca mor oameni cu deciziile in mana sau in timp ce ii scriu presedintelui vinovat. Batalia continua!

2. De ce se teme Basescu de SCMD?:

- Pentru ca vede in SCMD o armata in rezerva, bine strucurata, organizata, formata din profesionisti, actionand in aproape toate centrele de garnizoana din tara, cu filiale de nivel companie sau batalion; pentru ca aceasta “armata” are si arme, multe cadre iesind din rezerva cu arma din dotare; de aici, actuala ofensiva pentru modificarea legii privind detinerea de arme si munitii, in scopul deposedarii rezervistilor;

- Pentru ca regimului politienesc si paramilitar, mascat de cuvantul “popular” i se poate opune, cu succes, doar o societate civila coordonata de o structura militara, ceea ce SCMD si este; Basescu a esuat in incercarea de a-i aduce pe toti rezervistii din intreg sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare, intr-un asazis “Partid al Generalilor” (Ontanu, Miky Spaga, Iordanescu, etc.) deoarece SCMD i-a luat-o inainte, grupandu-i pe adevaratii profesionisti, proveniti din armata, interne, SRI, SIE, SPP, STS, etc. in sindicat, lasand de partea Basescului doar aburitii, lasii, servilii si sacalii; Basecu a esuat si in incercarea de a inventa, in locul PDL-ului, un amplu forum civic, pe care sa se poata baza la viitoarele alegeri;

- Pentru ca SCMD a inceput, pe data de 07 octombrie 2011, procesul de inchegare a societatii civile in jurul unei Platforme Program in 12 puncte, astazi Consiliul National al Societatii Civile grupand circa 200 de sindicate, incluse sau nu in federatii si ONG-uri, care actioneaza unitar, asa cum au dovedit-o marele miting din 24 ianuarie 2012 si pichetarile care au urmat in lunile ianuarie – martie, in Bucuresti si in toata tara;

- Pentru ca SCMD, de unul singur, a organizat manifestatii in Capitala si in toata tara, pe tot parcursul anului 2011, iar astazi, poate declansa, alaturi de aliati, manifestatii care sa grupeze, in toata tara, circa 600.000 de persoane apartinand tuturor meseriilor si categoriilor de varsta;

- Pentru ca SCMD, alaturi de celelalte structuri din CNSC, poate reprezenta o masa de vot de circa 1.800.000 de alegatori care au negociat, deja, cu cei trei copresedinti ai USL, incheierea unui Contract social, prin care viitoarea guvernare sa se angajeze sa abroge toate legile criminale ale regimului Basescu; in situatia in care USL nu va semna Contractul social, exista posibilitatea ca, de comun acord, membrii CNSC sa faca alianta electorala cu un partid de “buzunar” (unii dintre presedintii ONG-urilor din CNSC sunt si presedinti ai unor partide mici), astfel incat, la viitoarele alegeri generale, nu numai socotelile Basescului sa fie date peste cap, ci intrega asazisa clasa politica sa sufere transformari radicale;

- Pentru ca SCMD l-a invins in justitie, in tara si, matematic, il va invinge in afara pe presedintele jucator;

- Pentru ca SCMD a rasturnat, mediatic, razboiul psihologic si de imagine, declansat impotriva rezervistilor imediat dupa alegerile generale din 2008;

- Pentru ca SCMD a avut si are o contributie hotaratoare la izolarea dictatorului in plan extern;

- Pentru ca SCMD a obligat Puterea sa isi schimbe, de mai multe ori, strategia impotriva rezervistilor, cedarile in fata SCMD facandu-i pe reprezentantii Puterii sa incalce, de data aceasta fara profit, Constitutia si intreaga legislatie;

- Pentru ca SCMD acuza deschis regimul Basescu de tradare, genocid si subminarea economiei nationale;

- Pentru ca SCMD se opune deschis asazisei “mari privatizari” a lui Basescu, adica jefuirii natiunii de ultimele bunuri;

- Pentru ca SCMD isi proclama ca obiective: pastrarea integritatii Romaniei, restaurarea democratiei constitutionale, caderea regimului, alegeri anticipate libere si pedepsirea vinovatilor, nu numai de starea natiunii, ci si de situatia in care a ajuns marea majoritate a cetatenilor tarii;

- Pentru ca SCMD cere aducerea in fata justitiei a tuturor celor vinovati de dezastrul economic, social, cultural si national al romanilor;

- Pentru ca SCMD a rezistat tuturor incercarilor Basescului de distrugere a sa, prin infiltrare, calomniere, manipularea orgoliilor si ambitiilor, ilegale controale financiare, ilegale chemari in justitie, amenintari, santaje, promisiuni, cumparari de constiinte, etc.;

- Pentru ca SCMD si aliatii sai din CNSC, adica opozitia civila, inteleg ceea ce nu inteleg liderii opozitiei politice, care se bucura atunci cand inghit diversiunea: pe langa manipulare, cumpararea voturilor, santaj, furt in alegeri, protejarea camarilei prin retragerea din prim-plan, Basescu a mai inventat o metoda de a-si salva slugile si a asigura continuitatea regimului sau penal – “marsrutizarea” PDL-istilor. Unii, in frunte cu Oajdea, au fost trimisi la PP-DD, altii, cu Frunza Verde, la PNL. In judetul Botosani, PDL-istii sunt camuflati in ecologisti, in judetul Buzau, liderii locali PDL sunt bagati la PSD, sub protectia tandem-ului Boscodeala-Mocanu, etc. Astfel, in loc sa ajunga in fata justitiei, stalpii actualului regim vor ramane la putere inclusiv pe listele opozitiei, ducand la destructurarea partidelor acestora prin nemultumirile pe care le trezesc membrilor fideli, care se vad dati la o parte de lupii , proaspat imbracati in blana de oaie. Evident ca, dupa alegeri, toti infiltratii vor deveni “independenti” (asa cum a patit PRM dupa alegerile din 2004), gravitand in jurul senatorilor si deputatilor pe care actualul regim va reusi sa-i strecoare, oficial, in Parlament. Este motivul pentru care, SCMD atrage, in mod serios, atentia ca fugarii, in ceasul al XII-lea din PDL, nu trebuie primiti ca eroi in Opozitie. Locul lor este acela de inculpati in justitie.

Si insiruirea motivelor pentru care Basescu se teme de SCMD ar putea continua.

3. Marea manipulare basesciana

Esuand in incercarea de distrugere a rezervistilor prin razboiul psihologic si de imagine, avand drept scop, demonizarea acestora de catre intreaga societate romaneasca, Basescu si stafful lui KGB-isto- Kominternist au schimbat registrul in 8 ianuarie 2011. Au uitat de chestia cu “nesimtitii” si de “dreptatea” pe care ar fi facut-o societatii civile, prin aruncarea fostilor pensionari militari pe capul lor si al Casei lor Nationale de Pensii si au proclamat ca fac “dreptate” in sistem. Au produs un haos in intreg sistemul de pensii prin marirea, din burta, a pensiilor unora si micsorarea, nejustificata, a pensiilor altora. Apoi, pentru a-i scoate din circuitul juridic pe acestia din urma, au inceput sa emita, in valuri, decizii de revizuire, cate opt de caciula, oamenii fiind adusi, incet-incet, aproape de cuantumul initial. S-au jucat cu grupele de munca, pe langa acordare in fals si retroactiv a unei contributii inexistente, acordandu-ne tuturor, tot in fals, “conditii special”. Mai nou, pregatesc o noua ordonanta, ca sa ne aduca pe toti cei loviti la cuantumul din 2010, in timp ce pensile marite, dupa ureche, sa ramana , asa cum cere SCMD, in noul cuantum.

Prin noua ilegalitate, in an electoral, Basescu si ai lui spera sa uitam ca, la opt ani de la intrarea in NATO:

- Ni s-a luat statutul de militari in rezerva si natura juridica a pensiei;

- Transformati in civili, fortat, prin legi cu caracter retroactiv si dependenti fiind de punctul de pensie, nu mai avem nici o legatura cu cresterile salariale ale activilor; nici unul dintre cei carora li s-a marit pensia nu realizeaza ca ar fi avut o pensie mult mai mare, daca ar fi ramas in continuare pe vechea sa lege, pentru ca pensiile noastre ar fi fost duble astazi fata de decembrie 2010 (este similar cazului prostirii bugetarilor cu restituirea a 15%); si nimeni nu intelege ca oricat i s-ar fi marit pensia nu i s-a acordat tot ceea ce prevede Legea 119 sau Legea 263, sau Legea 165, pentru ca legea este aberanta si imposibil de aplicat; exista documente referitoare la categorii de venituri, care se topesc dupa 5, 10, 15 ani;

- “Revizuirea”, la fel de antieuropena si anticonstitutionala ca si “recalcularea”, prevede executarea silita, inclusiv a celor aflati in procese, ceea ce este aberant, cu sume luate retroactiv de la 1 ianuarie 2011; dar mai prevede, si foarte putini inteleg acest aspect, si cel de-al treilea “R” - REGULARIZAREA;

- “Regularizarea” este o noua etapa de recalculari care va incepe, real, dupa alegeri, cand legile financiare si metodologiile aferente vor fi, in sfarsit, respectate. Pentru ca acestea spun ca, in cazul in care nu ai gasit un document, il declari disparut in 24 ore si treci, in 30 de zile, la reconstituirea lui, nu bagi, din burta venituri, dupa salariul mediu pe economie. In loc sa insemne revenirea cuantumurilor la situatia din 2010, cu cresterile aferente, daca ne redobandim statutul de militari. “Regularizarea” va insemna plata de catre toti, din urma, pe doi ani “foloase necuvenite din drepturi de pensie” a sute de milioane, cel mai grav loviti fiind cei carora li s-au marit cuantumurile, propagandistic, prin “revizuire”;

- Nu putem castiga decat prin justitie in conditiile actuale, prin hotarari definitive si irevocabile in tara sau in afara. Retragerea din procese a celor multumiti ca li s-a mai dat un pumn de arginti ii expune definitiv daca puterea politica si, implicit, legile nu se schimba. Vor ramane “asistati”, dependenti de punctul de pensie, orice crestere a cuantumurilor fiind inghetata pe urmatorii 10 ani. Speranta Basescului este ca marea majoritate a rezervistilor se vor lasa prostiti, vor renunta la lupta, inclusiv de strada, nu numai la procese, astfel incat el si ai lui sa treaca hopul alegerilor.

4. Ce vrem ca sindicalisti?

- restaurarea statutului de militar in rezerva, pentru militarii si politistii trecuti in rezerva inainte de ianuarie 2011;

- acordarea statutului de militar in rezerva celor iesiti la pensie “provizorie” dupa 1 ianuarie 2011, jandarmilor, pompierilor si politistilor disponibilizati, indiferent de varsta si militarilor angajati pe baza de contract in MApN, disponibilizati la 45 de ani.

- rentele sau indemnizatiile care se acorda categoriilor de mai sus, sa aiba caracterul juridic de pensie militara de stat, anticipata sau nu.

- prin lege sa ni se restituie toate drepturile recunoscute in momentul integrarii noastre in NATO si UE si abuziv rapite prin Legile 329/2009, 119 si 263/2010 si 165/2011: dreptul nerestrictionat la munca dupa trecerea in rezerva, la o a doua vechime in munca si la o a doua pensie, civila, in baza noilor contracte de munca dupa incetarea contractului cu structurile militare; asistenta medicala gratuita pentru noi si familii si eliminarea ilegalului CAS si a la fel de ilegale “coplati”, etc;

- abrogarea tuturor legilor infamante, adoptate prin frauda, impotriva noastra si a tuturor categoriilor profesionale si de varsta pe care le reprezinta CNSC;

- stoparea ”marei privatizari”;

- verificarea tuturor privatizarilor, anularea celor facute impotriva intereselor cetatenilor Romaniei si pedepsirea vinovatilor;

- aducerea in fata justitiei a tuturor celor vinovati de distrugerea indistriei, agriculturii, transporturilor, comertului exterior si finantelor romanesti;

- verificarea activitatii guvernantilor si aducerea in fata justitiei a celor vinovati de acte de tradare, genocid si subminarea economiei nationale;

- verificarea tuturor averilor si confiscarea celor obtinute prin frauda, tradare sau subminarea economiei nationale.

In baza celor mai sus expuse, este evident ca SCMD si cei care ii reprezinta constituie obiectivul numarul unu al Basescului, distrugerea lor fiind prioritara, chiar si fata de eliminarea opozitiei politice.

5. Metode basesciene, vechi si noi, de distrugere a SCMD

- Cumpararea liderilor de filiale, departamente sau CD, prin angajarea in functii bine remunerate in firme UNPR-iste, cu conditia ramanerii in SCMD, spre a-i bloca activitatea;

- Activarea infiltratilor in scopul stimularii si manipularii diversilor “napoleoni” si “cezari” care, ca in orice structura organizatorica romanesca, de la infiintarea acesteia, nu fac decat sa stea pe margine, sa caraie, sa pretinda si sa critice, suparati pe tot si pe toate si, in primul rand, ca Pamantul se invarte in jurul Soarelui si nu in jurul ilustrei lor personalitati;

- Introducerea in circuit a gargarei din arsenalul politic despre democratie, transparenta, exprimarea libera a opiniei, comploturi, oculte si alte manifestari ale unei asazise a doua realitati care, prin manipularea unor lideri de opinie, nefamiliarizati cu razboiul psihologic si de imagine, sa duca la segregare in sindicat, prin crearea unor bisericute, botezate structuri, comitii si comitete, evident de “ajutorare” a activitatii si mentinere a liniei “combative” si “transparentei”;

- Sabotarea actiunilor SCMD in justitie, media si, mai ales, stradale;

- Criticarea cu spume, dusa pana la irationalitate, a tot ceea ce face conducerea SCMD, in special presedintele acestuia;

- Semanarea discordiei intre membri si intre fililale, intre acestea si unii lideri ai departamentelor, intre toti si membrii CD, intre membrii CD, etc.;

- Investigarea, fabricarea de dosare si discreditarea liderilor;

- Compromiterea liderilor SCMD prin atragerea, in diferite curse de natura financiara, economica , politica sau sexuala;

- Lichidarea.

Supunandu-va atentiei cele de mai sus, inchei cu un apel la unitate si determinare, indemnand fiecare filiala sa devina un nucleu al rezistentei nationale pentru societatea civila din zona sa de activitate si cu un indemn hotarat la actiune generala de protest pe data de 1Mai 2012.

Pentru ca aici s-a ajuns: ori Basescu, ori noi!

Daca vrem sa scapam tara de hoti, pentru noi si copii nostri, pe data de 1 Mai 2012 si cu sprijinul nostru intreaga Romanie trebuie sa devina o gigantica Piata a Universitatii.

Honor et Patria! Vae Victis!

Presedintele SCMD

Col.(r) dr. Mircea DOGARU

miercuri, 28 martie 2012

COMUNICATUL CONSILIULUI DE COORDONARE
A FILIALELOR SCMD DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI ȘI JUDEȚUL ILFOV PRIVIND INTÂLNIREA INFORMALĂ CU REPREZENTANȚII M.Ap.N

1. In data de 22 martie 2012, la solicitarea Consiliului de Coordonare a Filialelor SCMD din Municipiul București și Județul Ilfov, la sediul MApN s-a desfașurat o întâlnire de informare cu reprezentanți ai ministerului, activitate care a vizat, în principal, procesul de recalculare/revizuire/regularizare a pensiilor militare, dar și alte aspecte privind activitatea SCMD, cu referire la accesul filialelor în spații de lucru aparținând MApN.
2. La activitate au participat:
- Din partea Consiliului de Coordonare:

*
Dl. Col.(r) Tudor Marian - președintele Consiliului de Coordonare
*
Dl. Gl.lt.(r) Băhnăreanu Neculai - vicepreședinte Filiala 1/Sector 2 București
*
Dl. Col.(r) Neagu Gheorghe - președinte Filiala 1/Jud. Ilfov
*
Dl. Col.(r) Ionașcu Victor - secretarul Consiliului de Coordonare

- Din partea MApN:

*
Dl. Ozunu Mihail-Vasile - Secretar de stat pentru relația cu Parlamentul, informare publică și creșterea calității vieții personalului
*
D-na Gl.mr. Lupu Maria - șef Direcție Financiar-Contabilă
*
Dl. Col.dr. Zanfir Constantin - Locțiitorul șefului Direcției pentru Relația cu Parlamentul și Asistență Juridică
*
Dl. Col Niculescu Viorel - locțiitorul șefului Casei de Pensii Sectoriale a MApN

3. Principalele aspecte reieșite în urma întâlnirii de informare.
Delegația Consiliului de Coordonare a supus atenției reprezentanților ministerului un set de probleme la care a solicitat răspunsuri punctuale, după cum urmează:
a. Ce măsuri va dispune MApN, respectiv Casa de Pensii Sectorială, când va primi o sentinţă a instanţei, definitivă şi irevocabilă, în care se hotărăşte:

*
admiterea acţiunii aşa cum a fost formulată de reclamantul pensionar militar;
*
anularea deciziei de respingere a contestaţiei introdusă de pensionarul militar emisă de Comisia de contestaţii pensii din cadrul MApN;
*
anularea deciziei de revizuire a pensiei emisă în baza OuG nr. 1/2011;
*
menţinerea în plată a deciziei de pensie în baza căreia pensionarul militar a ieşit la pensie;
*
obligarea Casei de Pensii Sectorială a MApN la plata diferenţei dintre suma plătită efectiv în baza deciziei de revizuire a pensiei şi drepturile de pensie stabilite prin decizia cu care pensionarul militar a ieşit la pensie.

b. Având în vedere faptul că pensionarul militar este obligat prin lege să conteste decizia de pensie în termen de 30 zile de la comunicare, la Comisia de contestaţii pensii din MApN, astfel aceasta va rămâne definitivă, de ce nu se aplică o măsură cu caracter asemănător şi în cazul în care Comisia de contestaţii pensii a MApN nu răspunde la contestaţie în termenul maxim legal de 45 zile de la primire şi nici la toate solicitările formulate.
Solicităm verificarea tuturor termenelor în care s-a răspuns până în prezent la contestaţiile formulate de pensionarii militari şi să ne comunicaţi persoanele care se fac vinovate de încălcarea legii şi măsurile ce vor fi dispuse împotriva acestora.
Legea nr. 233 din 23 aprilie 2002, pentru aprobarea O.G. nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor (publicată în M.O.nr.296/30 aprilie 2002) prevede la art.8 şi art.9 următoarele:

*
Art.8 Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.
*
Art.9 În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare amănunţită conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut la art.8 cu cel mult 15 zile. Cine a aprobat prelungirea ilegală a termenelor de răspuns şi pe ce motiv ? Poate doar pentru a întârzia atacarea deciziilor în justiţie.

Răspunsurile primite sunt standard, toate contestaţiile fiind respinse. În conţinutul deciziilor emise de Comisiile de contestaţii pensii nu se face referire la nici unul din argumentele personale ale petentului deşi unii au contestat deciziile emise numai în baza calculului pe salariul mediu brut, iar alţii pe baza veniturilor salariale identificate parţial sau total. Comisia nu a citit şi cu atât mai mult nu a analizat cu atenţie fiecare contestaţie în parte, atâta timp cât răspunsurile sunt identice, schimbându-se doar numele şi CNP-ul.
În Monitorul Oficial nr. 318 din 09 mai 2011 este publicat Ordinul nr. 1453/M.34/18.769/10.161 din 04.05.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiei Centrale de Contestaţii din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice precum şi pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea, funcţionarea şi structura Comisiilor de contestaţii din cadrul MApN, MAI şi SRI , act emis de MAI. La art.3 se prevăd următoarele: ”Casa Naţională de Pensii, MApN, MAI, şi SRI vor adopta măsurile privind constituirea, în termen de 15 zile de la data publicării prezentului ordin a Comisie Centrale de Contestaţii şi respectiv a Comisiilor de contestaţii prevăzute la art. 149 alin. (1) din Legea 263/2010”. Altfel spus Comisiile de contestaţii au devenit funcţionale începând cu data de 24 mai 2011. Dar, în art. 150 alin. (2) din Legea nr.263/2010 se prevăd următoarele: ”Organizarea, funcţionarea şi structura ..., respectiv a Comisiilor de contestaţii care funcţionează în cadrul MApN, MAI şi SRI se stabilesc prin ordin al ..., în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi”. Astfel, având în vedere că Legea 263/2011, a fost publicată în M.O. nr. 852 din 20 decembrie 2010, rezultă că aceste Comisii de contestaţie trebuiau să funcţioneze, legal, începând cu 20 ianuarie 2011.
c. În cursul anului 2011 pensionarii militari au trimis adrese, la unităţile în care şi-au desfăşurat activitatea, pentru a li se elibera adeverinţe cu veniturile brute lunare, în baza Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale care prevede că, ”Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează ...” şi a Legii nr. 223/2002 care precizează că, ”Certificatele şi adeverinţele eliberate vor conţine, în mod obligatoriu, pe lângă situaţiile sau datele a căror confirmare sau atestare se solicită, şi menţionarea documentului din care rezultă acestea”.
Nu s-a răspuns la nici o cerere conform legilor menţionate mai sus, motiv pentru care pensionarii militari se află în imposibilitatea verificării corectitudinii datelor din adeverinţele eliberate de unităţile MApN în comparaţie cu statele de plată aflate în arhiva ministerului.
Modul de întocmire a acestor adeverinţe dovedeşte încălcarea flagrantă a prevederilor art. 5 din O.G. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autoritaţile publice si locale, cât şi ale art.125 din H.G. 257/2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii 263/2010, prin care se face referire la răspunderea pe care o au angajatorii sau orice alţi deţinători de arhive pe linia legalităţii, exactităţii şi corectitudinii datelor înscrise în adeverinţele pe care le eliberează, în vederea stabilirii, recalculării sau revizuirii drepturilor de pensie.
d. OuG nr. 1/2011, are doar trei anexe, astfel:

*
Anexa nr.1 - referitoare la cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute;
*
Anexa nr. 2 - salariul mediu anual şi minim pe ţară;
*
Anexa nr. 3 - referitoare la metodologia de calcul.

Enumerarea acestor anexe şi a conţinutului lor a fost făcută pentru a demonstra faptul că, în conformitate cu art. 8 alin.1 din Metodologia de calcul privind revizuirea pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, ”veniturile brute/nete după caz, realizate lunar, utilizate la calculul punctajului lunar, cuprind drepturile salariale şi cele asimilate acestora, încasate de beneficiari conform legislaţiei în vigoare la data acordării lor”. Aceste drepturi sunt enumerate de la punctele a) la g). OuG nr.1/2011 face referire numai la pct. a), respectiv: ”… retribuţia tarifară lunară/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii, solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia in vigoare la acea data”, în timp ce la veniturile prevăzute la punctele b) -g) nu se face nici o menţiune.
Ar fi fost corect şi imperios necesar ca şi pentru aceste drepturi asimilate să existe precizări privind modul de stabilire şi reconstituire conform legii, în situaţia în care acestea nu se pot identifica, din moment ce aceste drepturi asimilate salarilor sunt prevăzute în metodologia de calcul.
e. Procentul de creştere sau diminuare a pensiei revizuite suferă modificări şi în ceea ce privește respectarea anexei nr. 1 la OuG nr.1/2011 privind modalitatea de utilizare a datelor din anexa nr.1, în sensul că solda corespunzătoare unui grad militar cuprinde mai mulţi coeficienţi de încadrare a funcţiei (exemplu: lt.col. de la 3.10 la 3.50), iar la calculul efectiv al pensiei revizuite a fost folosit numai coeficientul minim (respectiv 3.10), dezavantajând cadrele militare care au fost încadrate pe funcţii cu coeficienţi mai mari de 3.10 (până la coefientul maxim de 3.50). În plus, statutul cadrelor militare permitea încadrarea pe o funcţie prevăzută cu un grad superior celui pe care îl avea la momentul numirii în funcţie. Anexa nr.1 din OuG nr.1/2011 prevede numai cuantumul soldelor de grad şi soldelor de funcţie minime corespunzătoare gradelor militare deţinute.
f. Cum se va efectua regularizarea pensiilor care au scăzut în mod dramatic în urma acţiunii de revizuire când art. 17 din Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene menţionează că ”orice persoană are dreptul de a deţine în proprietate, de a folosi, de a dispune şi de a lăsa moştenire bunurile pe care le-a dobândit în mod legal (CEDO recunoscând dreptul la pensie ca reprezentând un bun, arătând că prestaţiile sociale intră sub incidenţa art. 1 din Protocolul nr. 1, independent de natura contributivă sau necontributivă a acestora). Nimeni nu poate fi lipsit de bunurile sale decât pentru o cauză de utilitate publică, în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege şi în schimbul unei despăgubiri juste acordate în timp util pentru pierderea pe care a suferit-o”.
g. Ce măsuri prevede conducerea MapN împotriva celor care în intervenții TV sau radio, au manifestat lipsă de decență privind aprecierile făcute asupra acțiunilor pensionarilor militari ?
h. Care sunt preocupările MApN pentru “repunerea” în drepturi legale a tuturor pensionarilor militari privind utilizarea spațiior și utilităților prevăzute de lege și nu numai de către conducerea ANCMRR, conducere care a încălcat statutul de asociație de utilitate publică și a cerut tuturor membrilor să se subordoneze politic UNPR ?
Totodată au fost înaintate documentare privind procesul de recalculare/revizuire a pensiilor militare, documentare ce au fost afișate în cursul anilor 2011 și 2012 pe site-ul SCMD.
4. Reprezentanții MApN au făcut următoarele precizări:
1. De natură politică:

*
tot ce s-a întâmplat până în prezent s-a datorat "voinței" clasei politice aflate la putere, dar la care nu poate fi asociată și conducerea MApN;
*
ameliorarea situației actuale depinde 100% tot de voința clasei politice, fiind absolut necesară și participarea opoziției, inclusiv în comisii și în plenul Camerei Deputaților. In acest sens există un proiect de modificare a OuG nr.1/2011, care a fost avizat favorabil de Senat, acesta găsindu-se, în prezent, în discuții, la comisiile din Camera Deputaților;
*
meritul, privind creșterea cuantumului majorității pensiilor, revine, în exclusivitate, domnului ministru Oprea;
*
la afirmația delegației noastre că, practic, de acum înainte oricând se pot declanșa alte inițiative legislative care să vizeze cuantumul pensiilor foștilor militari, cei prezenți nu au avut comentarii.

2. De natură tehnică:

*
Legea nr.119/2010 nu se mai aplică, motiv pentru care Casa de Pensii Sectorială a MApN nu pune în aplicare hotărârile definitive și irevocabile obținute în instanță pe deciziile de recalculare;
*
revizuirea nu a vizat decizia de recalculare (la intrebarea "de ce nu au fost anulate deciziile de recalculare odată cu anularea HG 735" - nu am primit nici un raspuns);
*
la problema ridicată de către delegația noastră că plata pensiilor, începând cu luna februarie 2011, nu a avut bază legală, nu a fost comentată de către reprezentanții MApN;
*
procesele declanșate de membri SCMD (pasul 1a și 1b) nu mai au obiect și vor fi pierdute la marea majoritate a instanțelor;
*
ar trebui să ne concentrăm pe atacarea în instanță a deciziilor de revizuire;
*
conținutul Anexei nr.1/OuG nr.1/2011 este în favoarea pensionarilor (au fost situații când veniturile calculate după Anexa nr.1 să fie mai mari decât cele după statul de plată);
*
cifra de aprox. 6000 de pensionari cu pensii scăzute se va diminua în cotinuare pe baza noilor decizii emise, fie ca urmare a continuării aplicării Legii nr.70/2007, a valorificării timpului lucrat după ieșirea la pensie, aducerea de noi adeverințe cu veniturile obținute în armată etc.;
*
reținerea, după regularizare, va începe în luna mai a.c. Nu au putut da detalii privind cuantumul ce urmează a fi restituit lunar și în ce perioadă de timp;
*
privitor la respectarea termenului de 45 de zile de către comisia de contestații, s-a recunoscut ca fiind o problemă pe care trebuie să o corecteze;
*
în ceea ce privește folosirea de către filialele SCMD a unor spații aparținând MApN, ni s-a transmis că, potrivit legii, acestea pot fi folosite numai de asociații sau alte structuri similare (cum este cazul ANCMRR), care au prevăzut în statut ca fiind structuri de utilitate publică, SCMD-ul neavând prevăzut acest lucru.

Precizăm că acțiunea s-a înscris în programul Consiliului de Coordonare și a solicitărilor de dialog reieșite în urma Conferintei Comune - Craiova 2012.
Totodată, prin prezentarea comunicatului dorim să înlăturăm toate speculațiile privind jocuri de culise sau urmărirea atingerii unor scopuri individuale, speculații nedemne de unii dintre colegii noștri.
Dorim să dialogăm cu toți cei care prin programe de acțiune și chiar prin acțiune directă, lupta pentru menținerea drepturilor câștigate într-o viață plină de constrângeri și sacrificii.
Membri Consiliului de Coordonare a Filialelor din Municipiul București și Județul Ilfov au fost și rămân consecvenți îndeplinirii cu strictețe a prevederilor Statutului SCMD, ale ROF și ale hotărârilor Consiliului Național al Reprezentantilor - Alba Iulia - octombrie 2011.
PREȘEDINTE
Col.(r) Marian TUDOR
Publicat de Lucian DIMITRIU la 12:12
Trimiteţi prin e-mail Postaţi pe blog!Distribuiţi pe TwitterDistribuiţi pe Facebook

duminică, 25 martie 2012

INVITATIE

In atentia liderilor de sindicat din municipiu/judet

Doamnelor/Domnilor

In acest an, mai mult decat oricand, tara noastra are nevoie de actiunea hotarata a tuturor cetatenilor cu spirit civic, in sensul schimbarii modului de a face politica sociala, economica si nationala, si de a gestiona problemele publice.
Minciuna, impostura, hotia, au fost ridicate la rang de politica de stat.
Lansat pe data de 7 octombrie 2011 de catre Sindicatul Cadrelor Militare in Rezerva (SCMD) si Fundatia FACIAS, programul in 12 puncte numit "PLATFORMA CIVICA", a fost adoptat de peste 130 de ONG-uri si sindicate. El reprezinta in sinteza principalele obiective ale tuturor cetatenilor Romaniei, iar Sindicatele si ONG-urile care au adoptat acest program constituie CONSILIUL NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE (CNSC).
CNSC isi propune ca actiuni imediate:
- sa contureze o masa compacta de vot, prin atragerea tuturor cetatenilor dezgustati de politicianism, pentru a elimina santajul politic al unor formatiuni, jocurile si aliantele politice imorale,
- acţiuni care să fie în stare să oprească, în forme democratice, paşnice, dar ferme, continuitatea acestui regim si a acestei puteri.
Va propun o intilnire a tuturor liderilor, intilnire ce va avea ca scop, initierea de propuneri, discutarea lor si luarea deciziei de constituire (la nivel local sau judetean) a CENTRULUI JUDETEAN (LOCAL) DE COORDONARE A SOCIETATII CIVILE, (C.J.C.S.C./ C.L.C.S.C.)!
Aceasta forma de organizare nu presupune si alegerea unui presedinte!
Asteptam ofertele dumneavoastra la telefon: 0742/075462, sau initiativa organizarii noastre. Va asiguram ca vor participa si membrii sindicatului nostru!
Cu stima,
Presedintele Filialei 1Suceava a S.C.M.D.

sâmbătă, 24 martie 2012

ZIUA POLIȚIEI ROMÂNE


La Ceas aniversar Biroul Operativ al Filialei 1 Suceava, urează multă sănătate, putere de muncă şi fericire tuturor rezervistilor polițiști!
La mulți ani!”.


Biroul Operativ al Filialei 1 Suceava

vineri, 23 martie 2012

1 Mai 2012 – Zi de lupta pentru RECASTIGAREA drepturilor abuziv anulate sau zi de mici suprataxati si bere la litru?


In atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor sindicatelor si ONG-urilor partenere in cadrul Consiliului National al Societatii Civile (CNSC), a tuturor cetatenilor Romaniei care mai rationeaza normal


Doamnelor si domnilor,Se apropie ziua de 1 Mai, cu temperaturi favorabile iesirii in natura. Se pare ca noi, cei care nu avem din afaceri exclusiv cu statul si furt pe fata bani sa petrecem 4-5 zile in Canare, Baleare sau Bali, daca Guvernul va face “pod” in ziua de luni, 30 aprilie (si e sigur ca Basescu va face ca sa scape de noi si de potentiala amenintare pe care o reprezentam), nu vom putea iesi nici macar la iarba verde. Nu numai pentru ca ne va cocosa plata intretinerii pe o luna de iarna geroasa, cand am fost nevoiti sa consumam in plus si gaz si curent, nu numai ca ne vor lichida definitiv taxele, suprataxele, impozitele, scumpirile pe sest si penibila noastra masa de Pasti, dar si daca am face prin absurd un CAR si am avea bani, n-am putea, pentru ca Puterea, ca sa mai traga o piele de pe noi, si nu de dragul mediului, a mai dat o lege, zisa a “picnicului”, care ne ingaduie sa stam in fund pe iarba doar in locuri special amenajate, in care, evident, vom plati. Cum nu sunt insa locuri special amenajate, vom plati, la fel de evident, amenzi. In acesta situatie, ne ramane varianta iesirii in strada, in toate marile orase ale Tarii. Pentru aceasta, este bine sa cunoastem ce inseamna cu adevarat, pentru lumea civilizata, ziua de 1Mai.

1 Mai, zi a luptei oprimatilor impotriva abuzurilor PuteriiNeincriminand, neacuzand pe nimeni, sa facem putina istorie adevarata! In ziua de 1 mai 1886, tot americanul astepta cu sufletul la gura inaugurarea Statuii Libertatii. Dar … ghinion! In ziua respectiva trebuiau reinnoite contractele de munca, iar sindicatele americane au chemat la greva generala pentru a obtine si lucrul de care un domn Ungureanu face caz astazi – ziua de lucru de 8 ore. 350.000 de muncitori au iesit in strada si guvernul tarii Libertatii le-a raspuns cu gloante. Probabil la asta se referea dl. Gittenstein, cand ne-a recomandat sa fim fericiti ca n-au tras lunetistii in noi de pe blocuri, ca in Siria. Numai la Chicago au cazut 5.000 de morti, cei socotiti a fi capii manifestatiilor fiind in mod democratic spanzurati de stalpi, in baza legii “umanistului” Linch!La 14 iulie 1889, zi a Libertatii pentru toata lumea moderna, civilizata, pentru ca se serba centenarul caderii simbolului absolutismului si tiraniei - Bastilia, la Paris s-a inaugurat Expozitia Universala, s-a inaugurat Turnul Eiffel si s-a constituit Internationala a II-a, care a decretat, in amintirea victimelor de la Chicago – 1 Mai, drept Ziua Internationala a Muncitorilor, ce urma a fi comemorata/marcata, an de an, de toti oprimatii. Romanii au semnat prin savantul Emil Racovita. Prima aniversare/comemorare a avut loc la 1 mai 1891, cand, in Franta Libertatii, guvernul i-a impuscat pe demonstranti la Fourmies. De atunci, in toata Europa civilizata, 1 Mai este o zi de proteste a oprimatilor, de mitinguri si marsuri impotriva Puterii, organizate de toate partidele stangii si de centru-stanga, in primul rand social-democrate sau socialiste. In toate tarile civilizate, mai putin in Romania. Pentru ca in Romania, 1 Mai s-a suprapus peste 2 sarbatori ale exploziei vegetale, una traco-romanesca, alta slavo-romana, subordonate si amestecate de Biserica.

Cacealmaua romanesca de 1 MaiVedeti cumva partidul d-lor Oprea si Miky Spaga, partid ce se declara de stanga, capabil sa organizeze manifestatii impotriva Puterii? Nici noi! Si aceasta pentru ca, in Romania, ziua de protest a oprimatilor a fost intotdeauna confiscata de … Putere. Spre exemplu, ziua de 1 Mai 1939, mult trambitata, a fost organizata de Carol al II-lea, care a trimis la marsuri si mitinguri breslele ce luasera locul sindicatelor. Cam ceea ce vrea sa faca astazi Basescu, prin Legea dialogului social, care deschide calea inlocuirii sindicatelor cu reprezentanti ai partidelor la Putere, impusi ca mediatori intre patronate si angajati (ombudsman-ii). Zisii comunisti si utecisti, intr-o epoca in care toate partidele erau desfiintate, nu numai al lor, au petrecut cu mici, bere si lautari, in padurea Andronache, utecista Lenuta Petrescu, adica viitoarea Coana Leana, fiind aleasa “regina padurii”. Ulterior, in cartile de istorie, s-a mintit cu draci! Dupa razboi, ocupatia kominternisto-sovietica ne-a impus ample spectacole de prezentare a “maretelor realizari” sfarsite toate cu mici si bere la iarba verde. Nici o legatura cu lupta, cu oprimarea, cu mortii de la Chicago!Dupa 1989, sindicatele ar fi trebuit sa restabileasca demnitatea Zilei de 1 Mai si in Romania, ca zi oficiala a demonstratiilor impotriva Puterii. Dar n-au facut-o, chestie pe placul domnilor si Ion Iliescu, si Emil Constantinescu si Traian Basescu, ei supralicitand chestia cu micii si berea si indemnand tineretul sa dardaie de frig si sa raga beat in zilele respective pe litoralul Marii Negre. A fost posibil datorita vechii traditii traco-romanesti, exploatata candva de biserica oficiala constantinopolitana, in interesul imparatului.

Sanjor-ul, sarbatoarea traco-romanescaLa inaintasii traci exista o sarbatoare a exploziei vegetale a incheierii semanaturilor si inceputul sezonului pastoral pe data de 23 aprilie, ziua Dumnezeului pamantului autohton, al carui nume nu s-a transmis, pentru ca era serbat prin misterii si pe care grecii l-au numit Heron sau Heroion, iar istoricii il numesc Cavalerul Trac si la nord si la sud de Dunare. Cu el au rezistat, mai intai tracii impotriva expansiunii romane, apoi traco-romanii pagani si romanii vechi, expansiunii Bizantului grecizat, prin crestinism, pana cand Biserica oficiala l-a preluat prin sincretism, l-a identificat o scurta perioada cu Isus, dupa care l-a coborat in randul sfintilor militari transformandu-l in Sfantul Militar si Mare Mucenic Gheorghe. De aceea sarbatoarea s-a numit la noi, la romani Sanjor sau Sangiorz.

Arminden – Ziua Sf. EremiaCand, dupa sec. VII, s-au stabilit si slavii, pe care romeii, adica grecii, i-au folosit ca aliati impotriva romanilor, s-a constatat ca si ei aveau o sarbatoare inchinata zeului pagan al turmelor care se numea Volos (adica … “romanul”) zi transferata de Biserica de pe 23 aprilie pe 1 mai, ca sa corespunda cu ziua Sf. Eremia, pentru ca Sf. Gheorghe sa treaca in plan secund. Asa a aparut, probabil la sfarsitul sec X si inceputul sec XI, ziua de 1 Mai ca zi a Sf. Eremia, sub denumirea slava de Arminden.Absorbindu-i pe slavi, romanii au continuat sa o denumeasca, desi o serbau acum in prima zi de mai, Sanjor, Sangiorz dar si Arminden, Maial, Maiaga, Pom de mai, Prepeleac, Steag, Lemn, Stalpar, etc. si aceasta pentru ca obiceiul prevedea plantarea unui pom curatat de crengi si impodobit cu frunze si flori in curte, in tarina, in centrul satului, pentru a solicita divinitatii belsugul, impodobirea cu ramuri verzi a portilor, caselor, anexelor gospodariei, pentru protectia oamenilor si animalelor impotriva bolilor. Barbatii purtau frunze la palarie, ca protectie impotriva ciumei si strigau pe nume persoanele decedate considerate strigoi ca sa nu fure mana vitelor si holdelor. Si din perspective traco-romaneasca si din cea slavo-romanesca, 1 mai este asadar pentru noi o zi de lupta.

1 Mai- zi de luptaCa Sanjor, el reprezinta trecerea in revista a trupelor chemate la beleag, adica la tabara, de catre domn, intr-un cuvant LUSTRATIA, pentru ca asta inseamna “lustratia”, cautarea trupelor, nu vanarea adversarilor politici sau a patriotilor in interes strain. Ca sfant militar, inclusiv astazi, Sf. Gheorghe ne indeamna sa iesim “la tabara” de Sanjor. Deci este o datorie a noastra, a rezervistilor sa iesim in strada! Pe de alta parte, praznicul pagan la iarba verde era o forma de sfidare a mortii, in primul rand a ciumei, stramosii nostri band, in timp ce rosteau incantatii de genul :”Frunza verde de pelin/Iata-ne la Armindeni/Beau mesenii si mananca /Si de ciuma nu li-e frica”! Si din perspectiva Arminden-ului, asadar, de 1 Mai, trebuie sa sfidam ciuma portocalie, de care nu ne e frica, dar nu la iarba verde, care ne-a fost restrictionata prin lege ci pe asfalt!

Ce propunemPropunem tuturor membrilor SCMD sa iasa in strada de 1 Mai, impotriva ciumei portocalii. Cu sau fara pelin la palarie! Propunem tuturor aliatilor nostril din CNSC sa faca acelasi lucru! Propunem organizarea de manifestari in toate orasele si, in primul rand, in Bucuresti, SCMD urmand sa obtina aprobarile legale de la Primarii. Solicitam tuturor filialelor SCMD sa ne transmita pana la data de 15 aprilie numarul de delegati pe care-i pot trimite la Bucuresti. Solicitam tuturor sindicatelor si ONG-urilor membre CNSC sa transmita in teritoriu, filialelor noastre, numarul de participanti, pe care-l pot scoate in strada, in localitatile respective si numarul de participanti pe care-l pot scoate in strada la Bucuresti sau numarul de delegati pe care-i pot aduce la Bucuresti.Solicitam , de asemenea, copresedintilor USL, in perspectiva Contractului social pe care–l dorim sa-l incheiem, sa-si mobilizeze transportatorii-membri de partide, pentru a aduce la Bucuresti, gratuit, membrii CNSC, in ziua de 1 Mai. In ziua de 15 aprilie a.c., in momentul in care vom avea toate aceste date, CNSC si SCMD vor lansa chemarea la actiune generala. Mentionam ca in dialogul cu liderii federatiilor sindicale si sindicatelor membre CNSC, acestia ne-au transmis ca membrii lor doresc iesirea in strada de 1 Mai, impotriva regimului care ne-a furat ca in codru, ne-a mintit, ne-a manipulat si ne-a batjocorit pe toti prin legi antieuropene si anticonstitutionale si prin iesirea hotilor tupeisti si sfidatori in media aservita. Preconizam asadar un mare miting si un mars in Capitala, mitinguri si marsuri in toate localitatile in care SCMD are filiale si in care au si sindicatele si ONG-urile partenere organizatii. Poate asa vor admite ca existam ca oameni, nu ca “virmi”, “ciumpalaci”, “betivi”, “nesimtiti”, etc!

Honor et Patria! Vae victis!

PRESEDINTELE SCMD,Col. (r) dr. Mircea DOGARU

duminică, 18 martie 2012

DE LA DEPARTAMENTUL JURIDIC
NECESITATEA PREZENTEI IN INSTANTA DE JUDECATA A MEMBRILOR DE SINDICAT
Din experienta acumulata in ultima perioada de timp de catre colegii nostri care s-au prezentat in instantele de judecata, rezulta o serie de concluzii foarte importante referitoare la necesitatea infatisarii in instanta, printre care:
- permite indeplinirea unor acte sau acoperirea unor vicii de procedura, care daca nu s-ar efectua ar duce la anularea actiunii (de exemplu semnarea cererii de chemare in judecata sau confirmarea imputernicirii data SCMD);
- se inlatura riscul aplicarii unor sanctiuni, precum anularea cererii de chemare in judecata;
- reduce foarte mult o eventuala tendinta de tergiversare a procesului;
- nu in ultimul rand, are si o influenta psihologica asupra completului de judecata,
pozitiva din perspectiva membrilor SCMD.
Avand in vedere aceste concluzii, recomandam in mod sustinut membrilor de sindicat sa se intereseze (la avocat, pe internet, la filiala sau la Departamentul Juridic) cand au termene de judecata si sa se prezinte in instanta la data precizata. Pe aceasta linie de gandire, citatiile instantelor vor fi redirectionate catre filiale.

marți, 13 martie 2012

Stmati colegi, iata o dovada de demnitate din partea colegilor de la ANCMRR....:

FILIALA SECTOR 5 BUCURESTI
APELUL
MEMBRILOR FILIALEI SECTORULUI 5
CATRE BIROUL PERMANENT CENTRAL

Acum, aproape un an si jumatate, Filiala Sectorului 5 si-a asumat deliberat responsabilitatea de a supune atentiei Biroului Permanent Central al A.N.C.M.R.R. „Alexandru Ioan Cuza” cateva probleme specifice domeniului de aparare, si in principal cele legate de respectarea statutului asociatiei, al drepturilor membrilor acesteia, precum si de aparare a pozitiei sociale, statale si juridice a acestora.
Nu am fost surprinsi de faptul ca, actualul presedintele in exercitiu si membrii Biroului Permanent Central al A.N.C.M.R.R., NU AU RASPUNS sugestiilor, propunerilor si comentariilor pe care le-am facut atunci, si de asemenea, pozitiei demne pe care am avut-o atunci cand „prost sfatuit” de apropiatii dvs. ati convocat o sedinta de destituire si pedepsire a conducerii Filialei sectorului 5.
Speram ca realitatea sa ne contrazica, si sa observam ca, deciziile promovate de B.P.C. si presedintele Asociatiei, au avut in vedere macar o parte din propunerile noastre si nu sa ne ignore.
Din pacate, timpul scurs de atunci şi până acum, a confirmat aserţiunile şi temerile noastre, că presedintele, care răspunde solidar cu intregul B.P.C. de reprezentarea, securitatea sociala, statutul cetatenesc al tuturor membrilor asociatiei, nu înţelege „că obiectivele A.N.C.M.R.R. sunt determinate şi de capacitatea militară a statului” şi că atunci când este vorba de cadrele in rezerva (retragere) si nevoile acestora, „niciun efort nu este prea mare”.
Actualul demers al Filialei noastre si a Biroului de Conducere al acesteia, se doreste a fi un PROTEST-APEL adresat B.P.C. si implicit domnului presedinte gl (r) ILIESCU MIHAI si are in vedere urmatoarele:
- imbunatatirea imaginii A.N.C.M.R.R. in cadrul societatii romanesti si recastigarea prestigiului cadrelor militare in rezerva si/sau in retragere;
- recastigarea tuturor drepturilor cuvenite tuturor membrilor Asociatiei;
- reprezentarea cu demnitate, impartialitate si prestigiu a traditiei cadrelor in rezerva si retragere in relatia cu institutiile statului;
- imbunatatire relatiilor de lucru intre filiale si conducerea centrala, prin inlaturarea stilului autocratic;
- apararea insemnelor de reprezentare militara (grade, decoratii, medalii, ordine etc.);
- respectarea devizei „PATRIE- ONOARE- DEMNITATE”.
Potrivit „Mesajului Biroului Permanent Central”, (care de altfel are un continut laudativ si autoflagelant), se poate observa aerul triumfalist, plin de impliniri si de „....actiuni de verticalitate militara si civica, comportament demn-potrivit virtutilor cuprinse in Deviza: PATRIE-ONOARE-DEMNITATE....”. Inainte de a se adresa audientei, sugeram ca actuala conducere, in frunte cu dl. General(r) Iliescu Mihai, sa-si faca un bilant personal al celor 6 ani de cand conduce A.N.C.M.R.R.
Biroul Permanent Central, in frunte cu domnul presedinte general (r) Iliescu Mihai a reusit in 6 ani, de cand conduce Asociatia, sa o duca pe un drum din care nu se intrevede vreun viitor.
Reprezentativitatea cadrelor in rezerva si/sau in retragere in societate, capacitatea de aparare a drepturilor si intereselor acestora, statutul membrilor asociatiei, respectarea prestigiului si traditiei armatei, sunt in cel mai critic punct din istoria lor.
Pentru a usura sarcina conducerii centrale a Asociatiei, ne permitem sa mentionam, in continuare, esecurile pe care ar trebui sa si le asume ”in integrum” membrii B.P.C si, barbateste sa adopte un alt stil de lucru sau cel mai bine, SA-SI DEA DEMISIA.
Suita de actiuni desfasurate in defavoarea asociatiei, in ansamblul si a fiecarui membru in parte, ne indreptatesc sa amintim in principal urmatoarele ESECURI:
1. Semnarea, la data de 21.02.2011, a „Protocolului de colaborare dintre Biroul Permanent Central al A.N.C.M.R.R. şi Primăria Sectorului 2”.
Acest document dovedeste, in ciuda celor afirmate de dl gl (r) Iliescu Mihai in cuvantul domniei sale, faptul ca “.... ancorat în realitatea cotidiană....” a pus la dispozitia politicului A.N.C.M.R.R., (Primaria sectorului 2 este condusa de dl. Ontanu Nicolae- prim-vicepresedinte al U.N.P.R.) desi „...în opinia cadrelor militare în rezervă şi în retragere, a pensionarilor militari exista ideea privind partizanatul şi aservismul politic al Conducerii ANCMRR.”- sursa: site ANCMRR (realizat şi întreţinut de primăria sector 2) si roarmy.ro/protocol-de-colaborare-intre-ancmrr-si-primaria-sectorului 2(vezi anexa nr. 1).
2. Scrisoarea din data de 07.09.2011, adresata de B.P.C. conducerii partidului U.N.P.R. (presedintelui dl. Sarbu Marian si presedintelui executiv dl. Oprea Gabriel- ministru al apararii nationale)
Potrivit celor afirmate de presedintele A.N.C.M.R.R., gl (r) Iliescu Mihai, se doreste ca U.N.P.R.-ul „...să devină partidul de suflet al nostru, partid care ne-a păstrat rangul şi onoarea noastră ca militari ai rezervei armatei române, partid care are în compunerea sa generali şi ofiţeri în rezervă cu un înalt simţ al onoarei şi al datoriei faţă de patrie, partid pe care dorim să ne sprijinim la greu, partid pe care dorim să-l sprijinim în situaţii deosebite. (...). Mai mult, se apreciaza de catre B.P.C., prin vocea d-lui gl Iliescu M., că „... numai împreună cu o forţă politică formată din membri devotaţi patriei şi poporului nostru (...), cadrele militare în rezervă şi retragere, vom reuşi să fim o persoană juridică de utilitate publică.....”.
PROTESTAM fata de aceste gesturi, mai mult decat obediente, deoarece, potrivit
Statutului Asociatiei ( cap.I art.___) este interzisa afilierea la vreo organizatie POLITICA, aceasta, tocmai din nevoia pastrarii caracterului apolitic al acestei organizatii militare. Nedumerirea, îngrijorarea şi chiar indignarea membrilor Filialei sectorului 5 (precum si al altor filiale judetene – ex. Alba, Arad, Mures, Maramures, Brasov etc.) pentru acest demers al dumneavoastră, a determinat parasirea Asociatiei de catre multi membrii, adevarate pesonalităţi de înaltă competenţă profesională, socială şi politică, cu verticalitate, devotaţi ţării si armatei, care au ştiu să-şi exprime demn opiniile.
Fata de acesta actiune, CONSIDERAM CĂ TREBUIE SĂ TRECETI DE URGENTA LA APLICAREA PREVEDERILOR art. 12, al. 2, rândul 3 din Statutul
A.N.C.M.R.R., prezentandu-va demisia şi apoi să vă urmaţi crezul politic, dar fără noi.(pentru detalii vezi anexele nr. 2 si 3).
3. Distrugerea gradul de credibilitate al A.N.C.M.R.R. , pe care această instituţie trebui să-l aibă, deoarece, una e să-ţi aperi interesul legitim, folosind orice pârghie legală şi morală, şi alta e să te transformi în “instrumentul” unor interese de partid.
Transmiterea catre Consiliul Naţional al Audiovizualului a unei “Scrisori de protest” faţă de prestaţia neprofesională şi jignitoare la adresa pensionarilor militari în cadrul emisiunii “Subiectiv” din 08.12.2011, la postul de televiziune Antena3. Ne-am fi asteptat ca in cadrul dialogului prelungit cu autoritatile guvernamentale dar si parlamentare sa luati o altfel de pozitie, activa si protectoare pentru toti membrii asociatiei noastre. (vezi anexa nr. 4).
4. Ne-apararea de catre B.P.C. a cuantumurilor pensiilor militare dobandite IN MOD LEGAL de toti membrii A.N.C.M.R.R.
In urma derularii procesului de recalculare si ulterior revizuire, potrivit datelor furnizate de dumneavoastra prin „Mesajului Biroului Permanent Central”, EXISTA APROXIMATIV 6000 DE FOSTI PENSIONARI MILITARI carora le-au fost diminuate cuantumurile pensiilor.
Pozitia dvs. duplicitara fata de prevederile Legii nr. 119/2010 si al O.U.G. nr. 1/2011, a determinat cresterea gradului de nemultumire, nereprezentare corecta a pozitiei militarilor in rezerva si in retragere si de revolta al acestora.
Prin actiunile dumneavoastra ati GIRAT POLITICA ACTUALA de scoatere a cadrelor militare în rezervă din sistemul de pensii militare de stat.
Totodata, mentinerea unui dublu standard de catre B.P.C., fata de recalcularea pensiilor fostilor militari, a determinat retragerea multor membrii din cadrul filialelor si migrarea acestora catre S.C.M.D., pentru a le fi aparate drepturile dobandite dupa o cariera (in majoritate de peste 25-30 ani si mai mult), desi multi nu se regasesc in idealurile si obiectivele acestei organizatii.
Pozitia dvs. fata de apararea dreptului castigat de existenta a PENSIILOR OCUPATIONALE, ne duce la concluzia ca, actualul statut social al dumneavoastra si al colaboratorilor apropiati, va MULTUMESTE, iar actiunile in justitie intreprinse in acest caz, au avut caracter formal, de inducere in eroare, atat a opiniei publice, dar mai ales al membrilor A.N.C.M.R.R. (vezi procesele, prelungite, ineficiente si timid formulate, pentru a nu supara Presedintia Romaniei, dar mai ales U.N.P.R. si ministrul apararii nationale).
De altfel, am retinut BRAVADA dumneavoastra din „Mesajului Biroului Permanent Central”, potrivit caruia o considerati ca o realizare a mandatului actualei echipe de conducere a Asociatiei.
PROTESTAM FATA DE scoaterea cadrelor militare în rezervă din sistemul de PENSII MILITARE DE STAT, plătite direct de la bugetul apararii şi trecerea lor în sistemul de pensii civile, încălcandu-se contractul de carieră al rezerviştilor. Acestia, potrivit cadrului legislativ actual, fiind rezerva armatei si deci putand fi oricând chemaţi sub arme până la vârsta de 62 de ani
5. Acceptarea de catre B.P.C. a pierderii gradului militar, dobandit ca o virtute dupa o cariera militara (si de altfel proprietate a militarului, potrivit Legii nr. 80/1995 si al Constitutiei Romaniei) reprezinta o grava atingere la adresa demnitatii corpului militarilor in rezerva si/sau in retragere.
Mai mult, acceptarea avansarilor in grad a persoanelor (de partid) fara cariera militara (de altfel, dvs aveti obligatia de a aviza propunerile inaintate M.Ap.N.) si afectarea “demnitatii gradului general”, ne determina domnule presedinte al B.P.C. gl(r) Iliescu Mihai sa PROTESTAM PENTRU MODUL IN CARE ATI TOLERAT acordarea gradului de general unor persoane care nici macar nu gandeau ca il pot dobandi.
Domnule Presedintele al A.N.C.M.R.R. ati compromis definitiv gradul de general incalcand regulile si criteriile pe care militarii cu cariera completa sau incompleta nu le accepta pentru ca nu le inteleg dar si pentru faptul ca, prin comparatie, asa ceva este de neimaginat in armatele tarilor membre N.A.T.O.
6. Acceptarea de catre conducerea A.N.C.M.R.R. a aderarii la Platformă Civică de pe lângă Uniunea Social-Progresista si acceptarea “invitaţiei” de a susţine U.N.P.R., reprezinta incalcarea flagranta a Statutului – art.3.
Intalnirile periodice cu persoane din conducerea U.N.P.R.(fosti generali, actuali consilieri ai ministrului apararii nationale) cu conducerea A.N.C.M.R.R. si filtrarea participantilor la aceste reuniuni din cadrul filialelor, ne determina sa PROTESTAM si fata de astfel actiuni. Daca este necesar, supuneti aprobarii Consiliului Director, dar in mod onest si camaraderesc numarul, participantii si problematica de discutii.
7. Transformarea Asiciatiei, de catre membrii B.P.C. si presedintele sau, in propria organizatie, usor de manipulat, cu o consultare formala si apreciativa, doar pentru cei ale caror opinii va sunt favorabile, au dus la instaurarea unui stil de conducere discretionar, neconsultativ si indreptat impotriva membrilor sai.
x x
x
Militarii in rezerva (retragere) din Filiala Sector 5 , spera ca Presedintele A.N.C.M.R.R. domnul gl (r) Iliescu Mihai si B.P.C. vor intelege profunzimea APELULUI, se vor orienta pentru re-dobandirea statutului apolitic, demn si reprezentativ al asociatiei si, vor lua aceste propuneri ca o PLATFORMA DE RECREDIBILIZARE.
Asteptam ca apropiatul Consiliu Director al A.N.C.M.R.R., sa genereze un dialog sincer si barbatesc intre membrii filialelor, pe de-o parte si presedinte si B.P.C., pe de alta parte, dialog care sa evidentieze că intre promisiuni şi realitate trebuie sa existe un echilibru.
Bilantul ar trebui sa evidentieze adevaruri de care domnul general (r) Iliescu ar trebui sa se rusineze si pe care ar trebui sa si le asume in integrum ca esecuri personale in calitatea de presedinte al A.N.C.M.R.R. Altfel, presedintele va constata ca are in fata sa un auditoriu dezamagit, obligat sa asculte inca o data promisiuni si minciuni care nu au nicio legatura cu asteptarile membrilor asociatiei si realitatea din filiale.
Credem, cu sinceritate ca se va renunta la formatul „bilanturilor de tip „activul de comanda si de partid din armata”, laudativ (asa il percepem din „Mesajul Biroului Permanent Central”), ci din contra, se va adopta un dialog tonic si deschis cu toate filialele si nu numai cu cele care va sunt obediente.
NU SUNTEM MANIPULATI, NU DORIM SA RUPEM FILIALA DIN A.N.C.M.R.R. SI NICI SA MIGRAM CU FORTE SI MIJLOACE IN S.C.M.D.
Dorim ca PROTESTUL militarilor in rezerva si/sau in retragere din Filiala Sector 5, sa fie perceput si apreciat pentru franchete, demnitate, puterea de a spune lucrurilor pe nume si ca un APEL la redesteptarea constiintei corpului de rezerva al Fortelor Armate.
In spiritul devizei „ONOARE-PATRIE-DEMNITATE”, si cu convingerea realismului mesajului nostru, va asiguram de respectul cuvenit varstei, profesiei, pregatirii profesionale si al dragostei de cariera militara.
Cu aleasa pretuire si demnitate militara,
Biroul Filialei Sectorului 5 al ANCMRR




(Pentru conformitate in calitate autor, Vicepresedinte Gl bg (r) Conf univ Florea SURDU)

NOTA. Prezentul PROTEST-APEL a fost adoptat in Adunarea Generala aFilialei Sector 5, din data de 06.03.2012 cu 182 voturi pentru, 6 impotriva, 0 abtineri, din totalul de 188 de membrii prezenti.

duminică, 11 martie 2012

DIVERSIUNE EXTREM DE PERICULOASA


EMOTIA PRODUSA DE CIRCULATIA PE INTERNET A UNUI COMENTARIU LA O DECIZIE CEDO


In ultimele zile circula pe internet un material semnat de dl. Calin Dragos, judecator de nivel Curte de Apel, fapt ce-i confera o anumita autoritate si care se refera la o decizie CEDO. Este un comentariu personal, pe care imi permit sa-l caracterizez, datorita efectelor, drept diversionist si executat in scop de intoxicare, dovada ca a fost imediat preluat si analizat de presa scrisa si televiziunile aservite Puterii.
Acest comentariu a adus, in primul rand, grave prejudicii aliatilor nostri din Federatia Sindicatelor din Justitie, care au procese pe rol pe HG 737 de aplicare a Legii 119/2010, facand Curtile de Apel sa ezite in luarea hotararilor definitive si irevocabile in procesele pe rol ale grefierilor. Comentariul insa a produs o vie emotie si in randurile membrilor SCMD sugerand ca CEDO a respins dosarul grefierilor intr-un proces similar cu cel pe care intentioneaza sa-l deschida acolo SCMD.In realitate cazul analizat de dl judecator nu are nici o legatura cu procesul grefierilor, fiind vorba de 5 persoane din jud. Covasna, foste grefiere, iesite la pensie in baza Legii 567/2004 care le prevedea un cuantum de 80% din ultimul salariu brut. Nici macar lor, CEDO nu le-a respins intreaga actiune, urmand sa se judece plangerea reclamantelor pe baza art. 6 si 14 din Protocolul nr. 1 la Conventia pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale. Dosarul inaintat la CEDO de catre sindicatul grefierilor, care cuprinde aproape 300 persoane din randul personalului auxiliar instantelor si parchetelor, are numarul 14387/2011, deci este cu tottul altceva ! Acest dosar se afla in prezent la Camera Superioara 3 a CEDO pentru fixarea termenului si modului de judecata (pilot/cu celeritate sau obisnuit). Aceste aspecte au fost omise (voit ?) din comentariul respectiv, iar lipsa lor a creat o mare confuzie.Pentru conformitate ii rugam pe toti cei interesati sa se adreseze presedintelui Federatiei Sindicatelor din Justitie, dl. Vasile Persinaru sau dnei vicepresedinte Mariana Vaida.In ceea ce priveste pe membrii SCMD trebuie precizat ca situatia personalului auxiliar din instante si parchete nu este identica cu cea a militarilor/politistilor in rezerva. Grefierii au intrat in 2004 pe legea speciala venind de pe un sistem de pensii contributiv si nu necontributiv, cum este considerat cel al militarilor. In plus, sistemul pensiilor militare de stat, care avea la baza legile nr. 164/2001 si 179/2004, se incadra perfect sistemelor ocupaţionale de pensii guvernate de Directiva 86/378/EEC, amendată prin Directiva 97/96/EC adoptată în considerarea jurisprudenţei Curţii Europene de Justiţie. Daca statul roman doreste sa se conformeze reglementărilor comunitare, in mod normal va trebui sa revina la sistemul pensiilor militare de stat.In ceea ce priveste aservitii Puterii, ii avertizam ca zelul manifestat in executarea unor operatiuni de diversiune in dauna intereselor unor largi categorii socioprofesionale va fi platit cum se cuvine, tot in baza legii, mai devreme sau mai tarziu!

PRESEDINTELE SCMDCol. (r) dr. Mircea DOGARUPublicat de Sindicatul Militarilor la 03:05
Trimiteţi prin e-mail Postaţi pe blog!Distribuiţi pe TwitterDistribuiţi pe Facebook

joi, 8 martie 2012



De 8 Martie,
o floare şi cele mai alese gânduri pentru colegele noastre din Sindicat, pentru mamele, soţiile şi fiicele noastre, precum şi pentru toate aceste fiinţe minunate - femeile
Prersedintele Filialei 1 Suceava

miercuri, 7 martie 2012

Material preluat ......
SĂ FIE JUDECAŢI GABRIEL OPREA, GEN.MR. MARIA LUPU ŞI COL. DRAGOŞ LUCAN!

Triumfalist, la Bilanţul activităţii desfăşurate de M.Ap.N. în anul 2011, Gabriel Oprea afirma: “Armata este cea mai reformată instituţie a statului român, formată din oameni competenţi şi profesionişti”. Personal am mari îndoieli asupra competenţei, profesionalismului şi moralităţii celui care a făcut aceste aprecieri. Deasemenea ca urmare a desfăşurării procesului de recalculare/revizuire a pensiilor militare numai de profesionalism şi competenţă nu se poate vorbi în activitatea Direcţiei Financiar Contabile a M.Ap.N şi a Casei Sectoriale de pensii din subordinea acestei instituţii. Afirmaţia este dură dar are acoperirea faptelor.
La 13.09. 2010, Gabriel Oprea declara: ”pensiile nu vor creşte mult, dar în condiţiile actuale orice creştere este importantă” . La bilanţul pe anul 2011 acelaşi Gabriel Oprea arăta că pentru 70.000 pensionari militari, creşterea medie a pensiei este de 34%.Este cu certitudine o creştere importantă. Cifrele acestea ascund însă adevăruri care nu se vor cunoscute. Care este creşterea reală a pensiilor, procentual şi valoric, pe categorii: generali, ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri. Abia cînd vor fi făcute publice aceste date se va vedea cine sunt adevăraţii beneficiari şi cine au fost cei interesaţi în declanşarea acestui proces controversat!
Gabriel Oprea nu scoate o vorbă despre procentul cu care a scăzut pensia celor peste 6.000 pensionari militari,majoritatea disponibilizaţi, pe care, mai nou, îi înţelege şi culmea le dă şi dreptate să fie nemulţumiţi.Tot la 13.09.2009 acesta arăta” că vor exista şi pensii ale militarilor care vor fi diminuate, dar cu sume nesemnificative”. Nu cunosc care este situaţia în ţară , dar la noi la Constanţa, majoritatea scăderilor sunt cuprinse între 500 şi 2.200 lei( atenţie cel cu cea mai mare scădere are cariera militară completă!).Sunt nişte sume nesemnificative, nu-i aşa ?Poate pentru mafiotul reevaluat!
Ceea ce contează este faptul că nici cei care au pensile mărite, nici cei care le au micşorate nu au garanţia că aceste creşteri/diminuări sunt urmarea unor calcule corect executate.La acelaşi bilanţ, reevaluatul nostrum ministru, arăta că”ministerul a reuşit informatizarea unei întregi arhive ţinute pînă acum doar pe hîrtie”.Aparent avem de a face cu un lucru benefic procesului de recalculare/revizuire a pensiilor militare. Doar aparent! Realizarea acestui sistem informatizat sub presiunea timpului, lipsa de profesionalism a unor lucrători implicaţi în acest proiect şi neluarea în evideţă a tuturor documentelor sunt doar cîteva din cauzele care au dinamitat procesul de recalculare/revizuire a pensiilor militare.
Referindu-se la informatizarea arhivelor, în conferinţa de presă din 12 ianuarie 2011, gen.bg. Maria Lupu arăta” - în perioada august – noiembrie 2010, peste 5000 de persoane au efectuat apromimativ 50 de milioane de operaţiuni, rulându-se peste 200.000 de dosare care conţin statele de plată a soldelor constituite într-o perioadă de peste 60 de ani. Din motive de natură tehnică, de exemplu, dosare incomplete, texte nelizible, date de identitate diferite pentru aceeaşi perioadă, până la 31 decembrie 2010 nu au putut fi identificate toate veniturile realizate de beneficiari, această activitate urmând să se finalizeze în cel mai scut timp tot prin grija ministerului.” Demnă de laudă determinarea generalului , dar la un an de la această declaraţie,în 10.01.2012, gen.mr. Maria Lupu, la întîlnirea cu pensionarii militari din ANCMRR, după emiterea deciziilor revizuite, recunoştea” S-au produs unele deficienţe grave în prelucrarea veniturilor realizate de pe documentele existente(state de plată, ordine de zi pe unitate) şi introducerea lor în sistemul realizat în vederea revizuirii şi în fişele care însoţesc deciziile sunt cazuri de înscriere a unor venituri neconforme cu cele realizate; diferenţe nejustificate, în sensul diminuării, de la o lună la alta, nu sunt înserate toate primele şi indemnizaţiile primite, acestea găsindu-se pe state separate, iar unele pe statele de la eşaloanele superioare, evidenţe care după 15 ani au fost distruse, sumele găsindu-se în fişele personale; nu toţi cei care şi-au desfăşurat activitatea în locuri de muncă (conform HG nr.1294/2001 şi HG nr.1822/2004) au beneficiat de majorarea punctajelor lunare în perioadele respective.” În aceste condiţii cum se poate mîndri Gabriel Oprea cu un sistem informatizat care prin erorile şi omisiunile sale a compromis credibilitatea întregului proces de recalculare/revizuire a pensiilor militare?
În continuare voi încerca să nominalizez principalii vinovaţi de gravele ilegalităţi comise pe timpul acestui proces cu repercusiuni deosebite asupra zecilor de mii de pensionari militari.
Principalul vinovat este Gabriel Oprea. A ordonat ca 5.000 persoane, mare parte fără pregătirea minim necesară, să fie implicaţi în procesarea datelor existente în arhive. A ordonat ilegal ca adeverinţele cu veniturile salariale să fie eliberate şi semnate de către şefii centrelor militare, contrar prevederilor Ordonanţei nr.33/30.01.2012. Completarea eronată sau incompletă a zeci de mii de documente/adeverinţe va afecte grav procesul de recalculare/revizuire, compromiţînd întreaga activitate. Ordinul M 101 /201o prevede la art.5(2) că cei care vor completa documente/adeverinţe nereale se sancţionează civil, administrativ, disciplinar, contravenţional sau penal, după caz. Pentru zecile de mii de astfel de cazuri încă nu s-a luat nicio măsură. Vinovăţiile sunt greu de dovedit,dar există o singura certitudine: fără ordinul lui Gabriel Oprea aceste nereguli ar fi fost posibile.
Ieşirile publice ale lui Gabriel Oprea au fost modalităţi de influenţare a modului în care personalul de la Casa de PensiI Sectorială emitea deciziile de revizuire funcţie de interesele politice ale acestuia. Semnificativă în acest sens este acţiunea din ianuarie – februarie 2012 cînd la presiunea lui Gabriel Oprea numărul celor care au primit decizii revizuite mărite a crescut artificial de la 85% la peste 90%.Doamna gen.mr. Maria Lupu poartă întreaga răspundere pentru haosul de la Direcţia Financiar Contabilă. Din declaraţiile ei nu se cunoaşte cu exactitate nici măcar numărul de pensionari existenţi la nivelul M.Ap.N. La 31.12.2010, generalul ne anunţa că ar fi fost în plată un număr de 81.379 de beneficiari de pensii şi indemnizaţii. Au fost recalculate pensiile pentru 81.128, 251 beneficiari fiind exceptaţi de la recalcularea pensiilor. La 01.07. 2011 erau în evidenţă doar 77.078 pensionari şi beneficiari de indemnizaţii. Revizuirea s-a executat pentru 76.885, fiind exceptaţi 193 beneficiari. Generalul nu justifică în niciun fel dispariţia subită a celor 4.233 beneficiari, cine sunt aceştia şi ce s-a întîmplat cu ei, în doar jumătate de an. Oare de ce ?Deşi anunţa că la 01.06. 2011 toate pensiile au fost revizuite, cele 4 modificări ulterioare aduse listei iniţiale cu cele 76.885 de pensii revizuite, publicate pe site M.Ap.N.la data de 09.06. 2011, dovedesc cu prisosinţă lipsa de caracter a doamnei general.
Foarte grav este faptul că aceasta va încălca prevederile OUGnr.1/2011 în sensul că la data de 31 decembrie 2011, pentru cîteva mii de pensionari nu vor fi emise decizii de pensionare revizuite. Din nou pentru generalul Maria Lupu legea este facultativă! Ruşinos este faptul că generalul afirma într-o emisiune televizată că procesul de revizuire a fost finalizat la 30 decembrie şi că la data de 01 ianuarie 2012 au fost puse în plată pensile revizuite.Cum rămîne cu onoarea şi demnitatea militară, domna general?
Generalul Maria Lupu se mai face vinovată de încălcarea legii, pentru că nu a organizat corespunzător activitatea Comisiei de Contestaţii, conform ordinului M.34/04.05.2011. Dacă contestaţiile nu sunt admise în situaţia depunerii acestora după 30 de zile de la primirea deciziei de pensionare, elaborarea răspunsurilor de către această comisie a depăşit cu mult termenul legal de 45 zile .De regulă pensionarii au primit astfel de decizii la termene ce au depăşit cu mult 100 zile (personal am primit răspuns la una din contestaţii după 258 zile). Cine răspunde pentru încălcarea flagrantă a legii domnă general?
Este vinovată pentru că a permis creşterea artificială a cîteva mii de pensii în perioada ianuarie –februarie 2012 fără a exista documente justificative legale. Domnul colonel Dragoş Lucan, directorul Casei de pensii Sectoriale a M.Ap.N., se face vinovat şi trebuie să răspundă pentru faptul că pe parcursul anului 2011 nu a fost finalizat procesul de revizuire a tuturor pensiilor. Deasemenea trebuie să răspundă pentru emiterea unor decizii de revizuire contradictorii- vezi cazul pensionarilor care aveau iniţial pensiile mărite pe site M.Ap.N. şi care au primit pensiile micşorate în decembrie 2011, ulterior în ianuarie şi februarie 2012 aceştia primind alte decizii uşor mărite – care nu au nicio acoperire legală.
Perspectiva de revenire la normal este ca şi inexistentă.Cele 120 persoane ale Casei Sectoriale de Pensii vor trebui să rezolve finalizarea procesului de regularizare, emiterea deciziilor de recalculare pentru cei care au lucrat după pensionare, dar şi corectarea deciziilor de revizuire urmare a identificării unor noi documente sau ca urmare a deciziilor favorabile emise de Comisia de Contestaţii. Tot Casa Sectorială de Pensii se va confrunta cu punerea în executare a deciziilor definitive, irevocabile şi executorii ale Curţilor de Apel .
Deasemenea Direcţia Financiar Contabilă, prin cei 6 membri ( din care 3 supleanţi) ai Comisiei de Contestaţii va trebui să rezolve, în termen legal, zeci de mii de contestaţii, răspunsurile standard nemaifiind posibile. Cine crede că aceste probleme se vor rezolva legal se înşeală amarnic. Toate asigurările date de Gabriel Oprea că va avea grijă de pensionari şi le va “garanta statutul, locul şi rolul în societatea românească” sunt simple sloganuri electorale. Haosul şi legea bunului plac vor fi în continuare constante ale activităţii Direcţiei Financiar Contabile şi ale Casei de pensii Sectoriale ale M.Ap.N.În acest context consider absolut normal să fie judecaţi cu celeritate şi fermitate Gabriel Oprea- ministrul Apărării Naţionale, gen. mr. Maria Lupu - şefa Direcţiei Financiar Contabile a M.Ap.N. şi col. Dragoş Lucan - directorul Casei de pensii Sectoriele a M.Ap.N., pentru încălcarea gravă şi repetată a legilor, care au produs consecinţe dramatice asupra pensionarilor militari.Pentru a avea încredere că trăim într-un stat de drept cei trei trebuie judecaţi şi sancţionaţi cu aceiaşi severitate ca şi locotenentul Alexandru Gheorghe, pentru că legea este aceiaşi pentru toţi.


Col.(r) Remus Macovei

marți, 6 martie 2012

dragi colegi!
06.03.2012
In atentia tuturor membrilor SCMD si a tuturor aliatilor SCMD din tara


Manifestari de protest in luna martie
Intrucat raspunsurile la cererile noastre punctuale din partea premierului si a ministrilor de resort se lasa asteptate, am hotarat sa iesim in strada pentru a prezenta opiniei publice punctele noastre de vedere, in ziua de 14 martie a.c., in Bucuresti, Piata Eroilor (din fata Academiei Militare).
In perioada 15-31 martie a.c., vom picheta sediile din Capitala si din judete ale partidelor Puterii (PDL, UNPR, UDMR).
Lista revendicarilor va fi publicata pe site-ul nostru si trimisa tuturor filialelor SCMD si tuturor asociatiilor, uniunilor, sindicatelor partenere. Ea va purta titlul “LISTA OBIECTIVELOR SCMD SI ALE STRUCTURILOR MEMBRE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE (CNSC), PROPUSE VIITOAREI GUVERNARI”.
Va rugam sa considerati aceste manifestari drept o pregatire pentru marea manifestatie pe care si noi si alte sindicate o au in vedere pentru ziua de 1 Mai.


Honor et Patria! Vae victis!


PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU